Gå til innhold

Runda Metal Gear Solid 2 & 3 for første gang !


Menace2Society

Anbefalte innlegg

Og det er noe av det beste jeg har spillt. Fy faen (soorry) men han er genial han Hijoma fyren. Hele historien og karakterene er så interessent og coolt at det er som en stor film. Gameplayet er fantastisk og så utrolig variert. Musikken allt.

 

Gleder meg så sinnsikt til 4'ern nå. Ble litt overraska da jeg starta på Snake eater 3'ern og fant ut at det er prequel til 2'ern.

 

 

 

Hvorfor har han ikke skada øyet i MGS2 ? Har øyet hans blitt bra eller. Er 100% sikker på når jeg spillte igjennom 2'ern at han var helt fin på begge øyene, men øyet hans ble jo skada i 3'ern.

 

 

 

 

Har ikke spillt 1'ern da til playstation 1. Men den får jeg ikke tak i så det driter jeg i. Føler jeg har fått med meg alt. Er nokså stødig i engelsk så skjønte alt.

 

Er nesten litt skammelig at jeg ikke har spillt dette før, men er glad ¨jeg har fått spillt de nå. Klokka inn 25 timer på MGS 3 så jeg da jeg runda det ikveld på normal. Lol jeg gleder meg til å runne dem igjen nærmere release til 4'ern.

Endret av Menace2Society
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-NIoHlfL

Angående spolierteksten

 

 

Du har nok ikke fått med deg alt som du trodde siden du stiller dette spørsmålet. Naked Snake som du spiller i MGS3 er ikke samme person som du ser i MGS2, men kort fortalt en klone. Rent tidsmessig er det også over 40 år mellom disse spillene...

 

 

Har du gamecube eller wii kan du spille remaken av enern der, MGS: Twin Snakes

Lenke til kommentar

Jeg er ikke sikker på åssen dere gjør sånn spoiler tekst, men uansett, så godt som alt jeg skal si er spoiler for Metal Gear, Metal Gear Solid 1, MGS2 og MGS3 så da er man advart.

 

Siden du ikke har planer om å kjøre igjennom MGS1 tenkte jeg at jeg skulle være grei å gi en kort oppsummering som spillene kanskje ikke har fått med. I det første spillet, Metal Gear, er du Solid Snake og skal stoppe terroristorganisasjonen Outer Heaven og deres Metal Gear tank, som alt er ledet av en fyr kalt Big Boss. Det kommer etterhvert frem at Solid Snake er klonet av Big Boss, men det stopper han ikke fra å drepe ham (husker ikke om det skjedde i MG eller Metal Gear 2.).

 

Så kom Metal Gear Solid til PS1. Der møter Solid Snake på gruppen Foxhound, bestående av en rekke unike individer og inkludert en aldrende Revolver Ocelot. Gjengen er ledet av Liquid Snake som viser seg å være klonen til Solid og begge er da klonet fra nå avdøde Big Boss. Etter mye fram og tilbake får Solid til slutt drept Liquid, men Ocelot, som har mista armen sin i en explosjon etter en duel med Snake, stjeler armen til Liquid (av alle ting!) og bruker den som erstatning til sin egen.

 

I Metal Gear Solid 2 som du da veit sliter Ocelot litt med at han har Liquid som en splitta personlighet takket være arm-transplantasjonen. Og i tillegg dukker Solidus Snake opp, den tredje Big Boss klonen. Det er verdt å nevne at Solidus regnes som den sterkeste av de tre, og Solid Snake som den svakeste.

 

I MGS3 får du da endelig sjansen til å spille som Big Boss, kodenavn Naked Snake, og finne ut hva det var som dreiv han over kanten, i tillegg til møter med en ung Ocelot og en del hendelser som forklarer opphavet hans og hvordan han havnet som dobbelt(eller til og med trippel?)agent i de forrige spillene. (Mega-spoiler: Aldermessig kan det stemme at Ocelot er sønnen til The Boss og The Sorrow)

 

I MGS4 har Revolver Ocelot og Liquid Snake sin personlighet tydeligvis forent seg til slutt for å bli "Liquid Ocelot". Også har du selvfølgelig Rayden med igjen i tillegg til Vamp, jeg husker ikke helt hvordan Rayden passer inn i det store bildet, men han var vel fostersønnen til Solidus Snake. ..og om Solid Snake er gammel eller om det er en typisk Hideo Kojimo spøk er ikke godt å si, men i en av trailerene ser man det unge fjeset hans. Hehe, det blir uansett sikker en vill opplevelse for oss fans :)

 

I tillegg har MGS Portable Ops kommet til PSP som en direkte fortsettelse til MGS3 hvor du spiller som Big Boss og er med på å stifte Outer Heaven og opplever de siste skritta som får han fra nasjonalhelt til det stikk motsatte.

 

I hele tatt er det en ganske omfattende story til å være et spill :) Og det er absolutt mer til det enn jeg har oppsummert eller en gang klart å få med meg.

 

Skal du forresten spille MGS3 igjen er det mye moro du kan eksperimentere med som gir god replayvalue. Eksempelvis det at du kan få spesielle uniformer fra alle bossene, eller at det er gjemt bort en del påskeegg som blant annet ekstra måter å drepe The End. Og småting som at du kan sprenge ammo-lager og mat-lagere for å påvirke fienden til å sloss uten våpen eller med lavere helse. For ikke snakke om å prøve å runde spillet på det vanskeligste (denne graden er ikke tilgjengjelig før du har vunnet på en hvis vanskelighetsgrad) der du taper om du blir SETT av noen og bør være god i CQC for å slenge ut røykgranater, beine inn i de og slå patruljer bevisstløse.

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke spilt noen av MGS spillene jeg. Hadde 3ern men skjønte nesten ingenting av kamp systemet der, syns det var litt avansert med våpna osv. :( Men håper det er en liten fortelling i begynnelsen av MGS 4 som sier hva som har skjedd å sånt siden det er et spill jeg bare må ha etter trailerne og gameplay videoene jeg har sett av spillet. Håper også 4ern er litt enklere å spille.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke sikker på åssen dere gjør sånn spoiler tekst, men uansett, så godt som alt jeg skal si er spoiler for Metal Gear, Metal Gear Solid 1, MGS2 og MGS3 så da er man advart.

 

Siden du ikke har planer om å kjøre igjennom MGS1 tenkte jeg at jeg skulle være grei å gi en kort oppsummering som spillene kanskje ikke har fått med. I det første spillet, Metal Gear, er du Solid Snake og skal stoppe terroristorganisasjonen Outer Heaven og deres Metal Gear tank, som alt er ledet av en fyr kalt Big Boss. Det kommer etterhvert frem at Solid Snake er klonet av Big Boss, men det stopper han ikke fra å drepe ham (husker ikke om det skjedde i MG eller Metal Gear 2.).

 

Så kom Metal Gear Solid til PS1. Der møter Solid Snake på gruppen Foxhound, bestående av en rekke unike individer og inkludert en aldrende Revolver Ocelot. Gjengen er ledet av Liquid Snake som viser seg å være klonen til Solid og begge er da klonet fra nå avdøde Big Boss. Etter mye fram og tilbake får Solid til slutt drept Liquid, men Ocelot, som har mista armen sin i en explosjon etter en duel med Snake, stjeler armen til Liquid (av alle ting!) og bruker den som erstatning til sin egen.

 

I Metal Gear Solid 2 som du da veit sliter Ocelot litt med at han har Liquid som en splitta personlighet takket være arm-transplantasjonen. Og i tillegg dukker Solidus Snake opp, den tredje Big Boss klonen. Det er verdt å nevne at Solidus regnes som den sterkeste av de tre, og Solid Snake som den svakeste.

 

I MGS3 får du da endelig sjansen til å spille som Big Boss, kodenavn Naked Snake, og finne ut hva det var som dreiv han over kanten, i tillegg til møter med en ung Ocelot og en del hendelser som forklarer opphavet hans og hvordan han havnet som dobbelt(eller til og med trippel?)agent i de forrige spillene. (Mega-spoiler: Aldermessig kan det stemme at Ocelot er sønnen til The Boss og The Sorrow)

 

I MGS4 har Revolver Ocelot og Liquid Snake sin personlighet tydeligvis forent seg til slutt for å bli "Liquid Ocelot". Også har du selvfølgelig Rayden med igjen i tillegg til Vamp, jeg husker ikke helt hvordan Rayden passer inn i det store bildet, men han var vel fostersønnen til Solidus Snake. ..og om Solid Snake er gammel eller om det er en typisk Hideo Kojimo spøk er ikke godt å si, men i en av trailerene ser man det unge fjeset hans. Hehe, det blir uansett sikker en vill opplevelse for oss fans :)

 

I tillegg har MGS Portable Ops kommet til PSP som en direkte fortsettelse til MGS3 hvor du spiller som Big Boss og er med på å stifte Outer Heaven og opplever de siste skritta som får han fra nasjonalhelt til det stikk motsatte.

 

I hele tatt er det en ganske omfattende story til å være et spill :) Og det er absolutt mer til det enn jeg har oppsummert eller en gang klart å få med meg.

 

Skal du forresten spille MGS3 igjen er det mye moro du kan eksperimentere med som gir god replayvalue. Eksempelvis det at du kan få spesielle uniformer fra alle bossene, eller at det er gjemt bort en del påskeegg som blant annet ekstra måter å drepe The End. Og småting som at du kan sprenge ammo-lager og mat-lagere for å påvirke fienden til å sloss uten våpen eller med lavere helse. For ikke snakke om å prøve å runde spillet på det vanskeligste (denne graden er ikke tilgjengjelig før du har vunnet på en hvis vanskelighetsgrad) der du taper om du blir SETT av noen og bør være god i CQC for å slenge ut røykgranater, beine inn i de og slå patruljer bevisstløse.

 

wow takk for dette. Har visst missa litt jeg da. Dette var jo bare knall, nå fallt alle brikkene på plass ja ;)

Det var noen ganger i spillet der hvor jeg satt og tenkte HÆ.. Men det går.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
MGS fan som eg er, skammer eg meg litt over å enda ikkje ha gjennomført MGS3. Men spillet var så forferdelig kjedelig og lite motiverende de første timene at eg måtte legge det i fra meg. Og der låg det i og med spillkjøret som var den tiden :(

 

Enig med deg. Dette gjaldt forsåvidt også for MGS2: Sons Of Liberty i sin tid (selv om grunnen den gangen nok var at jeg var for ung til å engasjere meg)

Ang. MGS3: Snake Eater, tok det ikke lange tiden før jeg gav det opp. Jeg syns styringen var håpløs og hele bildet var "feil". Jeg slet med å få godfølelsen av spillet, ettersom jeg såvidt kunne se noenting i denne jungelen (alt var jo samme farge) Dessuten var dette spillet for vanskelig for meg!

 

Men etter å ha rundet Sons of Liberty noen år senere, prøvde jeg meg på ny på Snake Eater. Jeg angrer ikke. Denne gangen var det underholdning fra første sekund. Det har vel mye å gjøre med at jeg, etterhvert som jeg er blitt eldre, er blitt mer og mer interessert i den vanvittige historien (som er det beste med hele serien, og forøvrig også den beste historien i noe spill noensinne)

Endret av Yiddo
Lenke til kommentar
som er det beste med hele serien, og forøvrig også den beste historien i noe spill noensinne)

 

Se nå det er gutten sin :!: . En som hvert fall har skjønt det :D

 

-

 

Til trådstarter: Spill MGS1, det må du! Betaler du porto kan du få låne det av meg hvis du vil. Siden det nesten er umulig å få tak i dag mener jeg. Det er helt essentsielt for å få med seg hele handlingen.

 

Jeg har sagt det før og sier det igjen. MGS spillene er som Bibelen - de må tolkes. Det nytter ikke å spille gjennom en gang og tro en har skjønt det. Fullførte MGS1 (ps1) i dag, og selv nå, etter 10 år med dette spillet og sikkert 580 gjennomspillinger, fant jeg nye svar. So get in there!

 

For the record er jeg atheist, det nærmeste jeg kommer en religiøs tilhørlighet er MGS.

Lenke til kommentar

Men er det slik at Twin Snakes til GameCube er en remake av Metal Gear Solid 1?

 

Er det det samme som å spille originalen til PS, historiemessig og sånn mener jeg..?

I så fall tar jeg å kjøper meg Twin Snakes til GC, og kjøper meg 2'ern og 3'ern til PS2'en..

 

Må få sett å spillt igjennom desse før 4'ern kommer :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...