Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

problemer med nytt skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har akkurat kjøpt meg nytt skjermkort, radeon X1950 PRO (måtte ha et AGP kort).

Men når jeg starter maskinen med det nye skjermkortet i, får jeg bare opp: "ANALOG POWER SAVING MODE", og så slår skjermen seg av. noen gode idéer? har lurt på om det kan være strømforsyninga som er problemet, det virker jo logisk siden skjermen går i power saving mode.. er det bare å kjøpe ei ny strømforsyning da eller?

 

på forhånd takk for hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde tenkt å starte ny topic men tror jeg kan spørre her i stedet.

 

Jeg har samme problem som deg, limbocontest. Mitt skjermkort er 8800GT.

Jeg har skjekket og forsikret meg om at strømkontakten til kortet er ordentlig i, vifta til kortet er jo i full spinn når jeg starter opp maskina. Men likevel er skjermen svart.

 

Strømforsyninga mi er ei Corsair VX550W så jeg skulle tro det var mer enn nok..?

 

Noen idéer?

Lenke til kommentar
anyone..?

 

Les dette og prøv noe av det sandrew foreslår:

 

"Right click on your desktop>Properties, then click on Screen saver tab, then at botton of the box you should see 'Monitor Power'.

 

Click on 'Power' then Power schemes tab.

 

Look at 'Turn off monitor' and set to 'Never'

Comment by sandrew, posted on Nov 30, 2006

 

If you don't get as far as your desktop and it goes straight into power saving mode, there maybe a graphics card error, come back here if this is the case.

Comment by sandrew, posted on Nov 30, 2006

 

If your monitor light goes to amber, try re-booting your pc into safe made (Press F8 when booting up, then select safe mode with networking so you can access the internet for a driver for your graphics if it is corrupt), and see if your monitor will stay on in VGA mode(this means without your graphics card driver).

 

If it stays on its either a conflict with the screen resolution or your driver.

 

Try uninstalling your graphics driver in add/remove programmes, then re-booting and make sure Windows loads the correct manufacturer driver and not the Windows generic driver.

 

You may have accidently let Windows update you graphics driver with auto updates, and your graphics won't run with it.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-rOwOH6vg
Hadde tenkt å starte ny topic men tror jeg kan spørre her i stedet.

 

Jeg har samme problem som deg, limbocontest. Mitt skjermkort er 8800GT.

Jeg har skjekket og forsikret meg om at strømkontakten til kortet er ordentlig i, vifta til kortet er jo i full spinn når jeg starter opp maskina. Men likevel er skjermen svart.

 

Strømforsyninga mi er ei Corsair VX550W så jeg skulle tro det var mer enn nok..?

 

Noen idéer?

 

8800GT i kompinasjon med quad core/kraftig dual core, flere vifter/lys, mer enn 2 harddisker, og mangen USB tilkoblinger vil trekke utrolig mye strøm. Mitt 8800GT begynte å hyle med en egen alarm da jeg glemte å sette i den eksterne strømkabelen (woops); slutta å pipe når jeg satte den inn igjen, og alt virka bra. (fancy greier)

 

Så hvis alle 8800GT har denne alarmen, så sitter vel ledningen fint i, og kortet får nok strøm siden det ikke piper?

Endret av Slettet-rOwOH6vg
Lenke til kommentar
Hadde tenkt å starte ny topic men tror jeg kan spørre her i stedet.

 

Jeg har samme problem som deg, limbocontest. Mitt skjermkort er 8800GT.

Jeg har skjekket og forsikret meg om at strømkontakten til kortet er ordentlig i, vifta til kortet er jo i full spinn når jeg starter opp maskina. Men likevel er skjermen svart.

 

Strømforsyninga mi er ei Corsair VX550W så jeg skulle tro det var mer enn nok..?

 

Noen idéer?

 

8800GT i kompinasjon med quad core/kraftig dual core, flere vifter/lys, mer enn 2 harddisker, og mangen USB tilkoblinger vil trekke utrolig mye strøm. Mitt 8800GT begynte å hyle med en egen alarm da jeg glemte å sette i den eksterne strømkabelen (woops); slutta å pipe når jeg satte den inn igjen, og alt virka bra. (fancy greier)

 

Så hvis alle 8800GT har denne alarmen, så sitter vel ledningen fint i, og kortet får nok strøm siden det ikke piper?

 

Prøvde faktisk å gjøre akkurat det samme selv, og det ulte som f, slutta når jeg satte den igjen.

jeg har intel e680 3GHZ cpu, 1 harddisk, de vanlige viftene pluss en i kabinettet.

 

Til de andre som svarte, i mitt tilfelle kan jeg ikke forandre noe i bios eller windows fordi skjermen ikke viser noe til å begynne med (slik jeg forstod det, har trådstarter det samme problemet)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...