Gå til innhold

Codek problem i WinMediaplayer


nasse222

Anbefalte innlegg

Hei. Får opp denne meld når jeg skal spille av filmer i WinMediaplayer:

 

Kan ikke spille av filen. Det kan hende at spilleren ikke støtter filtypen eller kodeken som ble brukt til å komprimere filen.

 

gikk til en side og hentet ned en codek, men hjalp ikke.

Er ikke så inne på dette, noen tips?

 

Får forresten denne meldingen i Nero også, og VLC medisplayer vil heller ikke spille de?

 

Takker for svar!

Mvh

Nasse

Endret av nasse222
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm, ja det gjør det vist... Ser ikke poenget med "CCCP".

 

Edit:

VLC medisplayer vil heller ikke spille de

Det kan tenkes at filene er ødelagt

 

Om du ikke ser poenget med det så trenger du ikke å laste det ned heller.

 

I tillegg til ffdshow inneholder pakken,

Gabest's FLV Splitter

Haali Media Splitter

Media Player Classic

VSFilter

AVI, OGM, MKV, MP4, FLV og TS

MPEG-2, DivX, XviD, H.264/MPEG-4 AVC, WMV9, FLV1, Theora, og Generic MPEG-4 ASP (3ivx, lavc, etc.)

MP1, MP2, MP3, AC3, DTS, AAC, Vorbis, LPCM, FLAC, TTA and WavPack

 

 

Tanken bak pakken er at du skal slippe å laste ned masse annet. Her får du alt du noen gang kommer til å trenge..

Lenke til kommentar
Hadde vært flott om du kunny utdype deg litt, feks hvilken filtype det gjelder?

Er det en avi fil så kan du laste ned CCC.

Er det mkv fil kan du laste ned Matroska

 

.avi filmklipp ja, og enkelte andre filmklipp.

Lastet ned CCC, men ingen forskjell.

Får opp :"Kan ikke spille av filen. Det kan hende at spilleren ikke støtter filtypen eller kodeken som ble brukt til å komprimere filen."

 

Dette får jeg i Nero7, WinMediaplayer, VLC Mediaplayer..

 

i Nero7: "Cannot play this media file, file is either corrupt, or the application does not support the file"

VLC MEdiaPlayer bare kjører filen som en musikkfil, ingen bilde i ca 5 sekunder, så stopper den.

 

ZoomPlayer: AN ERROR HAS OCCURRED, UNABLE TO PLAY

Dette er filmklipp jeg har hentet på Torrents med BitComnet.

 

Skjønner imngenting jeg?

Prøver nå å laste ned denne Fulle Codek pakken på 50 Mb : free-codecs.com/ACE_Mega_CoDecS_Pack_download.htm

Se om det kan hjelpe..

 

Tester nå også å kovnertere fileene (.avi filer) til .mpg filer i programmet PRISM, se hva som skjer.. Gir tilbake melding!!

 

Takker hjertligst for alle svar, og for at dere tar dere tid til å hjelpe en "amatør" (som burde kunne dette da jeg har sittet på en pc i 12-14 år..:)!!! )

Mvh

 

Nasse

Endret av nasse222
Lenke til kommentar
Å laste ned flere codec packs er bortkastet.

Sjekk filene med GSpot for å finne ut hvordan de er kodet, og om du har codec-en på maskina.

 

 

Ok,thanks, jeg gjør det nå. Gir tilbakemelding på hva som skjer..

Kjører MS Vista, fant ikke prog til Vista, men tar sjangsen på den til XP

Endret av nasse222
Lenke til kommentar
Å laste ned flere codec packs er bortkastet.

Sjekk filene med GSpot for å finne ut hvordan de er kodet, og om du har codec-en på maskina.

 

 

Ok,thanks, jeg gjør det nå. Gir tilbakemelding på hva som skjer..

Kjører MS Vista, fant ikke prog til Vista, men tar sjangsen på den til XP

 

.avi filmklipp ja, og enkelte andre filmklipp.

Lastet ned CCC, men ingen forskjell.

Får opp :"Kan ikke spille av filen. Det kan hende at spilleren ikke støtter filtypen eller kodeken som ble brukt til å komprimere filen."

 

Dette får jeg i Nero7, WinMediaplayer, VLC Mediaplayer..

 

i Nero7: "Cannot play this media file, file is either corrupt, or the application does not support the file"

VLC MEdiaPlayer bare kjører filen som en musikkfil, ingen bilde i ca 5 sekunder, så stopper den.

 

ZoomPlayer: AN ERROR HAS OCCURRED, UNABLE TO PLAY

Dette er filmklipp jeg har hentet på Torrents med BitComnet.

 

Skjønner imngenting jeg?

Prøver nå å laste ned denne Fulle Codek pakken på 50 Mb : free-codecs.com/ACE_Mega_CoDecS_Pack_download.htm

Se om det kan hjelpe..

 

Tester nå også å kovnertere fileene (.avi filer) til .mpg filer i programmet PRISM, se hva som skjer.. Gir tilbake melding!!

 

Takker hjertligst for alle svar, og for at dere tar dere tid til å hjelpe en "amatør" (som burde kunne dette da jeg har sittet på en pc i 12-14 år..!!! )

 

 

Dette skjer bare på noen filer, jeg har filmer/klipp som går helt fint, dette begynte for 2 dager siden, da jeg hentet ned filmer med BitComet (torrent filer)

 

Kjørte programmet GsPot, fikk opp denne meld:

 

Warning: DirectShow crashed while GSpot was attempting to obtain information about a codec.

 

This is usually due to damaged, misconfigured, conflicting, or poorly written codec drivers. It is possible, perhaps even likely, that other media players will crash when they attempt to play this file as well, as most of them will also use DirectShow. GSpot was able to intercept the crash, and has attempted to identify the codec or filter involved; uninstalling or reinstalling this codec or filter may solve the problem.

 

The codec was tentatively identified as:

 

C:\Windows\system32\AC3ACM.acm

Unknown video codec #12

 

Det er 8 filmer jeg har som jeg ikke får åpnet, med GSpot får jeg opp forskjellige Codeks som er feil når jeg prøver å åpne de.

 

Kjører nå ACE MegaCodekPack, den kjører en virus sjekk før installasjonen er ferdig, den har funnet litt forskjellig, men jeg klarer ikke tyde hva den finner, bare masse rare linjer som kommer opp.

Kanskje den kan ordne opp i dette.

 

Utenom denne virus sjekken, kjører jeg disse antivirus og Spyware prog:

-Norton antivirus 2007

-AVG antivirus (Free program)

-SpywareBlaster

-Spyboot Search and destroy

-AdAware SE

og kjører jevnlig MS Update

og Windows anytime upgrade

Så jeg tror jeg er bra beskyttet....

Endret av nasse222
Lenke til kommentar
Jeg ville prøvd ffdsow (i stedet for vanlige "codec packs")

 

Har kjørt dette (ffdeshow), ingen forskjell..

 

MegaCodexPack, hvordan fungerer den? Har instalert den nå, legger den seg inni WinMediaplayer og andre spillere, eller følger det med spillere i programmet som eg må bruke?

 

Takker for svar, og beklager at jeg maser og kriver 100 meld:=)

Endret av nasse222
Lenke til kommentar
Warning: DirectShow crashed while GSpot was attempting to obtain information about a codec.

 

This is usually due to damaged, misconfigured, conflicting, or poorly written codec drivers. It is possible, perhaps even likely, that other media players will crash when they attempt to play this file as well, as most of them will also use DirectShow. GSpot was able to intercept the crash, and has attempted to identify the codec or filter involved; uninstalling or reinstalling this codec or filter may solve the problem.

 

The codec was tentatively identified as:

 

C:\Windows\system32\AC3ACM.acm

Unknown video codec #12

OK. Noe er som det ikke skal på maskina di :ermm:

 

Avinstaller alle "codec packs" og enkelt codecs. Avistaller også alle media playere (men ikke WMP11).

 

Hvis du ikke allerede har det innstallert, installér Crap Cleaner . Kjør en rensking/ cleaner (kosten), og deretter registry/ saker (blå kube), trykk ja/ ok når det spørres om å ta backup av registeret.

 

Når du ikke finner flere filer som kan slettes, installerer du ffdshow og vlc på nytt.

Windows media player og vlc er de eneste mediaplayerne du behøver. (Du kan ha iTunes óg, hvis du bruker det).

 

Edit: Aldri ha mer en ett antivirusprogram installert om gangen! Fjern AVG antivirus og behold Norton.

 

Bruk p_edit.gif knappen når du har noe å tilføye.

Endret av k-orm
Lenke til kommentar
Warning: DirectShow crashed while GSpot was attempting to obtain information about a codec.

 

This is usually due to damaged, misconfigured, conflicting, or poorly written codec drivers. It is possible, perhaps even likely, that other media players will crash when they attempt to play this file as well, as most of them will also use DirectShow. GSpot was able to intercept the crash, and has attempted to identify the codec or filter involved; uninstalling or reinstalling this codec or filter may solve the problem.

 

The codec was tentatively identified as:

 

C:\Windows\system32\AC3ACM.acm

Unknown video codec #12

OK. Noe er som det ikke skal på maskina di :ermm:

 

Avinstaller alle "codec packs" og enkelt codecs. Avistaller også alle media playere (men ikke WMP11).

 

Hvis du ikke allerede har det innstallert, installér Crap Cleaner . Kjør en rensking/ cleaner (kosten), og deretter registry/ saker (blå kube), trykk ja/ ok når det spørres om å ta backup av registeret.

 

Når du ikke finner flere filer som kan slettes, installerer du ffdshow og vlc på nytt.

Windows media player og vlc er de eneste mediaplayerne du behøver. (Du kan ha iTunes óg, hvis du bruker det).

 

Edit: Aldri ha mer en ett antivirusprogram installert om gangen! Fjern AVG antivirus og behold Norton.

 

Bruk p_edit.gif knappen når du har noe å tilføye.

 

 

Ok, takk for tipset!

Tror det er filmene som er noe gale med, INGEN spillere eller brenner program tar de!

Det er jo litt wierd..!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...