Gå til innhold

Hvilken gamepad er til å anbefale?


Anbefalte innlegg

Det høres nok harry ut med innebygd vifte i kontrolleren, men det gjør at du blir mindre svett i hendene og kan spille mye lengre uten å bli sliten.

 

Jeg har for øvrig nettopp bestilt en trådløs adapter til PC så jeg kan bruke den trådløse xbokskontrolleren på PCen. Er det noen som har erfaring med den? I følge en brukeromtale på komplett.no kan den "overta" alle trådløse enhetene og nekte å la dem fungere, men ifølge amazon fungerer den helt fint. :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvilke spill pleier dere å bruke gamepads i?

Jeg bruker det i de spillene det er mulighet for det. Har xbox 360 kontroll og microsoft driver. Bruker den i Kane & Lynch - Dead Men, Flat Out 2 og Gears Of War (skifta til mus+tastatur i GoW nå).

 

Mange spill som er gitt ut til xbox 360 og senere til pc får samme muligheten for kontrollen. De spillene jeg har merket dette med er:

 

-Rainbow Six: Vegas

-Kane & Lynch - Dead Men

-Gears of War

 

Så har man mulighet for 2 player co-op på pc.

Endret av Abigor
Lenke til kommentar

Jeg bruker det i hovedsak til "konsollspill" der det er viktig med presis, treg analog styring som bilspill og tredjepersons skytespill (GTA, Mercenaries, Tomb Raider osv). Når det er sagt vurderer jeg å prøve den i Clibe Barker's Jericho da dette er glimrende (men førsteperson) spill, men er nesten ødelagt av Survival Events. Dvs de der sekvensene hvor man må trykke inn forskjellige taster for å overleve. Ikke misforstå, jeg elsker dem om de er gjort på en bra måte som i Tomb Raider: Legend og delvis i Resident Evil 4. Problemet med Jericho er at kort sagt at jeg har altfor dårlig tid til å trykke rett tast, så selv om jeg vet nøyaktig hva som kommer og når det kommer feiler jeg som regel en sånn sekvens femten, tyve ganger før jeg klarer den med en tilfeldighet. Dette er jo spesielt irriterende når man først går gjennom en et vanskelig område, får en sånn sekvens, etterfulgt av en lang cutscene og går direkte inn i en bosskamp uten å få lagret noe sted. ;) Hater å bruke gamepad i førsteperson, spesielt når det er på PC med tastatur og mus, men om det kan redde spillet ved å gjøre SE-ene mulige er det verdt det. ;)

Lenke til kommentar
Jeg har både Logitech Rumblepad 2 og Logitech Chillstream.. Sistenevnte er MYE bedre å holde i, samt den har analoge knapper for å styre feks fart og brems i bilspill. Den innebygde effekten med vifta som blåser på hendene dine mens du spiller er faktisk også en funksjon jeg bruker mye (blir mindre svett på hendene).

INNEBYGD VIFTE?

Unskyld meg men akkurat det hoertes bare ganske harry ut.......

Men sier du at Chillistream er mye bedre for bilspill enn f eks rumblepad og 360'n?

 

Jeg har ikke prøvd 360`n, men Chillstream er mye bedre enn Rumblepad 2 etter min mening ja.. Du må nesten prøve gamepad med vifte før du dømmer den nord og ned :) Min mening er at det faktisk har noe for seg.. Kan jo også bare slå av vifta da (finnes en knapp der du får muligheten til å slå den av, samt å velge om du vil ha svak- eller sterk lufting).

Endret av Dune1982
Lenke til kommentar
Jeg har både Logitech Rumblepad 2 og Logitech Chillstream.. Sistenevnte er MYE bedre å holde i, samt den har analoge knapper for å styre feks fart og brems i bilspill. Den innebygde effekten med vifta som blåser på hendene dine mens du spiller er faktisk også en funksjon jeg bruker mye (blir mindre svett på hendene).

INNEBYGD VIFTE?

Unskyld meg men akkurat det hoertes bare ganske harry ut.......

Men sier du at Chillistream er mye bedre for bilspill enn f eks rumblepad og 360'n?

 

Jeg har ikke prøvd 360`n, men Chillstream er mye bedre enn Rumblepad 2 etter min mening ja.. Du må nesten prøve gamepad med vifte før du dømmer den nord og ned :) Min mening er at det faktisk har noe for seg.. Kan jo også bare slå av vifta da (finnes en knapp der du får muligheten til å slå den av, samt å velge om du vil ha svak- eller sterk lufting).

Doemmer ikke Chillstream nord og ned for all del - uansett takk for innspill - skal sjekke den ut siden det er gode ord aa hoere... mitt bruk vil sannsyneligvis mest vaere bil og fotball/sport

Lenke til kommentar
Doemmer ikke Chillstream nord og ned for all del - uansett takk for innspill - skal sjekke den ut siden det er gode ord aa hoere... mitt bruk vil sannsyneligvis mest vaere bil og fotball/sport

Litt teit ogsaa aa quote seg selv men har 2 tilleggsspm -

1) Chillstream ser nesten litt ut som Xbox kontrollen - er den relativ lik? Lurer siden xbox ctrl har faatt mye positiv omtale for sitt design

2)

Maa bare ogsaa faa si at selv om jeg mente det maatte vaere harry med vifte - saa ser den jo meget kul ut

Lenke til kommentar

Har lest og studert litt vedr baade chillstream og xbox 360 for Windows.

Logitecs kontroller kan virke aa vaere litt liten for folk med stoerre hender? I tillegg sier de fleste web reviews at viften braaker uten aa funke skikkelig?

 

Nar det gjelder xbox sin kontroller gaar kritikken gjennomgaaende paa daarlige drivere/software?

 

Noen som kan kommentere dette?

Endret av maypenray
Lenke til kommentar

Faen, eg har en slik 360 xbox controller, men eg var nodt aa installere xbcd drivere for at den skulle virke i Trackmania United. Greit nok, men det som suger med det, er at disse drivere har en minnelekasje i enkelte spill ( Audiosurf f.eks ).

 

Finnes det skikkelig gode drivere til denne homsekontrolleren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...