Gå til innhold

"Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered"


Anbefalte innlegg

Hei

 

Nå har jeg lest på utallige forum, og jeg har funnet ut at det er utrolig mange som sliter med dette problemet, og bare et få tall lykkes.

 

Jeg har prøvd alt som finnes av drivere og hotfix'er fra nVidia og Microsoft uten å lykkes. Jeg har rimelig sikker på at dette ville ordne seg i Service Pack 1 fra Windows Vista, men etter jeg hadde installert alle drivere fra Microsoft + SP1 fikk jeg samme beskjed når jeg begynte å spille, uansett hvilket spill. Får det også om jeg spiller av en dvd.

Har også prøvd å gå til bake til Windows XP, men det hjalp lite.. :hrm:

Prøvde å bytte til mitt gamle skjermkort (Ati Radeon X850XT PE) og problemet var borte vekk, uansett OS.

Veldig surt etter som jeg har spart til å kjøpe XFX 8800 GT.. :(

 

Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre ?

 

På forhånd takk.

 

 

 

Specs:

CPU: AMD Athlon 3200+

Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9

RAM: Corsair CMX512-3200C2 (1GB)

Skjermkort: GeForce XFX 8800 GT 512 MB

PSU: Hiper 480 W.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har hatt det samme problemet, hopper ut av spillet for bare å vere i orden i gjenn.

Vel løste problemet med å hente eit programm som heter drivercleaner, avinstallere fjerne alle skjermkort drivere og installere de nyeste nvidia driverene.

Problem løst for min del, har ikkje hatt problemet siden.

 

Problemet for min del oppstod etter eg hadde hentet nye drivere og installerte de, da ble det noe konflikt med gamle drivere ein plass

Lenke til kommentar

Hadde det samme problemet jeg også. Bygde ny maskin med xfx 8800 ultra 768 mb vista 32 bit. Etter mye testing og prøving ende jeg opp med å innstallere beta driver 169.12(ser nå at det har kommet enda en nyere beta driver 169.25). Jeg forandret også volten til minnet i bios. Fant ut at volten sto på 1.8 mens minnebrikkene mine skulle ha 2.1. Om dette er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke men har ikke hatt de samme problemene etterpå. Lykke til!

Hei

 

Nå har jeg lest på utallige forum, og jeg har funnet ut at det er utrolig mange som sliter med dette problemet, og bare et få tall lykkes.

 

Jeg har prøvd alt som finnes av drivere og hotfix'er fra nVidia og Microsoft uten å lykkes. Jeg har rimelig sikker på at dette ville ordne seg i Service Pack 1 fra Windows Vista, men etter jeg hadde installert alle drivere fra Microsoft + SP1 fikk jeg samme beskjed når jeg begynte å spille, uansett hvilket spill. Får det også om jeg spiller av en dvd.

Har også prøvd å gå til bake til Windows XP, men det hjalp lite.. :hrm:

Prøvde å bytte til mitt gamle skjermkort (Ati Radeon X850XT PE) og problemet var borte vekk, uansett OS.

Veldig surt etter som jeg har spart til å kjøpe XFX 8800 GT.. :(

 

Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre ?

 

På forhånd takk.

 

 

 

Specs:

CPU: AMD Athlon 3200+

Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9

RAM: Corsair CMX512-3200C2 (1GB)

Skjermkort: GeForce XFX 8800 GT 512 MB

PSU: Hiper 480 W.

Lenke til kommentar
Hadde det samme problemet jeg også. Bygde ny maskin med xfx 8800 ultra 768 mb vista 32 bit. Etter mye testing og prøving ende jeg opp med å innstallere beta driver 169.12(ser nå at det har kommet enda en nyere beta driver 169.25). Jeg forandret også volten til minnet i bios. Fant ut at volten sto på 1.8 mens minnebrikkene mine skulle ha 2.1. Om dette er tilfeldig eller ikke vet jeg ikke men har ikke hatt de samme problemene etterpå. Lykke til!
Hei

 

Nå har jeg lest på utallige forum, og jeg har funnet ut at det er utrolig mange som sliter med dette problemet, og bare et få tall lykkes.

 

Jeg har prøvd alt som finnes av drivere og hotfix'er fra nVidia og Microsoft uten å lykkes. Jeg har rimelig sikker på at dette ville ordne seg i Service Pack 1 fra Windows Vista, men etter jeg hadde installert alle drivere fra Microsoft + SP1 fikk jeg samme beskjed når jeg begynte å spille, uansett hvilket spill. Får det også om jeg spiller av en dvd.

Har også prøvd å gå til bake til Windows XP, men det hjalp lite.. :hrm:

Prøvde å bytte til mitt gamle skjermkort (Ati Radeon X850XT PE) og problemet var borte vekk, uansett OS.

Veldig surt etter som jeg har spart til å kjøpe XFX 8800 GT.. :(

 

Noen som har forslag til hva jeg skal gjøre ?

 

På forhånd takk.

 

 

 

Specs:

CPU: AMD Athlon 3200+

Hovedkort: Gigabyte GA-K8NF-9

RAM: Corsair CMX512-3200C2 (1GB)

Skjermkort: GeForce XFX 8800 GT 512 MB

PSU: Hiper 480 W.

Lastet nettopp ned beta driveren (169.25) uten at det løste noe som helst..

Nå har jeg aldri turt å forandre på volten til minnet, har med andre ord lite erfaring..

Kan noen forklare meg hvordan jeg gjør det ?

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk prøvd stort sett alt for å fikse dette... Formatering, sletting av absolutt alt driver-relatert, klokke ned GPU og RAM, kjøre med 1 rambrikke istede for 2, stille opp fan-speed, osv. osv. Ingen ting virker..

 

Jeg får heldigvis ikke denne feilmeldingen særlig ofte så jeg har bare lært meg å leve med det :ermm: Men det skal sies at det er skandaløst at hverken microsoft eller nvidia bryr seg om dette. Finnes sikkert 1000 tråder om dette problemet, og folk har slitt med det helt siden Vista kom ut. Når man kjøper GPU til 4000 spenn burde det virke. Særlig når nvidia skryter av de samarbeider tett med microsoft/vista osv.

 

Mitt siste håp er SP1 (ikke beta), når den kommer ut til neste år.. Jeg har forresten sendt et titalls e-mailer til både nvidia og microsoft, både hyggelige og sinte mailer. Men de gir tydeligvis f***, for jeg har ikke fått et eneste svar. Microsoft kundeservice har heller ikke peiling :hrm:

 

Sjekk ut disse linkene btw:

 

http://www.microsoft.com/whdc/device/displ...dm_timeout.mspx

http://forums.nvidia.com/lofiversion/index...25381-2150.html

 

Står litt info om det der. Tydelig at det er Vista sin feil ifølge den første linken, men uansett.. Både nvidia og vista har skyld, og det burde fikses asap! En driver elns. Det burde absolutt ikke være så vanskelig å fikse.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar

Den eneste gangen jeg har fått noe sånt var når jeg overklokket til et punkt kortet ikke helt likte seg. Da stoppet spillene opp i noen sekunder, og kom tilbake. Jeg bare klokket litt ned så fungerte alt som det skulle (som jeg ser du har prøvd på). Du kan evt. klokke opp til maks, og så ned igjen til vanlig klokk.

Lenke til kommentar
Den eneste gangen jeg har fått noe sånt var når jeg overklokket til et punkt kortet ikke helt likte seg. Da stoppet spillene opp i noen sekunder, og kom tilbake. Jeg bare klokket litt ned så fungerte alt som det skulle (som jeg ser du har prøvd på). Du kan evt. klokke opp til maks, og så ned igjen til vanlig klokk.

 

Litt kjipt dersom man ikke vil miste garantien på kortet.. Dumt at man må ofre garantien for å få GPU til å virke 100%

 

Jeg har klokket før, så jeg kunne egentlig testet om det virka.. Men nå er det over 1 mnd siden jeg sist fikk feilmeldinga, så jeg tørr ikke gjøre noe med kortet akkurat nå :tease:

 

Dersom trådstarter ikke bryr seg om garantien så kan jo han teste om det fikser problemet, men jeg tviler sterkt på at det funker..

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Den eneste gangen jeg har fått noe sånt var når jeg overklokket til et punkt kortet ikke helt likte seg. Da stoppet spillene opp i noen sekunder, og kom tilbake. Jeg bare klokket litt ned så fungerte alt som det skulle (som jeg ser du har prøvd på). Du kan evt. klokke opp til maks, og så ned igjen til vanlig klokk.

 

Litt kjipt dersom man ikke vil miste garantien på kortet.. Dumt at man må ofre garantien for å få GPU til å virke 100%

 

Jeg har klokket før, så jeg kunne egentlig testet om det virka.. Men nå er det over 1 mnd siden jeg sist fikk feilmeldinga, så jeg tørr ikke gjøre noe med kortet akkurat nå :tease:

 

Dersom trådstarter ikke bryr seg om garantien så kan jo han teste om det fikser problemet, men jeg tviler sterkt på at det funker..

Jeg kommer nok ikke til å ta sjansen på å overklokke..Tvilsomt at det løser problemet også, mange som har prøvd å klokke uten å få positive resultater. Får heller ringe MPX å reklamere :p

 

Takk for alle svar !

Lenke til kommentar

Jeg får følelsen av at det skjer når kortet blir overbelastet. virker nesten sånn.. Når GPUen blir overbelastet har den en tendens til å "henge" et par sek. (lagg). Da slår timeout detection and recovery driten til Vista full alarm og setter igang faenskapet.

 

Kortet ditt ble muligens overbelastet av 2 skjermer.. Sier ikke at kortet ikke klarer å dra 2 skjermer, men det var sikkert nok til at TDRen slo ut til tider.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Du er nok inne på noe der, men tror uansett 8800GTX burde klare å dra to skjermer i medium stor oppløsning. Får nok bare vente på bedre drivere fra nVidia eller en liten fiks fra Microsoft.

 

Forresten, er det noen som har lignende probleme med Vista SP1 RC1?

 

Spørs om det hjelper å vente da dette problemet har holdt på helt siden vista ble lansert.. finnes også hundrevis av poster om det på microsoft forum, nvidia forum osv.

 

Jeg har ikke testa med SP1, men trådstarter har visst nok prøvd.. Jeg ville uansett ikke konkludert med noe før final releasen av SP1 kommer ut. Kanskje det fikser problemet.

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jammen hva i helvette da?! Er det INGEN i hele verden som har fått svar på åssen man løser dette problemet?! Jeg sliter skikkelig med dette, men kun i CoD 4 (online), ikke WoW for eksempel. JÆVLIG irriterende å bli kastet ut av spillet midt i en clan match for eksempel, som noen ganger har ført til at laget mitt har tapt...

Lenke til kommentar

hele problemet ligger i at nvidia ikke har klart å lage drivere som er 100% kompatible med vista.

det er en ting mange gjør som løser problemet å det er rett og slett å redusere minnemengde.

jeg har hatt samme problem selv men etter at jeg tok ut en minnebrikke så har jeg ikke sett noe mer til dette problemet.

nvidia har litt problemer med 4 kjerners prosessorer også men det har funket for alle jeg har prata med å bare redusere minnemengde.

så jeg annbefaler å prøve dette da det var det eneste som hjalp for meg også..

Endret av Truck_Driver
Lenke til kommentar
Jeg har hatt dette problemer over lengre tid selv, både i XP og Vista.

 

Det som fikset det var faktisk å kjøpe et GFX kort til slik at jeg nå kjører 2x 8800 GTX korti i SLi.

 

jeg bygget denna pc`n med sli oppsett med en gang men det eneste som har funket for meg etter flere uker med feilsøk og testing er å redusere minnemengde.

om jeg bruker ett eller to skjermkort har ingenting å si for meg i hvertfall.

Lenke til kommentar

Er jo genialt at et selskap som Nvidia ikke klarer å lage drivere skikkelig.. Og den idiotiske samarbeidskampanjen med Vista. Skryter av at kortene deres er laget for å funke 100% med Vista osv. Reinspikka bullshit! :hrm:

 

Men det aller verste er etter min mening den elendige supporten. Har aldri sett en eneste uttalelse fra Nvidia om dette, og selv om problemet har vært kjent i flere år ser det ut som om de rett og slett gir F...

Lenke til kommentar

Problemet er ikke Nvidia, men Microsoft.

 

Husker at hvis du skrur av "Aero Visuals" til Vista så skal det fikse problemet. Gjorde det for en jeg kjenner.

 

Ellers en løysning fra et support forum nevner disse "hotfix" fra windows.

 

KB938194

KB938979

 

To check if you have them : start menu / control panel / system and maintenance / Windows updates / View update history

Endret av AvidGamer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...