Gå til innhold

Problem ved kjøp av ny bil - e-post bekreftelse


Supervisor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Når aksepterer man egentlig tilbud? Kan man si at man gjør dette før alle detaljer i kontrakten er ferdigforhandlet?

 

Det er egentlig ganske skjønnsmessig om man har akseptert et tilbud (eller om man har avgitt et tilbud, for den del) og dermed er bundet. Vurderingstema er om tilbyderen hadde rimelig grunn til å tro at den andre bandt seg. Som du selv er inne på, er det et visst krav om at de vesentligste punktene i avtalen må være tilstrekkelig avklart. Det er som regel vanskelig å anse avtale for inngått hvis det f.eks. fortsatt er uenighet/uklarhet om kjøpesummen.

Lenke til kommentar
Hvordan lurte han deg til å tro at avtalen ikke var bindende? Sa han det selv, eller var det bare noe du trodde ettersom bilen ikke hadde blitt produsert ennå?

Ja, han sa det selv: Avtalen er ikke bindende så lenge du ikke har underskrevet kontrakt.

Jeg spurte ham 2 eller 3 ganger om han er helt sikker på det, og han sa JA (selv om jeg har LEST til ham teksten av mailen jeg hadde sendt til første selger).

Han også sa at det også har skjedd til ham flere ganger, og det ikke var noe problem.

Det samme sa en annen selger (at det har skjedd at kunder har ombestemt seg etter at de har akseptert tilbud), og at heller ikke han har presset dem til å betale noe som helst.

 

I tillegg skrev jeg om en fyr tidligere i tråden som ikke måtte betale noe som helst, og bilen var allerede levert til butikken.

 

Men, jeg er fornøyd at jeg fikk nattesøvn for 12 000 kroner. Nå har jeg lært. :)

Lenke til kommentar

Ingen som er blitt lurt her, du har akseptert et tilbud og da må du ta det derfra.

veldig tungvindt å være selger med kunder som aksepterer for så å kansellere, og dette medfører ekstrajobb og ikke minst tapt fortjeneste.

Edit: det var jo veldig hyggelig at firmaet gikk med på 12000,selv syns jeg 10% var veldig mye og dette burde kanskje vært 3 eller 5 som du endte på. Fremdeles er det jo en del penger men når man inngår en avtale er det viktig å sette seg inn i hva det innebærer før man signerer/takker ja.

Endret av Serqevx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...