Gå til innhold

Radeon HD 3870 uten lyd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dårlig ytelse? Hvorfor skriver dere at HD3870 gir dårlig ytelse?

Er dere ikke klar over at HD3870 i crossfire gir best grafikkytelse per dags dato? :p

 

f.eks gir 2x HD3870 bedre ytelse enn et 8800GTX kort til en mye billigere i penge.

Dere kan vel tenke hvor god ytelse 4 stykker gir. :)

 

 

best og best, den leder i alle fall 3dmark knepet ;)

 

Radeon 3xxx serien er bare en lett modifisert og rebranda 2xxx serie.. som dessverre ikke yter så utrolig fantastisk som mange gjenre ville håpet

Endret av Sorce
Lenke til kommentar
HMDI lurer jeg på... hdmi over dvi... hva med lyd da?

 

Noen som vet?

Per i dag sier man at et skjermkort har HDMI når et DVI-HDMI adapter medfølger. Ufattelig teit måte å gjøre det på, for sånn sett så har alle skjermkort med DVI også HDMI. Eneste skjermkortene jeg har kommet over som faktisk har dette er innebygde, og de har afaik ikke mulighet for lyd de heller, så er vel mer bare for å slippe adapter.
Lenke til kommentar

Vel nå er det slik at HD 3xxx serien skal ha innebygd lydkort med 5.1 lyd så er tjekke med lyd og bilde gjennom HDMI kabelen da ;)

 

Sitter å venter på 2stk HD3870 :D

Skjønner ikke hvorfor folk kaller dette en stekeovn bruker mindre strøm enn 2600XT! Men sefølgelig kan man overklokke den til en varmere kilde. Det eneste jeg vil klage på er viften på dette 3d kortet som er dårligere enn 8800 serien og HD2900XT/PRO viften. Den bråker mindre... JA men dessverre så er den ikke så ekstrem effektiv. Så gleder meg til Danger Den Blokker på begge og litt vanninnsprøyting ;).....

 

Skal gi dere resultater på de når jeg får de... BTW. Crossfire gain = 90% pr. Kort. Sli er 60%med 2 og 30-40% pr.kort opp mot 4, mens Crossfire er stødig heile vegen.... ATI ftw....

 

Pluss priser er ganske deilige @ ATI atm!

Lenke til kommentar
Vel nå er det slik at HD 3xxx serien skal ha innebygd lydkort med 5.1 lyd så er tjekke med lyd og bilde gjennom HDMI kabelen da ;)

 

Men får du lyd gjennom dvi -> hdmi adapteren da? Synes det virker søkt men såklart fint om det funker...

Jepp. Tror det støtter enkoding av enten en 5.1 AC3 (DD) eller en PCM stereo strøm. Det følger med en spesiell DVI-HDMI adapter til alle 37x0 som tillater lyd over HDMI.

Lenke til kommentar

Å kalle dette kortet for lydløst og passivt kjølt er egentlig ganske misvisende. Det er klart at vifte og dermed støy er påkrevd for at det skal fungere i vanlige oppsett. Man kan jo ikke forvente at folk som skal ha dette har mulighet til å sette det åpne kabinettet utendørs i -20°C og stiv kuling.

Lenke til kommentar
Alle har vel vifter i kabinettene sine uansett, og det blir ganske lydløst hvis du har et par 120mm vifter på 5-600RPM som sørger for god luftgjennomstrømning.

 

Passiv kjøling på skjermkort krever en del for at det skal virke optimalt. Jeg kjører 2x GT i mitt P182 med 4x 120mm vifter (ene blåser rett mot skjermkortene) og disse kommer LETT opp i 80+ grader ved spilling av crysis.

 

Jeg har ingen kabler som hinderer luftgjennomen. Bruker også Ninja+ med SilenX vifte som bidrar veldig godt til bevegelise av luft i kabinettet. Jeg lurer på om jeg skal prøve å følge en guide jeg så som adskilte CPU og GPU og se om dette hjelper. Evt så blir det å bytte kjøler.

 

Skulle gjerne likte å se hvilke temp's disse kortene har.. :) Ingen som har noen tester?

Lenke til kommentar
3dme:

Om du kun får litt over 20 grader på cpu, hvordan CPU har du?

Hvordan temp har du i rommet pcen står i?

 

Eneste CPU jeg kan se for meg som ligger rett i overkant av romtemperatur må være ULV cpu for bærbare så lenge de ikke har vifte.

 

Sjekket igjen nå og det viste seg at temp ligger rundt 29 (idle) , ikke 20 som jeg hadde skrevet tidligere. Sånn går det når man skriver fra hukommelsen, beklager feilen. =]

 

Jeg har den billigste intel core duo 2 prossesoren. Rommet pcen står i er ganske kaldt.

Lenke til kommentar
Vel nå er det slik at HD 3xxx serien skal ha innebygd lydkort med 5.1 lyd så er tjekke med lyd og bilde gjennom HDMI kabelen da ;)

 

Men får du lyd gjennom dvi -> hdmi adapteren da? Synes det virker søkt men såklart fint om det funker...

Jepp. Tror det støtter enkoding av enten en 5.1 AC3 (DD) eller en PCM stereo strøm. Det følger med en spesiell DVI-HDMI adapter til alle 37x0 som tillater lyd over HDMI.

 

Så vidt jeg forstår trenger du en DVI-D til HDMI adapter eller kabel for at det skal virke, da den har 24+1 pinner og ikke 18+1. Om det er noe øvrig spesiell funksjonalitet som må inn i et slikt adapter for at det skal virke tviler jeg på. Skal teste når jeg får mitt HK i posten, med en vanlig DVI-D til HDMI kabel...

Lenke til kommentar
Så vidt jeg forstår trenger du en DVI-D til HDMI adapter eller kabel for at det skal virke, da den har 24+1 pinner og ikke 18+1. Om det er noe øvrig spesiell funksjonalitet som må inn i et slikt adapter for at det skal virke tviler jeg på. Skal teste når jeg får mitt HK i posten, med en vanlig DVI-D til HDMI kabel...

 

Dette virker fint på både HD 2600XT som jeg hadde tidligere i min HTPC og på HD 3870 som står i nå, bare husk og bruke DVI-HDMI adapteret som følger med kortet.

Lenke til kommentar
Alle har vel vifter i kabinettene sine uansett, og det blir ganske lydløst hvis du har et par 120mm vifter på 5-600RPM som sørger for god luftgjennomstrømning.

Alle har kabinettvifter? Eller sagt på en annen måte: Ingen kjøler passivt likevel? Jeg er ikke enig i den påstanden, selv om de fleste har vifter. Uansett så vil argumentet om viftefrihet falle i fisk for alle som har vifter.

 

Definisjonen av ordet lydløst bør egentlig være selvforklarende siden det står i ordet: lyd-løst. Altså uten en lyd. Man kan ikke få det "ganske lydløst". Enten er det fullstendig lydløst eller så er det ikke lydløst. Man kan få det relativt stillegående med store vifter på lav hastighet men ikke lydløst.

 

Det jeg prøver å si er at den lydløse, passive kjølingen som det reklameres ikke vil gjelde uten spesielle tiltak/modifikasjoner. F.eks plassering av åpent kabinett ute i kulda.

Lenke til kommentar
Hvis man var skuffet over ytelsen, så må det være fordi man hadde alt for høye forventninger til kortet. 3870 yter det samme som 2900xt, men det bruker 100w mindre ved load. Det var langt bedre enn hva jeg hadde forventet. Det er faktisk en helt syk reduksjon.

 

Ikke bare 100w mindre forbruk, men også bedre ytelse:http://www23.tomshardware.com/graphics_2007.html?modelx=33&model1=859&model2=722&chart=318

 

Bare snakk om noe få prosent, men uansett. reduserer først prisen med 1000 kr, så effektforbruket med 100w, også hever de ytelsen. Hva er det hw.no forventer?

Lenke til kommentar
Alle har vel vifter i kabinettene sine uansett, og det blir ganske lydløst hvis du har et par 120mm vifter på 5-600RPM som sørger for god luftgjennomstrømning.

Alle har kabinettvifter? Eller sagt på en annen måte: Ingen kjøler passivt likevel? Jeg er ikke enig i den påstanden, selv om de fleste har vifter. Uansett så vil argumentet om viftefrihet falle i fisk for alle som har vifter.

 

Definisjonen av ordet lydløst bør egentlig være selvforklarende siden det står i ordet: lyd-løst. Altså uten en lyd. Man kan ikke få det "ganske lydløst". Enten er det fullstendig lydløst eller så er det ikke lydløst. Man kan få det relativt stillegående med store vifter på lav hastighet men ikke lydløst.

 

Det jeg prøver å si er at den lydløse, passive kjølingen som det reklameres ikke vil gjelde uten spesielle tiltak/modifikasjoner. F.eks plassering av åpent kabinett ute i kulda.

Større vifter vil bråke mye mindre enn en bitteliten vifte som skal kjøle ned all den varmen og føre det ut gjennom en liten åpning.

Lenke til kommentar
Definisjonen av ordet lydløst bør egentlig være selvforklarende siden det står i ordet: lyd-løst. Altså uten en lyd. Man kan ikke få det "ganske lydløst". Enten er det fullstendig lydløst eller så er det ikke lydløst. Man kan få det relativt stillegående med store vifter på lav hastighet men ikke lydløst.

 

Når han sier ganske lydløst, så mener han nok at det er lydløst på en meters avstand men i teorien/med øret intill ikke lydløst. Din pirkepetter;P

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...