TronDoZY Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 (endret) Zombie Panic - Source Etter 2 år med venting, er det endelig her! Spillet kom ca. 07:00 am I norsk tid For direkte nedlastingslink, http://halflife2.filefront.com/file/Zombie...t_Release;85371 Jeg gjør dette fordi jeg er en enorm fan av serien og dette spillet som er ute nå (HL-1 Versjonen) topper alle zombie spill der ute så langt. Zombie panic, hva handler det om? Øverste spoiler = Engelsk versjon. Nederste spoiler = Norsk versjon. About Zombie Panic: The basic idea of the Zombie Panic is to create solid game play that is based on a classic zombie outbreak scenario, the living dead are coming for the last remaining humans, and these survivors must fight them off and live through the day. The game works like this: Everyone joins a server, in the beginning you can either choose to join the human team or you can volunteer to be the first zombie. If no one volunteers the game will pick one human randomly and the game begins. The starter zombie's goal is to, of course kill the humans while the human goal is to stay alive as long as possible, complete objectives, or even wipe out all the zombies. The catch is that when a human is slayed he will simply join the ranks of the undead, now ready to finish off his old living teammates. The humans can't tell by the player list who's alive and who's not, eventually there will only be one survivor still standing if all goes wrong, facing all the zombies which use to be allies, with his back to a wall. The zombies only have a certain number of reinforcements (lives), when a zombie is killed they lose 1 life from the counter. However, when a human is killed they gain 1 life. If the zombies only have 1 respawn left the humans can win the round by killing off the remaining undead left on the map. This is the main concept of how the game works but of course, but with additional game modes there is a bit more variety to it. Human Advantages: Speed - A zombie can only run at about 80% of the top speed of a human player. Though, the more weaponry and ammo a human picks up, the more it will slow him down tremendously, making him an easy target for the undead. If carrying nothing a human can easily outrun a zombie. Watch out so you don't get cornered... Weapons - The humans will have a wide selection of different weapons to use for defending themselves, like firearms, explosives and melee weapons. It is essential for humans to locate weapons and ammo around the map in order to survive, since you only spawn with a random melee weapon and handgun scavenging is a must. Remember that your inventory is limited and hogging weapons will slow you down, so sharing with your teammates is a must which also promotes teamwork. Numbers - At the beginning of the round, there is only one zombie and everyone else is a Survivor. This means that they can easily watch each others backs and provide cover fire. However, once their ammo starts to run dry and they begin to squabble amongst themselves for the few precious clips of ammo available... Communication - Instead of typing messages to each other (occupying busy hands), which can be really dangerous when the zombies are lurking in the shadows, the humans will have the ability to communicate by voice commands. There will be a menu with several commands that can help the humans to organize a defense, trade ammunition and request help. Zombie abilities and advantages: Regeneration - Zombies will over time regenerate hit points making it more difficult for survivors to make dead the undead. Carrier - The first Zombie of the round will differ a lot from the other undead, he will look different, sound different and have abilities that the average zombie can only dream of. He is the Carrier! More info on this will come later. Persistence - Zombies may seem to die often, but they won't give up. They just keep re-spawning over and over until your pistol runs out of bullets, your back is to the wall, and there is no escape. Numbers - Later on in the game, as the undead ranks swell with the freshly dead, the last few humans will find their superior weaponry small compensation for the hordes of zombies that close in. Zombie Vision - With the zombies not being able to use a flashlight, we have given them the ability to use Zombie Vision. Z-vision works in a way that it brightens up any possible light source in a room to make it more viewable. More importantly, humans that keep active will slowly begin to glow red making it easier for a zombie to track their prey. To prevent games of hide and seek a survivor over a period of time of sitting still will also start to glow red by fear of the unknown. We want the mod to feel creepy and give you a sense of desperation, and yet not take itself so seriously that you can't laugh at the way you got slayed. Overall fun and playability is the priority, where is realism and horror while important are just a bonus when possible. We want a mod that you can easily play with any number of people, even with small numbers or uneven numbers. Plus, there's a certain sense of satisfaction in tearing apart the heartless survivors who failed to protect you while you were alive, limb from limb. Ideen bak Zombie Panic er å lage et solid "game play" som er basert på klassisk "zombie outbreak scenario", de levende døde kommer for de siste gjennværende menneskene, og disse overlevende må slosse dem bort for å overleve dagen. Spillet fungerer slik : Alle joiner en server, i begynnelsen kan du enten velge å være på menneske laget eller å frivelig være den første zombien. Hvis ingen er frivillig, vil spillet automatisk velge en menneske til å være zombie og spillet begynner. Den første zombien's mål er å, selfølgelig drepe alle menneskene, mens menneskenes mål er å leve så lenge som mulig, gjøre objektiver, eller drepe alle zombiene. Det eneste problemet er at når en menneske dør, blir han automatisk zombie, og kommer nå for å drepe sine tidligere lagkamerater. Menneskene kan ikke se hvem som er levende eller ikke, og til slutt vil det bare være et menneske igjen hvis ting går feil, han møter alle zombiene som brukte å være hans venner, med ryggen mot en vegg. Zombiene har bare et vist antall nummer av forsterkninger (liv), når en zombie dør så taper de 1 fra forsterkningene. Men når et menneske dør, får de ett liv. Når zombiene bare har 1 liv igjen, kan de ikke komme til livet igjen, og dermed kan menneskene vinne ved å drepe alle zombiene som er igjen på kartet. Dette er hoved konseptet av hvordan spillet fungerer men selfølgelig, med flere spille moduser, blir det litt variasjon til det. Menneskelige fordeler Speed - En zombie kan bare springe 80% av hva ett menneske kan. Men, jo mer våpen og ammunisjon mennesket plukker opp, jo mer vil det sakte ham ned, noe som vil gjøre han til et enkelt mål for de levende døde. Hvis et menneske ikke bærer noe kan det enkelt springe ifra en zombie, men pass på så du ikke blir omringet... Weapons - Menneskene har en stor variasjon av forskjellige våpen de kan bruke for å beskytte seg selv, skytevåpen, eksplosiver og slå våpner. Det er viktig at menneskene finner våpen og ammunisjon rundt på kartet for så å overleve, og siden du bare starter med et tilfeldig slå våpen og pistol, så er det et must å finne et kraftigere våpen. Husk at du har ikke evig med plass i ryggsekken og å ta alle våpen sakter deg ned, så å dele våpen med venner er også et must, noe som framhever lagarbeid. Numbers - I begynnelsen så er det bare en zombie og alle andre er "overlevende". Dette betyr at de kan enkelt passe ryggen til hverandre og gi kryss ild. Men, når ammunisjon begynner å bli liten begynner de å krangle over hverandre over de siste verdifulle magasinene av ammunisjon som er tilgjengelige... Communication - Istede for å skrive meldinger til hverandre (oppholder opptatte hender), som kan være ekstremt farlig når zombier lurker i skyggene, så har menneskene det knepet å bruke stemme kommandoer. Det vil bli en meny med flere kommandoer som kan hjelpe menneskene til å organisere en beskyttelse, bytte ammunisjon og spørre etter hjelp. Zombie knep og fordeler Regeneration - Zombier vil over tid regenerere liv noe som gjør det mer vanskelig for gjennlevende til å drepe de allerede døde. Carrier - Den første Zombien i runden vil være forskjellig fra mange av de andre døde, han vil se annereledes ut, høres annerledes ut og ha knep som den vanlige zombien bare kan drømme om. Han er "the Carrier!" Mer info på dette kommer senere. Persistence - Zombier ser ut til å dø ofte, men de gir ikke opp. de kommer til å bli gjennskapt over og over igjen helt til pistolen din blir tom for kuler, ryggen din er mot veggen, og det er ingen måter til å stikke av. Numbers - Senere i spillet, når de døde begynner å svulme opp med de nylig døde, vil de siste menneskene merke at deres våpen blir veldig småe i forhold til hordene med zombier som kommer nærmere. Zombie vision - Siden zombiene ikke kan bruke lommelykt, så har de fått et nytt lite knep i armen (hvis de har noen), "Zombie vision", zombie synet virker slik at det gjør lys i et rom lysere slik at det blir enklere å se. Mer viktig, mennesker som er aktive, vil sakte bli mer og mer rød slik at det blir enklere for zombiene til å finne deres bytte. For å ikke få gjemsel leken mellom menneskene og zombiene, vil zombiene også begynne å lyse rødt av frykt for det ukjente. Vi vil ha modden til å være skummel og gi deg sansen av desperasjon, og er fremdeles ikke så seriøs at du ikke kan flire av måten du ble slaktet nå. Morsomhet og spillhetbaren er prioriteten, så er skrekk og virkelighets faktoren viktig men bare en bonus når det er mulig. Vi vil ha en modifikasjon er du lett kan spille med et antall mennesker, uavhengig av hvor mange det er på hvert lag. Plus, det er en slags sans av tilfredsstillelse når du river de hjerteløse overlevende som feilet å beskytte deg mens du levde, ben etter ben. Håper jeg får se dere "in-game" snart Link til hjemmeside: http://www.zombiepanic.org/site/index.php Endret 29. desember 2007 av TronDoZY
jH- Skrevet 18. desember 2007 Skrevet 18. desember 2007 Herlig, dette ser man frem til. Har spilt en del Zombie Survival - mode i Garry's Mod, ligner en god del på dette. Men mangler det ekstra lille. Lenge siden jeg har spilt ZP nå, var en tendens til å bli litt få på serverne...
TronDoZY Skrevet 19. desember 2007 Forfatter Skrevet 19. desember 2007 yepp, men siden de har hypet dette gamet opp, vil det nok bli mer populært en ca. 30 spillere (som sist gang) Tror jeg skal hoste en server når spillet kommer, siden de fleste av de europeiske folka måtte spille på US servere og fikk dermed GAY ping, derfor jeg ikke gamer vanlige ZP lenger, mangel på EU servere er ikke noe tull Jeg minner også på at Zombie-Panic er 1000x Artigere når du har en mikrofon.
Vrengtpolvott Skrevet 20. desember 2007 Skrevet 20. desember 2007 Ah herlig! Ventet lenge på dette nå! Zombie-Panic er kongemod, så ser virkelig frem til å teste Source versjonen.
Hr. Jenssen Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Høres spennende ut. Får ta meg en dag med det da, til tross for at permen slutter bare noen få dager etter det.
Camper_killer Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Det er jo helt likt det zm moddet som allerede er for CSS, bare med noen få forandringer... Jeg ser heller fram til det ander zombimoddet, der du kan skyte av armer og bein på zombiene. Når zombiene mister beina må de krabbe ved hjelp av arma xD
teletubbiekid Skrevet 21. desember 2007 Skrevet 21. desember 2007 Dette virket interessant. Endelig noe å spille mens jeg venter på Left 4 Dead. Btw; du burde kanskje ha link til hjemmesiden deres i førstepost? http://www.zombiepanic.org/site/index.php
steinar2000 Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Skal prøves ut. Ligner ikke på alle de andre tusenvis av fps-moddene til Source.
head_hunter Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 (endret) Det er jo helt likt det zm moddet som allerede er for CSS, bare med noen få forandringer... Jeg ser heller fram til det ander zombimoddet, der du kan skyte av armer og bein på zombiene. Når zombiene mister beina må de krabbe ved hjelp av arma xD En slik mod finnes viss du har garrys mod gaa in paa zomby survival serverene Er det noen som har bilder fra Zombie Panic - Source Edit: er det noen som vet hvor mye dette kommer til å koste? Endret 22. desember 2007 av head_hunter
jH- Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 På hjemmesiden deres, som det bli linket til 4 poster over, var det en haug med bilder under Media.
Reeve Skrevet 22. desember 2007 Skrevet 22. desember 2007 Virker som den er veldig lik Zombie Survival, en mod til Garrysmod, bare bedre Dette blir bra. Blir den gratis? er forresten glad jeg ikke har kommet over denne modden før For da hadde det bare blitt lang ventetid, nå er det 6 dager
Hr. Jenssen Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Det er vel å tas som en selvfølge at den er gratis.
steinar2000 Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Hadde nok blitt mye bråk om de skulle ha tatt penger for dette ja.
Vrengtpolvott Skrevet 27. desember 2007 Skrevet 27. desember 2007 Nå er det ikke lenge igjen til modden slippes, må si jeg gleder meg stort
steinar2000 Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Kan ikke være lenge igjen nå. Blir spennende å få prøvd
head_hunter Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 (endret) blir den sluppet ut i dag, eller for Jeg har hvert på hjemme siden og det står under development Edit gleder meg sykt jeg også Endret 28. desember 2007 av head_hunter
chokke Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 Det er jo dette vi har på zm_kart på CSS . Uansett, dette ser ut til å være ufattelig mye bedre og jeg gleder meg stort til lanseringa
head_hunter Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 (endret) Er det noen som kunne tenke seg å hoste en NORSK server vet ikke med dere men jeg bruker lite micen på engelske severe. Endret 28. desember 2007 av head_hunter
Crazy_Man Skrevet 28. desember 2007 Skrevet 28. desember 2007 noen kan jo spør om gamer.no gidder å hoste en slik server
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå