Gå til innhold

"Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered"


Anbefalte innlegg

Problemet er ikke Nvidia, men Microsoft.

 

Husker at hvis du skrur av "Aero Visuals" til Vista så skal det fikse problemet. Gjorde det for en jeg kjenner.

 

Ellers en løysning fra et support forum nevner disse "hotfix" fra windows.

 

KB938194

KB938979

 

To check if you have them : start menu / control panel / system and maintenance / Windows updates / View update history

 

Det er helt random hva som virker for folk.. Jeg har prøvd begge tipsene dine og har lasta ned alle hotfixer som skal fikse problemet, men det hjelper ikke. Hvis det der fikset det for han du kjenner er det i så fall bare flaks.

 

Etter min mening er nok grunnen til feilen en god blanding av feil i Nvidia drivere/dårlig optimalisering for Vista + timeout detection and recovery funksjonen i Visa. Altså vil jeg påstå at både Nvidia og MS har skyld når de ikke samarbeider skikkelig!

Endret av mr_tambourine_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet lar seg ikke løse på noen måte. Jeg sitter med en ASUS 8800GTX på ASUS p5n32 premium hovedkort, 2 GB RAM og vista x64. Jeg har forsøkt alt, og en ting er tydelig. Problemet ligger i Vista, og problemet henger i hop med grafikkortdriverne.

 

Mitt problem dukket opp helt plutselig, etter 9 måneder med Vista og kortet, fungerende helt utmerket, kom det en eller annen form for oppgradering, som fremkalte denne hersens nvlddmkm.sys feilen. Jeg får denne meldingen ved avspilling av filmer, når Aero er enablet, eller ved spilling. Uansett hva jeg gjør, får jeg ikke buktet med feilen.

 

Jeg har reinstallert, driverclean, rivatuner, format & reinstall, fjernet kortet og brukt ATI (og det funket 100 %) samt kjørt XP - både 32 og 64 bit (uten at det oppsto noen feilmeldinger). Vista er det eneste OS'et som feiler på NVIDIA-driverne. Dette viser åpenbart at feilen ligger hos NVIDIA, det er driverne som ikke holder mål.

 

Jeg har nå bare gitt opp, forsøker å leve med feilen med håp om at NVIDIA kommer med en magisk løsning som vil bringe ende på dette marerittet. Min oppfordring er: Send deres tilbakemelding til NVIDIA. Dette kan man gjøre her:

 

https://surveys.nvidia.com/index.jsp?pi=749...8f09e040b4a437a

 

Spre denne til så mange som overhode mulig, og la spammingen begynne!

Lenke til kommentar
https://surveys.nvidia.com/index.jsp?pi=749...8f09e040b4a437a

 

Spre denne til så mange som overhode mulig, og la spammingen begynne!

 

Det er nok en god ide :thumbup: Selv om jeg tviler på at de bryr seg.. Har sett utallige poster som oppfordrer til dette, og de har sikkert blitt imune mot klaginga.

 

Det som fortsatt er et mysterium for meg er hvorfor de ikke gidder å bare fikse det :hmm: Kan umulig være såå vanskelig for selskap som Nvidia og MS.

Lenke til kommentar
Sendte inn skjermkortet til MPX i forrige uke, så jeg skal ringe i dag å høre hva de har å si. Blir spennende.

 

Post her når du har fått svar. Er nyskjerrig på om de har noe som helst peiling :p

Fikk et nytt skjermkort av MPX i dag, har spilt i snart en time, har ikke hatt noen form for problemer enda ! Så jeg anbefaler å sende inn skjermkortet å krev et nytt ! Endret av xerioN2k4
Lenke til kommentar
Sendte inn skjermkortet til MPX i forrige uke, så jeg skal ringe i dag å høre hva de har å si. Blir spennende.

 

Post her når du har fått svar. Er nyskjerrig på om de har noe som helst peiling :p

Fikk et nytt skjermkort av MPX i dag, har spilt i snart en time, har ikke hatt noen form for problemer enda ! Så jeg anbefaler å sende inn skjermkortet å krev et nytt !

 

Synes det høres litt rart ut at et nytt kort skulle fikse det.. Trodde ikke det var selve kortet som var synderen. Særlig med tanke på at mange har bytta fra Vista til XP og sluppet problemet helt uten å bytte kort.

 

Må man ha kvittering for å sende inn kortet forresten? Jeg har lyst til å gjøre det med mitt også hvis det fikser problemet, men jeg har mista kvitteringa :ermm:

Lenke til kommentar
Sendte inn skjermkortet til MPX i forrige uke, så jeg skal ringe i dag å høre hva de har å si. Blir spennende.

 

Post her når du har fått svar. Er nyskjerrig på om de har noe som helst peiling :p

Fikk et nytt skjermkort av MPX i dag, har spilt i snart en time, har ikke hatt noen form for problemer enda ! Så jeg anbefaler å sende inn skjermkortet å krev et nytt !

 

Synes det høres litt rart ut at et nytt kort skulle fikse det.. Trodde ikke det var selve kortet som var synderen. Særlig med tanke på at mange har bytta fra Vista til XP og sluppet problemet helt uten å bytte kort.

 

Må man ha kvittering for å sende inn kortet forresten? Jeg har lyst til å gjøre det med mitt også hvis det fikser problemet, men jeg har mista kvitteringa :ermm:

 

Jeg for min del trengte ingen kvitering :thumbup: Jeg sa i fra om at jeg hadde store problemer med skjermkortet, å de ba meg om å sende inn, og fikk et helt nytt skjermkort etter 3 dager :) Jeg trodde heller ikke det var selve kortet først, men en kompiss av meg har Asus 8800GT som funka bra for han, så vi testa med skjermkortet mitt i hans pc. Han fikk akkurat samme problemet. Da følte jeg med rimelig sikker på at det var fabrikant-feil. Det nye kortet jeg fikk var også helt anderledes (XFX 8800GT Alpha Dog Edition).

Det nye skjermkortet jeg fikk har ca dobbelt så stor vifte, som bråker dobbelt så lite, og selve kortet er helt svart (det gamle var grønt). Jeg kan ikke garantere at alle med problemet har fabrikant-feil på skjermkortet, men det er vel værd å prøve ? :)

Lenke til kommentar
Sendte inn skjermkortet til MPX i forrige uke, så jeg skal ringe i dag å høre hva de har å si. Blir spennende.

 

Post her når du har fått svar. Er nyskjerrig på om de har noe som helst peiling :p

Fikk et nytt skjermkort av MPX i dag, har spilt i snart en time, har ikke hatt noen form for problemer enda ! Så jeg anbefaler å sende inn skjermkortet å krev et nytt !

 

Synes det høres litt rart ut at et nytt kort skulle fikse det.. Trodde ikke det var selve kortet som var synderen. Særlig med tanke på at mange har bytta fra Vista til XP og sluppet problemet helt uten å bytte kort.

 

Må man ha kvittering for å sende inn kortet forresten? Jeg har lyst til å gjøre det med mitt også hvis det fikser problemet, men jeg har mista kvitteringa :ermm:

 

Jeg for min del trengte ingen kvitering :thumbup: Jeg sa i fra om at jeg hadde store problemer med skjermkortet, å de ba meg om å sende inn, og fikk et helt nytt skjermkort etter 3 dager :) Jeg trodde heller ikke det var selve kortet først, men en kompiss av meg har Asus 8800GT som funka bra for han, så vi testa med skjermkortet mitt i hans pc. Han fikk akkurat samme problemet. Da følte jeg med rimelig sikker på at det var fabrikant-feil. Det nye kortet jeg fikk var også helt anderledes (XFX 8800GT Alpha Dog Edition).

Det nye skjermkortet jeg fikk har ca dobbelt så stor vifte, som bråker dobbelt så lite, og selve kortet er helt svart (det gamle var grønt). Jeg kan ikke garantere at alle med problemet har fabrikant-feil på skjermkortet, men det er vel værd å prøve ? :)

 

Hmm.. Fikk faren til en venn av meg til å bestille kortet for meg på Norek.no :ermm: Har hverken kvittering på kortet eller bruker på Norek, så jeg tror jeg sliter litt..

 

Har lyst til å selge kortet mitt også, og har en god deal halvveis i land. Men jeg er livredd for å selge han et defekt kort. Det jeg synes er rart er jo at problemet med kortet dukket opp nøyaktig da jeg installerte Vista.. :hmm: Han jeg skal selge det til har XP, så kanskje ikke han får noen problemer?

 

Det her suger skikkelig..

Lenke til kommentar
Sendte inn skjermkortet til MPX i forrige uke, så jeg skal ringe i dag å høre hva de har å si. Blir spennende.

 

Post her når du har fått svar. Er nyskjerrig på om de har noe som helst peiling :p

Fikk et nytt skjermkort av MPX i dag, har spilt i snart en time, har ikke hatt noen form for problemer enda ! Så jeg anbefaler å sende inn skjermkortet å krev et nytt !

 

Synes det høres litt rart ut at et nytt kort skulle fikse det.. Trodde ikke det var selve kortet som var synderen. Særlig med tanke på at mange har bytta fra Vista til XP og sluppet problemet helt uten å bytte kort.

 

Må man ha kvittering for å sende inn kortet forresten? Jeg har lyst til å gjøre det med mitt også hvis det fikser problemet, men jeg har mista kvitteringa :ermm:

 

Jeg for min del trengte ingen kvitering :thumbup: Jeg sa i fra om at jeg hadde store problemer med skjermkortet, å de ba meg om å sende inn, og fikk et helt nytt skjermkort etter 3 dager :) Jeg trodde heller ikke det var selve kortet først, men en kompiss av meg har Asus 8800GT som funka bra for han, så vi testa med skjermkortet mitt i hans pc. Han fikk akkurat samme problemet. Da følte jeg med rimelig sikker på at det var fabrikant-feil. Det nye kortet jeg fikk var også helt anderledes (XFX 8800GT Alpha Dog Edition).

Det nye skjermkortet jeg fikk har ca dobbelt så stor vifte, som bråker dobbelt så lite, og selve kortet er helt svart (det gamle var grønt). Jeg kan ikke garantere at alle med problemet har fabrikant-feil på skjermkortet, men det er vel værd å prøve ? :)

 

Hmm.. Fikk faren til en venn av meg til å bestille kortet for meg på Norek.no :ermm: Har hverken kvittering på kortet eller bruker på Norek, så jeg tror jeg sliter litt..

 

Har lyst til å selge kortet mitt også, og har en god deal halvveis i land. Men jeg er livredd for å selge han et defekt kort. Det jeg synes er rart er jo at problemet med kortet dukket opp nøyaktig da jeg installerte Vista.. :hmm: Han jeg skal selge det til har XP, så kanskje ikke han får noen problemer?

 

Det her suger skikkelig..

 

Installer XP igjenn å se om det funker da ? Men uansett kan jo han oppgradere til Vista når som helst.. :hmm:

Snakk med faren til kompisen din du, og se hva han har å si ;)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har hatt en del problemer med samme feilmelding. "Display driver nvlddmkm stopped responding and has successfully recovered".

Jeg har også forsøkt i 64 og 32 bits versjoner av Vista Ultimate og XP. Samt en hel rekke med nvidia drivere i samtlige OS. Samme resultat.

 

Så til dere som har denne meldingen gjør følgende; Last ned RivaTuner fra http://downloads.guru3d.com/download.php?det=163

Og sjekk hva deres temperaturer på GPU er. Det har seg nemlig slik at kilden til mitt problem er mest sannsynligvis høy temperatur. Jeg har hatt problemer fra dag 1. Og det er kun i det siste jeg har vurdert at det kan være temperaturer som er problemet. Ut ifra denne testen http://www.bjorn3d.com/read.php?cID=1189&pageID=4121 som Komplett.no viser til på dette kortet som jeg har http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342384 så skal temperatur være ca 54/65 (idle/load).

Mine temperaturer ligger på 73/95 (idle/load) Og 95 grader etter en 6 minutters test i 3DMark 2006 er jo helt forkastelig og kan ikke være riktig.

Jeg sendte inn en reklamasjonsforespørsel til komplett.no i dag. Får se hva svaret blir. Ønsker i hvertfall nytt kort, for selve kortet er glimrende.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Ok.. Jeg vet det har vært stille i denne tråden en stund, men uansett.

 

Jeg har lenge hatt problemer med "nvlddmkm has stopped responding" tullet med mitt 8800GTS. Nå har jeg kjøpt nytt skjermkort (9800GTX), jeg har formatert harddisken, lagt inn windows på nytt, oppdatert alt av drivere osv. Jeg har til og med installert SP1 fra windows update. Med andre ord så skal alt egentlig være i orden.

 

Men, etter 10 minutter spilling med det NYE kortet kom samme problemet tilbake. Akkurat samme som jeg hadde med det gamle kortet. Bare enda værre. "Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered"

 

Jeg får ikke spilt assassins creed engang. Spillet rekker så vidt å starte før feilen kommer :no: Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Er mest frista til å pælme hele PCen på dynga. Har hatt dette problemet helt siden jeg kjøpte ny PC for et år siden.

 

Jeg har et spørsmål også: Er det noen nye løsninger på dette problemet som jeg ikke har fått med meg? Helst en løsning som ikke går ut på å klokke ned RAM/GPU, eller fjerne en RAM brikke eller liknende.

 

Takk.

Lenke til kommentar
Ok.. Jeg vet det har vært stille i denne tråden en stund, men uansett.

 

Jeg har lenge hatt problemer med "nvlddmkm has stopped responding" tullet med mitt 8800GTS. Nå har jeg kjøpt nytt skjermkort (9800GTX), jeg har formatert harddisken, lagt inn windows på nytt, oppdatert alt av drivere osv. Jeg har til og med installert SP1 fra windows update. Med andre ord så skal alt egentlig være i orden.

 

Men, etter 10 minutter spilling med det NYE kortet kom samme problemet tilbake. Akkurat samme som jeg hadde med det gamle kortet. Bare enda værre. "Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered"

 

Jeg får ikke spilt assassins creed engang. Spillet rekker så vidt å starte før feilen kommer :no: Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Er mest frista til å pælme hele PCen på dynga. Har hatt dette problemet helt siden jeg kjøpte ny PC for et år siden.

 

Jeg har et spørsmål også: Er det noen nye løsninger på dette problemet som jeg ikke har fått med meg? Helst en løsning som ikke går ut på å klokke ned RAM/GPU, eller fjerne en RAM brikke eller liknende.

 

Takk.

 

Har en dell 1520 laptop som har akkurat samme problem. Har hatt problemer med spel som Crysis, COD4, The Witcher og Rainbow six vegas 2. Men Medieval 2 og slike spel fungerar utmerket.

 

I alle fall utruleg irriterande, og latterlig at det FORTSATT ikkje har blitt gjort noko med, for denne feilen har folk hatt problem med i snart eit år. Muleg Service pack til Vista vil fikse på ting? no idea.

Lenke til kommentar
Ok.. Jeg vet det har vært stille i denne tråden en stund, men uansett.

 

Jeg har lenge hatt problemer med "nvlddmkm has stopped responding" tullet med mitt 8800GTS. Nå har jeg kjøpt nytt skjermkort (9800GTX), jeg har formatert harddisken, lagt inn windows på nytt, oppdatert alt av drivere osv. Jeg har til og med installert SP1 fra windows update. Med andre ord så skal alt egentlig være i orden.

 

Men, etter 10 minutter spilling med det NYE kortet kom samme problemet tilbake. Akkurat samme som jeg hadde med det gamle kortet. Bare enda værre. "Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered"

 

Jeg får ikke spilt assassins creed engang. Spillet rekker så vidt å starte før feilen kommer :no: Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Er mest frista til å pælme hele PCen på dynga. Har hatt dette problemet helt siden jeg kjøpte ny PC for et år siden.

 

Jeg har et spørsmål også: Er det noen nye løsninger på dette problemet som jeg ikke har fått med meg? Helst en løsning som ikke går ut på å klokke ned RAM/GPU, eller fjerne en RAM brikke eller liknende.

 

Takk.

 

Har en dell 1520 laptop som har akkurat samme problem. Har hatt problemer med spel som Crysis, COD4, The Witcher og Rainbow six vegas 2. Men Medieval 2 og slike spel fungerar utmerket.

 

I alle fall utruleg irriterande, og latterlig at det FORTSATT ikkje har blitt gjort noko med, for denne feilen har folk hatt problem med i snart eit år. Muleg Service pack til Vista vil fikse på ting? no idea.

 

Jeg har prøvd både med og uten SP1, men det hjelper ikke uansett. SP1 stopper ikke problemet.

 

Jeg sendte mail til MPX i går forresten. De sa det var noe galt med vista+nvidia, også anbefalte de meg en eldgammel driver til 8800 korta..

Lenke til kommentar
Ok.. Jeg vet det har vært stille i denne tråden en stund, men uansett.

 

Jeg har lenge hatt problemer med "nvlddmkm has stopped responding" tullet med mitt 8800GTS. Nå har jeg kjøpt nytt skjermkort (9800GTX), jeg har formatert harddisken, lagt inn windows på nytt, oppdatert alt av drivere osv. Jeg har til og med installert SP1 fra windows update. Med andre ord så skal alt egentlig være i orden.

 

Men, etter 10 minutter spilling med det NYE kortet kom samme problemet tilbake. Akkurat samme som jeg hadde med det gamle kortet. Bare enda værre. "Display driver nvlddmkm has stopped responding and has successfully recovered"

 

Jeg får ikke spilt assassins creed engang. Spillet rekker så vidt å starte før feilen kommer :no: Jeg vet seriøst ikke hva jeg skal gjøre. Er mest frista til å pælme hele PCen på dynga. Har hatt dette problemet helt siden jeg kjøpte ny PC for et år siden.

 

Jeg har et spørsmål også: Er det noen nye løsninger på dette problemet som jeg ikke har fått med meg? Helst en løsning som ikke går ut på å klokke ned RAM/GPU, eller fjerne en RAM brikke eller liknende.

 

Takk.

 

Har en dell 1520 laptop som har akkurat samme problem. Har hatt problemer med spel som Crysis, COD4, The Witcher og Rainbow six vegas 2. Men Medieval 2 og slike spel fungerar utmerket.

 

I alle fall utruleg irriterande, og latterlig at det FORTSATT ikkje har blitt gjort noko med, for denne feilen har folk hatt problem med i snart eit år. Muleg Service pack til Vista vil fikse på ting? no idea.

 

Jeg har prøvd både med og uten SP1, men det hjelper ikke uansett. SP1 stopper ikke problemet.

 

Jeg sendte mail til MPX i går forresten. De sa det var noe galt med vista+nvidia, også anbefalte de meg en eldgammel driver til 8800 korta..

 

Viss verken microsoft eller nvidia vil tape pengar frå gamers bør dei få ræva i gir å fikse problemet, for slike ting forårsakar folk til å misse liten til PC som spel-plattform.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 2 måneder senere...

har nylig kjøpt meg ID pack fra steam. satt meg ned og begynte spilte Doom3, men så plutselig får jeg svart skjerm og;

 

 

"Display driver has stopped responding and has successfully recovered"

 

 

hmmf. irriterer meg :<

 

sitter med windows vista 64 bit. specs er i signatur

Endret av xFreakyx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...