Gå til innhold

Internet Explorer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du nyeste versjon av IE? Om du har det kan du jo prøve å anskaffe ein eldre versjon og se om det hjelper.

 

PS: jeg glemmer ofte favoritter i nettleseren... gjerna ikkje domt å ta backup av det heller..

 

Etter å ha formatert ein god del ganger har eg og funnet ut at favorittene tar me vare på... :p

Lenke til kommentar
Bruker WinXp og har IE 6.0

Det er ingen programmer som tar opp systemresurser heller, har sjekket det. Fatter ikke hva det kan være, selve vinduet kommer ikke opp før etter 20sek og først da kan den begynne og laste siden.

Og det er BARE med nettelseren jeg har dette problemet.

 

IE er slik. Så kanskje forslaget om Opera ikke var du dumt likevel?

Nei IE er ikke slik? :lol: Har du egentlig prøvd IE, eg har prøvd opera og likte det ikke.

 

Internet Explorer er plagsomt, har lett for å krasje og mangler en del funksjoner samt at IE6 har cookies AV som std og det ER plagsomt.

Internet Explorer utvider også standarder slik at internet sider kun kan vises i IE.

Lenke til kommentar

Trykk start/kjør/skriv msconfig og se ha det er som kjører der, der er det sikkert en del du kan stenge av.

 

Har gjort det.

 

Har du forsøkt å avinstalere/reinstallere SP-1?

 

Hva er det forno? :oops:

 

Har du nyeste versjon av IE? Om du har det kan du jo prøve å anskaffe ein eldre versjon og se om det hjelper.

 

Jepp.

 

Det er liksom når jeg skal starte opp IE, og klikker på ikonet eller en snarvei til en web side at problemet starter. Den begynner og arbeide, men IE starter ikke opp, så slutter den og arbeide..så tar det 20 sek SÅ kommer IE opp og begynner og laste siden.

 

:grumpy:

Lenke til kommentar

Kanskje et skudd i blinde, men i outlook express får du samme symptomer hvis Messenger er aktivert. Har du prøvd å drepe Messenger?

 

Kjør denne linjen i start-kjør hvis du ikke har lyst på messenger mer. (XP)

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%INFmsmsgs.inf,BLC.Remove

Lenke til kommentar

Internet Explorer er plagsomt, har lett for å krasje og mangler en del funksjoner samt at IE6 har cookies AV som std og det ER plagsomt.

Internet Explorer utvider også standarder slik at internet sider kun kan vises i IE.

Nei IE er ikke plagsomt, har ikke problemer med windows lenger. Det var bare når eg brukte win95/98/ME eg hadde problemer med pc'en min, nå er den stabilt som et fjell.

Lenke til kommentar

Dette blir bare værre og værre, når lagger den som bare det.

Men det er IKKE ISP'en min som er treig, det er selve IE, som ikke vil opp.

 

Det er godt mulig at det er et virus som spiller meg et puss.

Har Norton AntiVirus, som skal være oppdatert.

 

Noen som vet om en plass (ftp etc.) der jeg kan få lastet ned et annet ett og kanskje bedre?

 

..eller i det hele tatt vet hva som kan få skikk på IE'n min!?

Lenke til kommentar

Internet Explorer er plagsomt, har lett for å krasje og mangler en del funksjoner samt at IE6 har cookies AV som std og det ER plagsomt.

Internet Explorer utvider også standarder slik at internet sider kun kan vises i IE.

Nei IE er ikke plagsomt, har ikke problemer med windows lenger. Det var bare når eg brukte win95/98/ME eg hadde problemer med pc'en min, nå er den stabilt som et fjell.

 

Godt mulig IE begynner å bli stabil, men det er likevel et program som er langt fra sikkert.

Selv om du installerer _alle_ patcher og oppdateringer som finnes for IE er det likevel mange sikkerhetshull som ikke blir fikset.

Lenke til kommentar
Har du kjørt Ad-aware?

 

Hva er det?  :oops:

 

Det er et program som fjerner spyware. Spyware er parasittprogrammer som samler inn informasjon om brukervanene dine på nettet; hvilke sider du besøker, hva du kjøper, etc. (Denne informasjonen blir brukt til å vise reklame som er tilpasset deg.) Programmene som samler inn informasjonen kalles altså spyware, og disse programmene er vanligvis ekstremt dårlig kodet, og forårsaker derfor problemer i Windows. Rare feilmeldinger, treghet, programmer som låser er vanlige symptomer.

 

Det skulle ikke forundre meg om spyware var årsaken til problemet ditt.

Lenke til kommentar

Spyware og backdoors er en ting, sjekk nøye etter virus også. Var borti et som faktisk satte Norton antivirus ut av spill. En maskn til en kompis som aldri har sett noe til kritiske oppgraderiner eller antivirusprogrammer :roll:

 

Forsøkte først å legge inn Norton antivirus. Måtte kjøre Spybot - Search & Destroy før jeg fikk Norton i gang om men noe ustabilt. Men nok til å finne 4 virus og 170 infiserte filer. Norton måtte av og reinstaleres før ting begynte å funke skikkelig. Avsluttet med full Windowsupdate.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...