Gå til innhold

Problem - fremkalling Japan Photo på nett - HJELP :)


Anbefalte innlegg

Er vel ikke helt rette forumet kanskje, men:

 

Jeg har nå sittet i 1 time for å få den elendige programvaren fra JP til å godta min bestilling, men hver gang den begynner å laste opp bilder kommer denne feilmelding rett etter den har bearbeidet bildene og skal til å overføre. Alle bildene er skutt med enten mitt Ixus eller mitt Nikon SLR med standard instillinger, vanlig JPEG, ikkeno eksotiske formater her.

 

Hjelp?

 

EDIT: Åja, og endrer jeg nettverksinnstillinger så er det kun forskjellig proxy som kan velges - enten skrive inn noe selv, systemets proxy, eller uten proxy. Internetttilkoplingen min er Ice trådløst NMT-internett. Pleier å funke som ei kule på alt annet.

post-129883-1197749602_thumb.jpg

Endret av jakja83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lever på CD direkte til butikken om mulig. Evt. til noen andre enn Japan Photo. Japan Photo er muligens billigst, men kvalitetskontroll og manuell justering gjør det gjerne dyrere i andre butikker. Men det er jo bare en fordel om man vektlegger kvalitet.

 

Nettløsninger har en del ulemper, også med tanke på kvalitet (komprimering, og reduksjon av oppløsning).

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Det er mest sannsynlig ikke noe galt med nettverksinstillingene dine, selv om det kommer opp melding om at det er det. Det de fleste opplever er faktisk at kapasiteten på linjene inn er sprengt. Dette skyldes en enorm pågang på nettbestillingene, og skaper en treg opplastingshastighet jevnt over.

 

Er i alle fall det jeg har hørt.

 

Programmet har heldigvis en knapp for å brenne til CD, og den kan taes med til butikk.

Må nok dessverre si at det er for sent å bestille bilder annet enn express før jul hos Japan Photo, men de har express fremkalling i butikkene om det haster.

 

Super8 har et poeng når det gjelder manuell justering, osv, men når man fremkaller så mange bilder som Japan Photo og andre store kjeder gjør, har man ikke tid til å manuelt kontrollere hvert bilde. Men dette har kanskje ikke alle vanlige kunder heller behov for...? :) Kvaliteten på de fleste digitale kameraer er i dag så bra at standard 10x15 bilder ikke behøver mye endring uansett.

Lenke til kommentar
Super8 har et poeng når det gjelder manuell justering, osv, men når man fremkaller så mange bilder som Japan Photo og andre store kjeder gjør, har man ikke tid til å manuelt kontrollere hvert bilde. Men dette har kanskje ikke alle vanlige kunder heller behov for...? :)
Tro meg, jeg ser mye rare eksponeringer fra både billige og litt dyrere digitalkamera :) Snø, sand og motlys betyr ofte problemer for lysmåleren da den tror det er mye lysere enn det er, og hovedmotivet blir for mørkt. Dette lurer også den automatiske eksponeringsjusteringen som mange kjeder bruker når de fremkaller bilder.

 

Men det har litt å si på andre kriteringer som farger og lignende også. Bruker man kjemien litt for lenge eller ikke justerer maskinene jevnlig, så blir fargebalansen litt "på tur". Dette ser man som oftest hvis man sammenlikner bilder, riktignok, men de fleste som har fremkalt bilder der jeg jobber, skryter av at farger, eksponering og skarphet "sitter som et skudd", uten at farger, skarphet og kontrast blir overdrevet.

 

Og ja, vi ser ofte eksempler fra andre fotobutikker, som leveres med når noen skal ha ekstra kopier av bildene sine. Senest for et par dager siden fikk vi to bilder, og tilhørende negativer. Bildene vi fikk med som eksempler, så direkte dårlige ut, men etter en kjapp justering hos oss, ble faktisk bildene fulle av liv, og jenta så ikke lenger ut som et spøkelse på det ene bildet, eller gjengrodd i mørket på det andre. Og dette var bilder fra to forskjellige leverandører.

Endret av Super8
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...