Gå til innhold

8800GT(OC),8800GT eller 8800GTS? Skal bestille nytt skjermkort!


Niern

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg hadde tenkt å bestille ett HD3870 men det ble ikke noe av siden jeg av en annen grunn gikk over til nvidia.

Så hva vill du anbefale meg som er ganske ivrig etter ett nytt skjermkort? Jeg tenkte meg et 8800GT men det er så mange versjoner samt OC også! Ja jeg klarer aldri og bestemme meg for noe i data verden ^^ Skulle bestille denne pcen for 3år siden og her sitter jeg enda og spekulerer..

 

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å betale ekstra for OC er dødfødt, da du greit kan overklokke selv. For selv om kortet kommer overklokket er det ikke dermed sagt at det kortet klokker lenger enn et standard kort.

 

8800GTS er nesten 1000kr dyrere enn GT, litt bedre og støyer mye mindre. Pass på at du får 8800GTS 512mb, ikke 640mb, da 512mb er nyere og bedre. 8800GTS 512mb yter ganske likt med 8800GTX.

 

Hva er resten av maskinvaren din?

 

Du kan da alltids vente litt til, for kommer nok 9800GTX om noen måneder :tease:

Lenke til kommentar
Å betale ekstra for OC er dødfødt, da du greit kan overklokke selv. For selv om kortet kommer overklokket er det ikke dermed sagt at det kortet klokker lenger enn et standard kort.

 

8800GTS er nesten 1000kr dyrere enn GT, litt bedre og støyer mye mindre. Pass på at du får 8800GTS 512mb, ikke 640mb, da 512mb er nyere og bedre. 8800GTS 512mb yter ganske likt med 8800GTX.

 

Hva er resten av maskinvaren din?

 

Du kan da alltids vente litt til, for kommer nok 9800GTX om noen måneder :tease:

 

hehe, takker for svar. Men jeg kan ikke vente. Har ventet 3år nå som jeg allerede har skrevet =)

Orker ikke noen måneder til =)

 

Men trur jeg går for ett 8800GT siden det er bra ytelsemessig i forhold til pris.

Hardware: E6750 og 2gb ram 800~ mhz

 

Jeg er ikke selve den som spiller det nyeste med det beste =P Counter-Strike 1.6 <33 Trur 8800GT skal holde der en god stund med noen andre nye spill som jeg skal nøye meg fint på med normal resolution.

 

 

Noen anbefalinger av ett 8800GT som holder seg kjølig samt ikke lager mye støy?

Lenke til kommentar
8800GT er nok veldig bra for din bruk. Det med ventingen var forresten en spøk, derav geipe-smiley :p

 

Ikke si sånt blir flau =P

 

Stort sett alle 8800GTene som selges i norge idag har standardkjøleren som ikker er så veldig stille. Beste her blir nok å kjøpe en ny kjøler og montere på. Eller gå for ati HD3870 som har en større stor og mindre bråkete kjøler.

 

 

Trur jeg går for en 8800GT =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...