balder Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 (endret) Eg har nettopp bestilt Singstar til PS3 for 17.99 pund. Eg ser på nettbanken at dei har trekt. kr ca kr. 204 og nokon ører. Det eg lurer på no er om eg må betale moms + gebyrer til posten for dette spillet? Dette spillet er bestil hos PLAY.com i england. Vil Play.com skrive på pakken at den koster 17.99 pund? Eller vil dei nedskrive beløpet med å trekke fra engelse moms? Er det nokon med erfaring? Er posten grei når det gjelder denne grensen på kr. 200,-, når den overstiger så lite? Endret 9. desember 2007 av balder Lenke til kommentar
SkinnyT Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Har selv bestilt spill fra play.com der beløpet såvidt oversteg 200kr.. Måtte nok betale moms, ja. Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Det som regnes er tollvesenets valutakurser. De finner du på toll.no og gir en pris på 202,- Prinsipielt har du da bæsja på leggen, og må da følgelig legge deg ned og be til Tollguden B aahl. Lenke til kommentar
balder Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 kor mykje må eg betale i avgifter totalt? første gang eg bestiller Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 moms = 55 + gebyr 170 kroner gir totalt 225. Tror du kunne gått en tur på Elkjøp likevel. Lenke til kommentar
balder Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Går det å stoppe ordren når dei er kommet så langt at det står "packing" på den? Har kundeservice email eller har dei ope i dag? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Du får sjekke på sidene dine, men jeg tror det ikke er helt for sent enda. Lenke til kommentar
balder Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Eg var inne posten og er ikkje denne faste avgiften på kr. 93 og ikkje kr 170 som ein skriver her? Lenke til kommentar
anund Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Eg var inne posten og er ikkje denne faste avgiften på kr. 93 og ikkje kr 170 som ein skriver her? Jo. Så sant Posten brukes som transportør. De ulike transportørene (Posten/ DHL/ whatever) har ofte ulike fortollingsgebyrer. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg bestiller meget ofte på nett og da som regel fra E-bay i prisområdet 100-500 kr. Har ennå ikke betalt moms en eneste gang, så du skal ha mye uflaks om du må betale det for småbeløp. Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Om du er heldig kan du få de til å sende den som gift. Da blir varen tollfritt i verdien 200kr opp til 1000kr. Lenke til kommentar
balder Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Jeg bestiller meget ofte på nett og da som regel fra E-bay i prisområdet 100-500 kr.Har ennå ikke betalt moms en eneste gang, så du skal ha mye uflaks om du må betale det for småbeløp. e-bay er vell ein nettauksjon slik som qxl? Da går den vell som GIFT? Lenke til kommentar
BigJackW Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 balder: Det kommer an på personen som sender. Vanligvis må du be om gift. Lenke til kommentar
balder Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Er vell posten Play.com bruker? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Play.com sender ikke som gift uansett, så det er bare å glemme. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Du kan spørre play om de kan påføre pris uten frakt på pakken, slik at du komme runder 200 grensa? Lenke til kommentar
gorber Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Du kan spørre play om de kan påføre pris uten frakt på pakken, slik at du komme runder 200 grensa? De gjør ikke sånt lengre. Det er mange år siden sist. Lenke til kommentar
balder Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Så det er ingen veg utenom virker det som. Play.com har trekt eit beløp på kr. 204,- og på min ordre så står det prossesing. Da har dei ikkje sendt enda, men det er vell ikkje folk på kundeservice på søndag som kan stoppe min ordre? Finnes det håp hos posten at dei dropper å gi meg moms da dette beløpet er nett over kr. 200? Erfaring ønskes Lenke til kommentar
krize Skrevet 9. desember 2007 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Ja, har fått flere pakker rett over 200kr.. Ikke mptt betale noe moms etc.. Krysse fingrene og håp på det beste Lenke til kommentar
balder Skrevet 9. desember 2007 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2007 Ja, har fått flere pakker rett over 200kr.. Ikke mptt betale noe moms etc.. Krysse fingrene og håp på det beste Har du kjøpt fra play.com også? Og ein gjennstand på 18 pund feks? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå