Gå til innhold

Tråden for Telecastere.


Khalifen

Anbefalte innlegg

  • 4 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

For at denne tråden ikke skal dø ut, så kan jeg hive ut et bilde av en Tele jeg virkelig likte.

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Moon-P90-Guitars.jpg

 

Ikke langt unna drømme-Tele'n min det!

 

Edit: Bildet var for stort. Derfor er det skjult.

Endret av khalif_of_kalif
Lenke til kommentar

I mine unge dager hadde jeg en 1964 halv-akustisk Telecaster("merkelig" rødfarge, blass på en måte) som jeg kvittet meg den gangen for ca. 1000 ( dagens verdi i NOK) , var vel i 1976(bodde i finland da) I dag har gitaren en utrolig verdi og er et meget ettertraktet samleobjekt.

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar
I mine unge dager hadde jeg en 1964 halv-akustisk Telecaster("merkelig" rødfarge, blass på en måte) som jeg kvittet meg den gangen for ca. 1000 ( dagens verdi i NOK) , var vel i 1976(bodde i finland da) I dag har gitaren en utrolig verdi og er et meget ettertraktet samleobjekt.

Jeg lurer på om det kanskje er 1969 du mener. Den halvakustiske telen - Thinline - kom ikke før det... (Mulig det er noe jeg ikke vet om.)

 

En strøken Thinline er fort verd 10 000 dollar idag. Men gjort er gjort og solgt er solgt, det kan man ikke gråte over.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Jeg lurer på om det kanskje er 1969 du mener. Den halvakustiske telen - Thinline - kom ikke før det... (Mulig det er noe jeg ikke vet om.)

 

Mener å huske at jeg kjøpte den ca. 1971-1972 og da var den flere år gammel. Tidligere eier var en kjent finsk gitarist.

Gitaren hadde F-åpning men om den ble kalt for halv-akustisk den gangen husker jeg ikke. Selgeren nevnte at den ble produsert bare en begrenset antall.

 

Men kan hende jeg husker feil årstall. Skal sjekke opp saken :)

Endret av Jarmo
Lenke til kommentar

Fra 1972-2004`ish så bruke han en 52 Esquire med en ekstra Telecaster pickup, den ble regelrett utslitt før han byttet den ut. (den på bildet)

 

Fra 2004 så tok en 52 Re-Issue Telecaster (som var backup for Esquire`n) over som hovedgitar.

 

Han har flere telecastere i stallen, men disse dukker bare opp av og til.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...