Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Evt. kan du skifte passord for å øke sikkerheten på PCen din...

I mitt domene, får ingen lov til å ha slikt aktivert (utenom oss på IT-avdelingen)

mhm, samme her.

tøse: han trenger da ikke å komme innom for at du skal gjøre det :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

på en domene-PC?

if so.. du må inn i AD og finne brukeren din -> egenskaper -> account -> kryss av password never expires

Akkurat hva jeg skal gjøre når han kommer innom..

Men jeg orker ikke å gå bort til IKT... Det er fortsatt tidlig og vi ser på film.. Men forklar hvordan jeg kommer inn i AD så klarer jeg resten selv ?

Skrevet

på en domene-PC?

if so.. du må inn i AD og finne brukeren din -> egenskaper -> account -> kryss av password never expires

Akkurat hva jeg skal gjøre når han kommer innom..

Men jeg orker ikke å gå bort til IKT... Det er fortsatt tidlig og vi ser på film.. Men forklar hvordan jeg kommer inn i AD så klarer jeg resten selv ?

det får du nok ikke til ;)

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Du skal ikke inn i AD

Skrevet (endret)

det får du nok ikke til ;)

Du sa nettopp at jeg ikke trengte å gå innom IKT for å fikse det? Da tolket jeg det som om det var noe jeg kunne fkse selv?

Endret av Rick James's bitch
Skrevet

Hahaha. Slipp en vanlig bruker inn i AD? Yeah right! Er så utrolig mye faenskap man kan finne på inni der. Endre passord på alle brukerene, slette kontoer, endre rettigheter, etc. :p

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Hahaha. Slipp en vanlig bruker inn i AD? Yeah right! Er så utrolig mye faenskap man kan finne på inni der. Endre passord på alle brukerene, slette kontoer, endre rettigheter, etc. :p

Ja, sendte han passordet nå, jeg har planer om å miste jobben i dag! :fun:

Gjest Slettet+6132
Skrevet

Du har PM Rick, svar på den.

Skrevet

Jeg tror ikke jeg gidder lunsj i dag. To av de fire jeg pleier å henge med er ikke på skolen i dag de to andre er ... vel, han ene nekter å sitte i kantinen, så da går vi opp i kantinen og så ned igjen med maten som rekker å bli våt i det vakre bergensværet, og hun andre er alltid blakk og snylter konsekvent av resten av oss. :fun:

Skrevet (endret)

Men forklar hvordan jeg kommer inn i AD så klarer jeg resten selv ?

Tror jeg gjorde det slik: Når du trykker på Shift 5 ganger på rad, så kommer det opp "trege taster"-popupen. Gjør så dette om til at den kjører cmd.exe (sjekk på Google), dette betyr at du får cmd med admin-rettigheter da du er logget ut. Gjør deretter om AD-passordet til et eller annet, jeg bare skrev noe random shit som "lolwat123" eller noe i den duren. Da kan du logge inn på AD og gjøre det du vil. ^^

Endret av The Prophet
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...