lawbringer Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 hei jeg har nå just kjøpt et nytt rimelig hovedkort. Da jeg innstallerte det og så i biosen for første gang så jeg at den fant harddisken men ikke dvd spilleren. jeg har: hovedkort: ASUS P5LD2 prosessor: pentium 4 3,2 GhZ skjermkort: Geforce 7600GT Minne(ram): 2x 512 DDR2 Pc 5300 667mhz harddisk: WesternDigital 320gb SATA DVDrom: LITE-ON IDE Alt ser ut til og være riktig tilkoblet ifølge guiden. Håper noen kan hjelpe
JAPCU Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 Får DVD-n strøm? Er det pata eller sata tilkopling? Prøv en annen kontakt og om ikke det virker en annen kabel.
lawbringer Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Jeg klarer og åpne den og lukke den så regner med at den får strøm. Det er IDE tilkobling på dvd spilleren og sata på harddisken. Jeg har prøvd 2 forskjellige ledninger.
lawbringer Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 Kanksje du må enable sata+ide kontrollere. Har ikke vært borti dette med sata disk før:( trenger litt hjelp kanskje en liten guide ossen jeg enabler sata+ide kontroller da
Duqe Skrevet 9. desember 2007 Skrevet 9. desember 2007 (endret) Instillingene er inne på IDE configuration, husker ikke helt hva alternativene er men prøv deg frem. Endret 9. desember 2007 av Duqe
lawbringer Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Skrevet 9. desember 2007 (endret) Takk prøver det i morra jeg gir tilbakemelding så fort som mulig Endret 9. desember 2007 av lawbringer
lawbringer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 hmmm.. nå ble IDE dvden primary master og harddisken third master skal ikke de bytte plass ?
Babelfisken Skrevet 10. desember 2007 Skrevet 10. desember 2007 hmmm.. nå ble IDE dvden primary master og harddisken third master skal ikke de bytte plass ? Ikke når du har satt CD-spiller som primary master. DU ha koblet til første IDE port og som master. Helt ok. I bios velger du boot rekkefølge. I starten ønsker du CD som førstevalg når du skal boote på OS-cd.
lawbringer Skrevet 10. desember 2007 Forfatter Skrevet 10. desember 2007 hmmm.. nå ble IDE dvden primary master og harddisken third master skal ikke de bytte plass ? Ikke når du har satt CD-spiller som primary master. DU ha koblet til første IDE port og som master. Helt ok. I bios velger du boot rekkefølge. I starten ønsker du CD som førstevalg når du skal boote på OS-cd. takk fant ut av det nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå