Gå til innhold

Ny full HD tv men ikke 1080p på ps3?!?


Norfra

Anbefalte innlegg

jeg skrev modellnavnet i forrige post.. hvis noen finner ut noe, så må de bare si ifra her:) har gjerne lyst på 1080p!

 

Er du sikker på at det ikke står noe mere som f.eks. Toshiba 37WL67ZG eller Toshiba 32WL66Z. Hvor mange tommer er tven din på?

 

Sjekk hjemmesiden til Toshiba:

 

http://www.toshibatec-tnd.com/page.html?pi...&1198171128

Endret av Norfra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vent litt. Nå er det mulig hukommelsen min lurer meg her. Da jeg kjøpte den Toshiba-TVen, prøvde jeg Xbox360 på den, og den har jo ikke HDMI, kun komponent. Så det er mulig den TVen tok 1080p kun igjennom HDMI, slik min nåværende TV også gjør.

 

Det var en 42" Regza-modell, men jeg husker dessverre ikke modellnavnet. Mener også å huske at jeg fant en del foruminnlegg som bekreftet at TV-en kun klarte 1080i, men finner selvsagt ingen nå...

Lenke til kommentar

hmm finner ikke mer av modellnavnet.. rart... jaja får se litt mer i morgen.. men jeg har jo testet tv'en med ps3 gjennom HDMI og den tar bare 1080i der... så litt usikker.. men kan jo klage hvis jeg gidder :p litt stress å ta tv tilbake og en til hjem igjen.. men for the future liksom, så e d bra å ha det beste når man har liksom betalt for det siden det var reklamert...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Slet også med at PS3 ikke fungerte skikkelig i 1080P til å begynne med, da hadde jeg en hdmi kabel til ca 600,- så kjøpte jeg en ny til 198,- og da fungerte det perfekt.

 

Jeg fikk dog bilde med den første kabelen, men masse fargefeil i bildet (kabelen fungerte helt fint mellom PC og TV).

 

Så best å kjøpe billig kabel ser det ut som:D

Lenke til kommentar

Slenger ut to ideer:

 

- Du har aaaaltfor lang HDMI kabel. Ca 10 meter pluss, og den har problemer med å levere 1080p.

 

- Du har valgt PC-mode, eller PC inngangen på TVen. TVen vil dermed prøve å 1:1 pixelmappe et PC signal, og støtter ikke dette for 1920*1080 oppløsningen.

Lenke til kommentar

Det er en del feilinformasjon ute å går når det gjelder å 'resette' PS3. Det holder ikke bare å holde inne av/på knappen til det piper 2 ganger. Det man gjør da er en 'hard' shutdown.

 

For å resette, må du holde inne av/på knappen i en 4-5 sekunder til det piper. Videosettingene skal da bli resatt..

 

Etter det jeg har erfart vil man bli spurt om man vil benytte seg av HDMI/oppløsning etter dette. Kanskje dette kan hjelpe deg..

 

:)

Lenke til kommentar

har prøvd med billegere HDMI kabel.. har prøvd med tre forskjellige kabler, men får maks 1080i.. jeg er 100 prosent sikker at det var reklamert som "FULL HD 1080P".. har jeg en grunn til å klage i og med at jeg kjøpte tven i mars 2007?

 

Edit: har også prøvd med komponent kabler med xbox 360, og får maks 1080i

Endret av tc47
Lenke til kommentar
Har trådstarteren prøvd alle HDMI inngangene. Ikke sikkert at HDMI2 ingangen støtter 1080p hvis PS3 er tilkoblet til den.

Ja jeg har prøvd alle HDMI inngangene. Etter å ha søkt litt rundt på nettet ser jeg at det er flere som har samme problemet, ikke bare med sony tver. Det de fleste har kommet fram til er at det er for dårilg kvalitet på HDMI kabelen, har testet flere kabler men ingen som har klart å levere 1080p. Skal etterhvert gå til innkjøp av en skikkelig kabel til godt over 1K så får vi se om det funker. Hvis det er noen som har hatt det samme problemet hadde det vært fint om de kunne lagt inn ett svar her :)

Lenke til kommentar
Har 46W3000 selv. Både 40 og 60gb PS3 kjører 1080p uten noe problemer i hverken spill eller BD. HDMI-kablene mine er mellom 1 og 2 meter. Ca 1000 per stykk, om det hjelper på.

Dette er til god hjelp :yes: Har du navnet og lengden på HDMI kabelen som du bruker fra PS3 (60gb) til TV?

Endret av Norfra
Lenke til kommentar
Har 46W3000 selv. Både 40 og 60gb PS3 kjører 1080p uten noe problemer i hverken spill eller BD. HDMI-kablene mine er mellom 1 og 2 meter. Ca 1000 per stykk, om det hjelper på.

Dette er til god hjelp :yes: Har du navnet og lengden på HDMI kabelen som du bruker fra PS3 (60gb) til TV?

Nei, beklager. Var det Argon mon tro? De får du gjennom Hifiklubben. Så på nettsiden. Fant ikke akkurat den jeg hadde. Styr unna Clas O.-kabler.

Lenke til kommentar
Har 46W3000 selv. Både 40 og 60gb PS3 kjører 1080p uten noe problemer i hverken spill eller BD. HDMI-kablene mine er mellom 1 og 2 meter. Ca 1000 per stykk, om det hjelper på.

Dette er til god hjelp :yes: Har du navnet og lengden på HDMI kabelen som du bruker fra PS3 (60gb) til TV?

Nei, beklager. Var det Argon mon tro? De får du gjennom Hifiklubben. Så på nettsiden. Fant ikke akkurat den jeg hadde. Styr unna Clas O.-kabler.

Takker for svar. Har sett litt på denne "Nordost Wyrewizard HDMI" http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=218&id=481 men har ikke så veldig lyst til å punge ut 1000kr også viser det seg at den ikke virker, hvis du ser på innlegg nr.15 i denne tråden så får jeg 1080p@24 når jeg setter inn en BD men får ikke satte på 1080p via PS3 menyen, det er det jeg synes er merkelig. Har tidligere prøvd tre andre HDMI 1.3 kabler i prisklassen 500-600kr.

Endret av Norfra
Lenke til kommentar
Har 46W3000 selv. Både 40 og 60gb PS3 kjører 1080p uten noe problemer i hverken spill eller BD. HDMI-kablene mine er mellom 1 og 2 meter. Ca 1000 per stykk, om det hjelper på.

Dette er til god hjelp :yes: Har du navnet og lengden på HDMI kabelen som du bruker fra PS3 (60gb) til TV?

Nei, beklager. Var det Argon mon tro? De får du gjennom Hifiklubben. Så på nettsiden. Fant ikke akkurat den jeg hadde. Styr unna Clas O.-kabler.

Takker for svar. Har sett litt på denne "Nordost Wyrewizard HDMI" http://www.hificenter.no/shop_item.cfm?path=218&id=481 men har ikke så veldig lyst til å punge ut 1000kr også viser det seg at den ikke virker, hvis du ser på innlegg nr.15 i denne tråden så får jeg 1080p@24 når jeg setter inn en BD men får ikke satte på 1080p via PS3 menyen, det er det jeg synes er merkelig. Har tidligere prøvd tre andre HDMI 1.3 kabler i prisklassen 500-600kr.

 

At du får 1080p@24 hz på BD filmer, men ikke fra 1080p fra PS3 ellers kan jo ha med det å gjøre at 1080p@24 hz bruker langt mindre båndbredde 1080p@60 hz som er det PS3 kjører på ellers. Så 1080p@60 vil stille større krav til at transmitter chipn sender sterkt nok signal, at kabelen funker som den skal osv enn 1080@24. 1080p@24 er vel mindre enn 1080i @60 også.

 

Ellers synes jeg det høres forferdelig ut at du må punge ut så mye for en HDMI kabel for å få til 1080p@60. Jeg har en haug av billige kabler i lengde fra 1-3 meter som alle greier det mens de står på hodet og rekker tunge til meg og synger en sang. Lett overdrevet.

 

Jeg hadde (har) en Denon DVD 1920 spiller som er noen år gammel. Der slet jeg med å synce i 1080i til projektoren på en litt lengre kabel lengde (av god kvalitet). Søkte på div. forum og det viste seg at mange hadde samme problem, og det var noe kjent med at enkelte av modellene som var kommet ut sendte svakt signal fra HDMI chipen. Jeg har ikke finlest tråden, men er du sikker på at det ikke kan være andre feilkilder, PS3'ns utsignal? Eller TV'ns HDMI innganger som ikke er helt som den skal være? (Beklager hvis dette er noe som har vært oppe før og sjekket før.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...