Gå til innhold

Den nye Forumkaféen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Den med masse ufine bilder av deg?
Ufine og ufine... På MSN sa du at du syntes de var skikkelig heite. Men om du ikke tør å innrømme det her i tråden så kan vi godt kalle dem ufine.
Skrevet
Da kan jeg konkludere med at Provence-krydret lammestek med hvitløk og fløtegratinerte poteter er noe jeg kommer til å gjenta.

Nudlene jeg akkurat lagde meg smakte plutselig ikke like godt...

Skrevet
Da kan jeg konkludere med at Provence-krydret lammestek med hvitløk og fløtegratinerte poteter er noe jeg kommer til å gjenta.
Nudlene jeg akkurat lagde meg smakte plutselig ikke like godt...
Jeg kan anbefale deg å prøve min variant en av dagene. Vel verdt pengene.

Ta en stykk surret lammestek. stikk kniven inn i steika på vilkårlige plasser. Putt hvitløksbåter som er splittet på langs ned i "lommene" du laget med kniven. Gni hele steika inn med provence-krydderblanding. Brun steika litt i panna og sleng den inn i ovnen på 150 grader.

Lot den stå der i halvannen time. Steika mi var på 870gram (ikke så stor med andre ord).

Ta steika ut og la den hvile mens du lager fløtegratinerte poteter (brukte bare sånn fra frysedisken).

Strø litt kruspersille over potetene når de er ferdige og server det hele gjerne med en flaske vin.

Bon apetitt.

Nydelig mat som er enkel å lage. :love:

Skrevet

Kjenner eg må diske opp med ei lammesteik sjølv snart, sjølv om det er helligbrøde å gjera det, på sett og vis.

Det føles feil å steike lam, utan at lammelauget skal samlast... (Kompisgjengen sin årlege middag...)

Skrevet

Bare å sette i gang det, mephi. Du kan ta det som en seiersmiddag for deg selv. Så god mat må man ikke gå glipp av bare fordi kompisgjengen ikke er der.

Eventuelt kan du få samla dem først og diske opp med god mat til dem.

Skrevet (endret)

Det hørtes digg ut Lars, vi spiser nok generelt for lite lam til hverdags her i Norden. Jeg hadde f.eks lam i nudler for litt siden, en nydelig kombinasjon.

Endret av fargoth
Skrevet

Vi gjør nok det, fargoth. Tenkte jeg skulle gjøre noe med det da.

Lurte på å lage lammefrikasse til uka. Eller kanskje lam i karri med ris.

Lam er egentlig veldig godt kjøtt.

Skrevet
Lars, du virker jo ekstremt god i å lage mat ? Har du det fra mora di eller noe :p ?
Overhodet ikke. Mora mi er en elendig kokk. Jeg tror jeg var 18 eller 19 før jeg oppdaget at koteletter ikke trenger å være så tørre at de knekker bare du tenker på å sette gaffelen i de. Og at kjøttdeig ikke trenger å være sprøstekt.

Her er det nok prøv-og-feil-metoden som har ført til mine suksesser (og kjøkkenkatastrofer, har vært et par av de også).

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...