Gå til innhold

uke50mm | dag 7/7 | søn 16-des-07


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dag 7 - En skrue løs?

 

 

2.5s, f/11, ISO 100

 

Tid for utfordringens siste bilde, som ble et makro-studie av noen av skruene jeg har samlet opp etter 15 år med PC mekking. Som vanlig har jeg skrudd på knottene i Adobe Camera Raw, før jeg la på vinjettering og lett USM i PS Elements.

 

Objektiv: Sigma 50mm 1:2.8 DG Macro EX

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Spøkelseshuset i ødemarken.

Iso 3200

8 sekunder

f 5.0

 

Takker for et spennende initativ. Men uke 50 er vel ikke den uken i året som markerer seg som den lyssterkeste. Mine bilder er preget av det, og følte ikke at jeg skulle overdrive innsendelsen av julelys og juledekorasjoner....

post-136678-1197830365_thumb.jpg

Endret av Sojourner2
Lenke til kommentar

Dag 7:

 

f/1.8, 1/60, ISO 1600

post-70574-1197842550_thumb.jpg

 

Objektiv: Nikon 50 f/1.8

 

Kulda har virkelig satt seg og ukens siste bidrag er et par skøyter som henger og venter på vintersesongens første tur.

 

Da var uken og utfordringen ferdig. Dette har vært en fin uke med mange flotte bilder hver eneste dag, og ikke minst inspirasjon og læring for min egen del.

Lenke til kommentar

Antiklimaktisk slutt på uken - først holde fortet med barna, så rydde, så middag hos foreldrenen mine... Gås. Yum.

233057492-L.jpg

Kameraet bommet totalt på eksponeringen, lurt av lysestaken, og jeg hadde ikke tid til å gjøre noe med det, så det er dratt ekstremt hardt i spakene her - derav en del støy i mellomtonene, men det er utrolig hva en råfil fra D200 (ved ISO 560, no less!) tåler av herjing.

 

Nå... hvor er 12-24'en min!? Denne uken har virkelig understreket for meg hvorfor ingen (med mulig untak av raringene i Pentax) laget en klassisk 75mm for 35mm... Verdiløs brennvidde. :) I Oktober gikk jeg en hel måned uten å savne zoom, men dette var ikke en enkel uke å komme igjennom - jeg har stått på benker og sofalener med ryggen mot veggen og grått blod (vel, ikke helt da...) over hvor elendig 50/1.8'en yter. Vidåpen er den en vits, men en dårilg en. Selvsagt gleder jeg meg til uke 50 i 2008. :fun:

Endret av Anew
Lenke til kommentar

Mitt bidrag for dag 7

 

Var ute og kjørte rundt og leita etter ett motiv, og kom over en liten bru jeg aldri har sett før med sterke lys på...

redigerte litt og prøvde og få frem de fine kontrastene i snøen der, men føler jeg ikke lyktes helt med det.

 

post-66138-1197848881_thumb.jpg

 

 

 

 

 

Vil også takke kimare for ett flott og kreativt tiltak!

 

Mvh Kim-s

Lenke til kommentar

Uke 50 viste seg å være årets travleste uke. Ekstremt mye skolearbeid preget uka, og var hjemme fra skolen fire hver dag, gikk på skolen i mørket og gikk hjem i mørket.

 

2116649722_1656936d79.jpg

Nattmat fra lørdagen, kan regnes som 7/7 med litt govilje (var på denne siden av midnatt)

 

(f2.8 iso 400 med softbox bak for å skape litt dybde i bildet, sb-800 i-ttl modus)

Endret av EivindF
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...