Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Lurt å vaske bilen om vinteren?


Senshi

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er endelig litt fint vær i Bergen, så jeg det første jeg tenkte når jeg så ut vinduet i morges, var at i dag vil jeg vaske bilen. :new_woot:

 

I vinterhalvåret blir jo bilen skitten etter en liten kjøretur til byen.

Liker å ha ren og pen bil, men er det lurt å vaske bilen så ofte om vinteren?

Tenker all dritten som kan lage riper etc i lakken om man er litt uforsiktig. Bilen er jo full i møkk og salt. Er jo lett for å lage riper om man drar dette rundt med svampen?

 

Er det lurest å vente med en skikkelig bilvask til sommeren? Type skikkelig vask med polering og full pakke?

 

Håper noen kan svare!

 

Mvh Senshi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

VASK VASK VASK!!!

 

Skyll bilen minst en gang i uka om vinteren.

Vask den ikke skjeldnere enn hver 14. dag.

 

Jeg vasket min i går, Kjøp lås olje og silikonstift til dører og nøkkelhull så det ikke fryser. Og bruk en god voks etterpå. Som foreksempel Meguiar's NXT Wax. da setter ikke møkka seg så.

 

Jo lengre møkka og saltet får sitte dess mere skade gjør det. Det er eksponensiellt også.

 

Sjekk ut http://www.detailersclub.no/forum/

 

Der er det en del kompetanse!!!

Endret av IvoCaprino
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

VASK OFTE!

 

Gjerne en gang i uka, det er i alle fall min policy. Er ikke enig med at det holder å spyle av bilen, saltet setter seg ofte godt, og spyling er da ikke nok. Såpe må til! Slike selvbetjeningshaller på bensinstasjoner er fine, der får du både god såpe (ikke avfetting, det dreper bare voksen, spar den til vårpussen i mars ;)) og varmt vann.

 

Husk også å forberede bilen godt for vinteren, et godt lag med polish er et must.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Noen som vet om den skummen i forvasken på YX (hydrotexaco)sine selvbetjeningsvask er med eller uten avfetting. Den funker veldig bra, men er litt skeptiskt til å vaske bilen for ofte, da jeg ikke vet om den innholder avfettingsmidler.

 

 

ps. ja, jeg kan egentlig spørre betjeningen... :p

Endret av fAight
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...