Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Middel mot strekkmerker?


-Eriksen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Går det eller går det ikke ann å fjerne/redusere strekkmerker, sa dere? =p (Ikke nødvendigvis etter trening, men generelt.. )

 

Edit: Leif.

Strekkmerkene vil alltid være der, men de blir lysere etter hvert.Det eneste du kan gjøre er å smøre deg med olje/kremer med e-vitamin for og holde huden myk og elastisk for og unngå flere strekkmerker. Og hvis man trener bør man kanskje forandre måten man trener på.

Endret av -Eriksen
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...
  • 8 måneder senere...
Gjest Guest_stiansen_*
Da er jeg tilbake, og takker for svar nosync. Først, den vidunderkremen fra Viche som skulle fjerne strekkmerkene funket IKKE (Ikke det at jeg hadde særlig store forventninger heller).

Men jeg har nå funnet ut hva som funker for meg og kanskje noen andre? :)

 

Jeg fortsatte treningen som før, men justerte ned til 5 repetisjoner på alle øvelse, for og bygge mer styrke fremfor volum + at jeg smører meg med noe kalt wheatgerm oil etter at jeg har dusjet. Strekkmerkene er mye mindre synlige nå, og kanskje de er borte innen sommeren? :)

 

heisanN!:) lenge siden dere hadde denne diskusjonen, men hvertfall; jeg sliter med strekkmerker selv, særlig på brustene....de kommer fra armhulen! nå begynner de å bli ganske lange, og jeg er som andre sier redd for om jeg må stoppe treningen! har aldri brukt steroider, proteiner eller annet kosttilskudd! så spørsmålet mitt er hvor du fikk kjøpt wheatgearm oil? fint om du kunne svart på mailen min: [email protected]!

 

Mvh Eirik Stiansen

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Trener du mye eller bruker anaboler? Dette er svært vanlig for hurting muskelvekst. Huden får ikke "vokse" i samme fart. Har flere trenings gal venner som har dette.

 

Ellers vet jeg at mangen damer smørrer magen inn med kokossmør/kuber for å unngå strekkmerker når de er gravide...mulig det hjelper? Lukter godt ivertfall. =)

 

 

 

 

 

 

Anaboler?? Anabol er navnet på en tilstand kroppen er i når den bygger muskler, det du sikter til er anabole steroider. Get your facts strait

Lenke til kommentar

Denne muskel reaksjonen er også "hemmeligheten" til mangen kroppsbyggere for rask utvikling. De må tvinge og overraske musklene hele tiden. Variert øvelser og variert trening er nøkkelen. For å holde denne effekten gående.

siden tråden allerede er bumpet vil jeg bare påpeke at dette er på trynet feil. Muskler har ingen hukommelse.

 

Variert trening anbefales fordi man da er sikker på å få med all form for støttemuskulatur osv.

 

Det som derimot er sant, er at man har noe som kalles "deloading". Det går ut på at man tar en ukes treningsfri, eller trening med lav intensitet. Dette gjør man når man stagnerer. Det har med bindevev som overtar musklenes belastning å gjøre, og en ukes fri vil bryte det ned. Nok av info om dette på treningsdelen av forumet for de som interesserer seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...