Gå til innhold

Hva er mest stabilt: AbiWord 2.4.6 eller OpenOffice Writer 2.3?


Anbefalte innlegg

Jeg er forfatter og helt avhengig av et bra skriveprogram, så jeg foretrekker et som er enkelt å bruke, raskt og starte og stabilt. Jeg bruke OpenOffice 2.3 i windows-dagene mine, men nå da jeg har gått 100% over til Linux har jeg tenkt å prøve noe annet. Jeg har lastet ned AbiWord og liker det (det tar ca 2 sekunder å starte), men til min store irritasjon ble alt jeg skrev sist ikke lagret. Heldigvis var det bare snakk om fire sider, men likevel irriterende nok å måtte skrive alt om igjen.

 

Derfor spør jeg nå dere. HVa er mest stabilt av AbiWord 2.4.6 og OpenOffice Writer 2.3? Jeg foretrekker AbiWord, men det er jo irriterende å ikke vite om det man har jobbet med blir lagret. Enda mer irriterende er det at jeg satte inn et bilde på side to i et tre-siders dokument, og alt som var etter bildet var rett og slett slettet da jeg åpnet det neste gang. Ikke nok med at ting ikke ble lageret, men å slette det som var der fra før? Hmpf.

 

Hva er deres erfaringer? Og er det forresten andre skriveprogrammer dere anbefaler? Så lenge man har sider går det bra for min del.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er forfatter og helt avhengig av et bra skriveprogram, så jeg foretrekker et som er enkelt å bruke, raskt og starte og stabilt. Jeg bruke OpenOffice 2.3 i windows-dagene mine, men nå da jeg har gått 100% over til Linux har jeg tenkt å prøve noe annet. Jeg har lastet ned AbiWord og liker det (det tar ca 2 sekunder å starte), men til min store irritasjon ble alt jeg skrev sist ikke lagret. Heldigvis var det bare snakk om fire sider, men likevel irriterende nok å måtte skrive alt om igjen.

 

Derfor spør jeg nå dere. HVa er mest stabilt av AbiWord 2.4.6 og OpenOffice Writer 2.3? Jeg foretrekker AbiWord, men det er jo irriterende å ikke vite om det man har jobbet med blir lagret. Enda mer irriterende er det at jeg satte inn et bilde på side to i et tre-siders dokument, og alt som var etter bildet var rett og slett slettet da jeg åpnet det neste gang. Ikke nok med at ting ikke ble lageret, men å slette det som var der fra før? Hmpf.

 

Hva er deres erfaringer? Og er det forresten andre skriveprogrammer dere anbefaler? Så lenge man har sider går det bra for min del.

 

 

Vil tro Abiword er mest stabilt da

Instaleret det no , og det står på autolagring kvar 5 minutt .

 

gå inn på

rediger>instillingar

 

so kan du forandre det slik du vil ha det:)

Lenke til kommentar

Problemet er det står på autolagring, pluss jeg lagrer en kopi på modemet. (har 50mb lagrinsplass der). Likevel ser den ut til å slette det jeg har lagret av en eller annen grunn hver gang jeg åpner det, både i AbiWord og OpenOffice. :huh:

 

(edit: Ser ut til at AbiWord fungerer helt fint nå.)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Eg har heilt klart betre erfaringar med Abiword. OOo er faktsik så ufatteleg treigt at det er på kanten til at det er ubrukeleg. Som olear påpeikar, så er kompatibiliteten med MSO sikkert hovudgrunnen til at såpass mange brukar det.

 

No skal det vere sagt at Abiword har vore meget ustabilt (med meg ivertfall) opp gjennom versjonane, men ikkje no lenger.

Lenke til kommentar

Litt flaut, egentlig. Begynte å skrive i OOo og lagret selvsagt som det filformatet. Når jeg bruke dokumentet i AbiWord ble ganske mye slettet. Det fungerer derimot helt fint når jeg lar AbiWord være AbiWord og lagrer som dens egen filformat. Og som jeg sa, AbiWord trenger ca to sekunder på å starte (etter at jeg slo av introbildet) OOo trenger rundt femten, minst. KOffic? Har ikke prøvd det ennå, men skal gjøre det nå. Takk for tipset!

Lenke til kommentar

Virkelig, LaTeX er ikke vanskelig å lære seg. Har brukt LyX før, likte mye bedre å redigere det direkte med emacs...

 

Tips: Om du trykker control-X-S i emacs lagrer du, og om du nå trykker control-c-f så kompilerer den. Om du nå har xdvi oppe, kan du alt-tabbe til denne, og vips, så får du se dokumentet ditt etter oppdatering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...