Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kjøp og Salg i beruset tilstand


Mads2007

Anbefalte innlegg

Og du vet alt om at naboen min glemte hunden sin når han var full, ja?

 

 

Folk reagerer faktisk frorskjellig i beruset tilstand. Noen blir aggresive mens andre blir sentimentale og "kosete/klengete"

 

Jeg har registrert dine holdninger mot at enkelte av samfunnets indivder ikke bør ha noe som helst ansvar. Men det jeg prøver å fortelle deg er at det faktisk finnes unntak og at ikke alle alkoholikere og narkomane gir totalt blaffen i sine kjæledyr når de er ruset.

Jeg påstår på generelt grunnlag at folk med rusproblemer ikke bør ha ansvar for andres liv og helse når de ikke klarer å ta vare på sin egen. Det generelle grunnlaget brører faktisk også din nabo men det var ikke jeg som tok det opp.

 

Det er heller ikke jeg som går inn i en spesifikk sak og påstår noe fordi han er naboen min, det har du gjort glimrende allerede uten egentlig å hvite noe.

 

Så klart er det sikkert noen som klarer å ta vare på dyrene sine akkurat som det finnes ikke-uavhengige som ikke tar vare på de. Likevel er risikoen så stor for vanskøtsel når avhengige har dyr at de ikke burde ha det.

 

Egentlig burde enhver person som skulle skaffe seg dyr få en tillatelse for dette akkurat som med våpen, dessverre er det ikke slik.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så du sitter der og sier at jeg ikke vet noenting om hvordan hunden til naboen min har hatt det?

Ja, det er jeg som nevner en spesifikk sak fordi jeg ville frem til at det faktisk er endel folk som klarer å ta vare på dyra sine selv om de har problemer i livet. Og ja, jeg kan komme opp med eksempler på det motsatte også. Men det er ikke poenget her.

Jeg nevnte naboen som et eksempel fordi du har bastant gått ut tidligere i tråden her og uttalt at folk med problemer ikke bør ha ansvar for andre enn seg selv.

 

Men jeg gidder ikke diskutere dette mer da du åpenbart vet alt om hvordan dyr blir behandlet, og hvordan alle menneskene reagerer i ruset tilstand.

 

Hele greia her er snakk om å ikke gre alle under en kam, men det er klart når man har slike fordommer så blir det vanskelig å se.

Over og ut for min del.

Lenke til kommentar
Så du sitter der og sier at jeg ikke vet noenting om hvordan hunden til naboen min har hatt det?

Ja, det er jeg som nevner en spesifikk sak fordi jeg ville frem til at det faktisk er endel folk som klarer å ta vare på dyra sine selv om de har problemer i livet. Og ja, jeg kan komme opp med eksempler på det motsatte også. Men det er ikke poenget her.

Jeg nevnte naboen som et eksempel fordi du har bastant gått ut tidligere i tråden her og uttalt at folk med problemer ikke bør ha ansvar for andre enn seg selv.

 

Men jeg gidder ikke diskutere dette mer da du åpenbart vet alt om hvordan dyr blir behandlet, og hvordan alle menneskene reagerer i ruset tilstand.

 

Hele greia her er snakk om å ikke gre alle under en kam, men det er klart når man har slike fordommer så blir det vanskelig å se.

Over og ut for min del.

Sier ikke at du ikke vet noe om naboens hund, bare ikke alt sammen.

 

Har ingen fordommer, bruker bare sunn fornuft når jeg sier at gruppen avhengige ikke er like god stand til å ta vare på ett dyr som andre. Men så klart er det vanskelig å se uten sunn fornuft... over å ut her også.

Lenke til kommentar
Så du sitter der og sier at jeg ikke vet noenting om hvordan hunden til naboen min har hatt det?

Ja, det er jeg som nevner en spesifikk sak fordi jeg ville frem til at det faktisk er endel folk som klarer å ta vare på dyra sine selv om de har problemer i livet. Og ja, jeg kan komme opp med eksempler på det motsatte også. Men det er ikke poenget her.

Jeg nevnte naboen som et eksempel fordi du har bastant gått ut tidligere i tråden her og uttalt at folk med problemer ikke bør ha ansvar for andre enn seg selv.

 

Men jeg gidder ikke diskutere dette mer da du åpenbart vet alt om hvordan dyr blir behandlet, og hvordan alle menneskene reagerer i ruset tilstand.

 

Hele greia her er snakk om å ikke gre alle under en kam, men det er klart når man har slike fordommer så blir det vanskelig å se.

Over og ut for min del.

 

Må bare henge meg på her. Mener du at en person som til stadihet er så full at han selger hunden sin for 1000 kroner og noe sprit hadde vært i stand til å passe på et annet liv? Hadde du brukt denne personen som barnevakt? Hvis han kom dritings på døra di for å hente ungen din så hadde han fått passe på den mens du var på hytta en helg?

 

Hvis ikke kan han heller ikke passe på en hund. En hund skal ha samme omsorg og kjerlighet som et barn

Lenke til kommentar

Hva i all verden er det dere diskuterer??

 

Spørsmålet er om avtalen er bindende, ikke om narkomane eller alkoholikere bør holde dyr eller ei.

 

Og hvis dette er en skoleoppgave, så bør man kanskje prøve å lese i loven og i boken sin og tenke litt selv før man ber om hjelp? Dessuten kan man vel ikke forvente noen svar hvis man prøver å lure forumet ved å late som om saken er ekte.

 

Hvis det ikke er en skoleoppgave: Se avtl.s regler.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...