Gå til innhold

"Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered"


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har slitt med akkurat samme problemet i et halvt år nå, akkurat som trådstarter så undersøkte jeg alle forum, alle hotfixes og alle drivere. Ingenting fungerte..

Fikk med meg noe informasjon fra andre forum, utrolig mange som har samme problemet. Har eksistert lenge, men ingenting har blitt gjort. Fra Microsoft eller Nvidia sin side..

Sendte mail til butikken jeg kjøpte min skjermkort( XFX 8800GTS) og forklarte problemet, og da fikk jeg mail 2 uker etterpå om at jeg kunne få nytt skjermkort. Virker som om de også opplever at folk er forbanna på dette problemet.

Men har noen småtips,

- Still opp viftehastigheten til 100% manuelt, den regulerer seg ikke automatisk hos meg.

- Juster ned grafikken i spillet, vet det er surt. Ser ut som om det er mer minnekrevende operasjoner som får mitt kort til å klikke.

- Prøv å få med deg alle patches, updates og hotfixes.

- Ta en pause her og da, så det får roe seg ned.

 

Har enda ikke hørt om en fix til dags dato, men eneste utvei ser ut til å bli nytt skjermkort:\

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest member-97590

Sliter forsatt med dette problemet eg.

Har Vista Ultimate 64bit og 8800GTS. Har det forsatt ikkje kommet noe løsning på dette? Har prøvd så og si alt, blir helt fortvila av dette her.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

/bump

 

Jeg vet ikke om det har blitt opprettet en ny tråd på dette problemet - men nå er vi ikke langt unna år 2010 - og problemet har nå eksistert siden 2006. Seriøst, hva i h*****e...

 

Nå har jeg slitt med dette problemet i over en måned. Jeg har Gainward nVidia GTX295 - et fandens dyrt kort. Kjørte Windows XP (x64) da jeg fikk kortet i januar i år. Jeg "oppgraderte" til Windows Vista (x64) for 3-4 måneder siden og det gikk greit. Men nå siste måneden har jeg hatt det problemet ca. 40-50 ganger om dagen. Jeg er en wow-spiller og der er problemet verst. Og det er jo bare helt umulig å gå i noe raid, pvp eller arena med et slikt problem.

 

Jeg har kjøpt DriverCleaner for 10 dollar på nettet for å være sikker på at spor av gamle drivere blir fjernet. Jeg har hoppet frem og tilbake i gamle og nye drivere - også de driverne jeg brukte da alt fungerte som det skulle. Men til ingen nytte. Jeg har tatt ut minnebrikker, jeg har justert vifta på GPU'n til 100% (den lå på 81 grader mens jeg spilte) og fått den ned i rundt 63 mens jeg spiller. Men støynivået er da ikke til å leve med for å være helt ærlig... Har også klokket ned GPU'n. Ingenting funker. Jeg har lest tusenvis av forum tråder om dette problemet og det finnes tusen løsninger på problemet - jeg føler jeg har prøvd alle...

 

Nå har jeg sendt mail til Gainward, Tyskland i håp om positivt svar. Sendte også mail til datakjeden.no hvor jeg kjøpte kortet.

 

Hardware:

Gainward nVidia 295GTX

Intel Core2 Quad @ 2.83Ghz (ikke overklokket)

6GB Corsair XMS2-DHX Dual-Path (DDR2)

Asus P5E Deluxe Motherboard

Lenke til kommentar

Du vet, Nvidia har i ca 4 år nå slitt med innpakkningen på GPU, først så var det selve bumpen, men nå er det selve "coatingen" som er problemet.

 

Mitt 8800 GTS fikk nettop denne feilmeldingen titt og ofte, men sannheten var at kjernen holdte på å svikte og sendte feilmeldinger slik at Vista restartet skjermdriveren for å få spillet /skjermdriveren til å fungere.

 

Mitt kort døde en brå død for ca 2 måneder siden og fikk erstattet kortet med 1 stk gtx 260 hos komplett og utifra den tilbakemeldingen jeg har fått fra databutikker og kjente som jobber i support så er det vist ikke unormalt at Nvidia kort kan ta kvelden.

 

Må også si at jeg har vært veldig snill med kortet mitt og det hadde aldri lidd av overklokkiing eller høye temperaturer da jeg øsnket å ha et kort som varte lengst mulig.

 

PS : Send inn kortet på reklamasjon. Det kan dog være lurt å teste det i en annen pc og se om problemet oppstår der også, gjør det ikke det så er muligens løpet kjørt for å få det på reklamasjon.

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Takk det er jo faktisk ganske så interessant, og jeg begynner å tro at det kan være noe sånt. Kompis av meg sa akkurat det samme til meg idag. Men jeg fikk faktisk svar fra Gainward idag, jeg kan jo vise det her:

 

*/start*

Hi,

 

Hope you have tried all possible solutions but I would suggest you to go through below process again.

 

This error could be causing because attage on the power supply might be lesser, The best recommended power supply for this graphics card is 700 watts or higher (80 plus) from branded manufacturer.

 

Recommended driver for this Graphics card is as below.

http://www.nvidia.com/object/win7_winvista...86.18_whql.html

 

Please uninstall all previously installed driver using driver sweeper programs then install new driver from above link.

 

The 81 centigrade temperature for this graphics card is normal in the 3D applications. Keep the computer well ventilated to keep your PC cooled.

 

Best Regards

Technical Support, Gainward

*/end*

 

Jeg vil nevne at det er AKKURAT de driverne jeg bruker nå... 186.18 (whql). Men strømforsyningen min er "bare" 600W... Jeg var kanskje dum og kjøpte for liten strømforsyning. Men som sagt - alt fungerte glimrende da jeg oppgraderte PC'en i januar i år... Hvorfor skal jeg NÅ plutselig måtte ha en 700W strømforsyning?

Endret av izihbo
Lenke til kommentar

Installerte Windows 7 - og alle mine problemer var løst.

 

NO JOKE!

 

All den tiden jeg har føkka med disse "hardware problemene" - så har det vært Windows Vista som har vært kilden til alle mine problemer. Installerte Windows Vista 7 Build7600 (rtm versjon vet jeg ikke) og alle mine problemer forsvant som dugg for solen, dette er et fantastisk operativsystem som lever i symbiose med mine 3d-applikasjoner. Det er så deilig! Det er DETTE Windows Vista skulle ha vært...

Endret av izihbo
Lenke til kommentar

Dukker problemene opp igjen så kan det jo være lurt å få testet med en annen psu som greier å levere nok volt på de forskjellige railene.

 

Kjenner folk hvor feilmeldingen forsvinner en liten stund for å så dukke opp før kortet tar kvelden, så moro kan det bli, men la oss håpe at det ikke skjer.

 

Forresten, de fleste psu'er forringes over tid pga belastning, jo større belastning på psu jo fortere kan det gå før den blir ustabil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Prøv å Oppgrader til Windows 7 når det kommer skikkelig ut på markedet hvis mulig.

 

Har Nvidia GTX 285, føler at sjuern bruker kortet mer nyttig enn det Vista gjorde.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...