Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger info om NSR 125: Trim, kvalitet, toppfart, aks, slitedeler?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har nå funnet meg 2 NSR'er på nettet og tenker å gå å se på dem i morgen.

 

Men jeg vil gjerne vite litt info om Honda NSR 125 i forhold til andre sykkler, spessielt Aprilia RS 125. Begge sykklene jeg har sett på er 2000 og 2001 modeller. De er ikke trimmet.

 

Så fyrer afv et par spørsmål;

 

1. Hva er toppfarten, utrimmet?

2. Hva er akslerasjonen, utrimmet?

3. Hvordan er sittestillingen over lengre turer, i forhold til andre racingsykler?

4. Hvordan er kvaliteten og slitedelen på NSR i forhold til andre racingsykkler?

5. Hva slaks trimpotensiale har NSR? CDI, trimpotte, plombe? trenger info akuratt her.

6. Sykklene har gått 21500 og 28000 km. Må jeg regne med å bytte noen store slitedeler snart? Eier har byttet kjede, vaier, bremser og litt små skrot.

 

Takker for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg har nå funnet meg 2 NSR'er på nettet og tenker å gå å se på dem i morgen.

 

Men jeg vil gjerne vite litt info om Honda NSR 125 i forhold til andre sykkler, spessielt Aprilia RS 125. Begge sykklene jeg har sett på er 2000 og 2001 modeller. De er ikke trimmet.

 

Så fyrer afv et par spørsmål;

 

1. Hva er toppfarten, utrimmet?

2. Hva er akslerasjonen, utrimmet?

3. Hvordan er sittestillingen over lengre turer, i forhold til andre racingsykler?

4. Hvordan er kvaliteten og slitedelen på NSR i forhold til andre racingsykkler?

5. Hva slaks trimpotensiale har NSR? CDI, trimpotte, plombe? trenger info akuratt her.

6. Sykklene har gått 21500 og 28000 km. Må jeg regne med å bytte noen store slitedeler snart? Eier har byttet kjede, vaier, bremser og litt små skrot.

 

Takker for all hjelp!

 

Nsr er kanskje den beste 125ccm racing sykkelen når det gjelder kvalitet. Ihvertfall når vi snakker 2-takt. Den er ikke like sprek som sine konkurrenter, men er slett ikke noen slapp sykkel. Den har en toppfart på rundt 120-130 km/t. (etter hva jeg har hørt). Men etter 20 000 MÅ du bytte stempel.. Trim til NSR har jeg dessverre ikke særlig stor peiling på.

Lenke til kommentar

1. Toppfart tipper jeg noe og 100. 120 kansje.

2. Akselerasjonen er litt bedre enn en rs har jeg hørt.

3. Sittestillingen er rar spør du meg. Rs 2004 mod har værtfall ganske bra sittestilling.

4. Nsr er den som varer lengst med minst vedlikehold. Det er selvfølgelig småting, men lite i forhold til andre.

5. Trim jeg vet om: turtallsperre/elns kan fjernes, effektanlegg, forgasser, reed og sylinder. kan også porte osv.

6. Stempel kan du kansje regne med å skifte. Har hørt om nsr`r som har kjørt over 30 000km og stempelet er nesten som nytt. Stempel er ikke dyrt. Rundt 1000-1500kr kan du regne med. Å skifte stempel på en rs125 koster totalt ca. 2000kr hos mc-deler.

 

 

Personlig anbefaler jeg RS/Mito. NSR ser ikke så bra ut(min og mange andre sin mening :p), de går ikke like bra trimmet. Selvfølgelig er det litt mindre vedlikehold, men det er snakk om nesten ingenting. Etterhvert vil du sikkert ha mer effekt og da er RS bra å ha :p Ellers kan du kjøpe en rs da ...

Lenke til kommentar
Hei,

 

Jeg har nå funnet meg 2 NSR'er på nettet og tenker å gå å se på dem i morgen.

 

Men jeg vil gjerne vite litt info om Honda NSR 125 i forhold til andre sykkler, spessielt Aprilia RS 125. Begge sykklene jeg har sett på er 2000 og 2001 modeller. De er ikke trimmet.

 

Så fyrer afv et par spørsmål;

 

1. Hva er toppfarten, utrimmet?

2. Hva er akslerasjonen, utrimmet?

3. Hvordan er sittestillingen over lengre turer, i forhold til andre racingsykler?

4. Hvordan er kvaliteten og slitedelen på NSR i forhold til andre racingsykkler?

5. Hva slaks trimpotensiale har NSR? CDI, trimpotte, plombe? trenger info akuratt her.

6. Sykklene har gått 21500 og 28000 km. Må jeg regne med å bytte noen store slitedeler snart? Eier har byttet kjede, vaier, bremser og litt små skrot.

 

Takker for all hjelp!

RS går bedre uansett. Spesielt fulleffekt! Mye bedre sittestilling om du er over 1.80. Rått utseende (min mening), mye mer racinginspirert og er en DRØM i svinger og i stor fart. Den mest perfekte sykkelen for en 16-åring i mine øyne. Samme med Cagiva Mito.

 

Spørsmålene, er de retta til NSR?

1. 110-120 ekte fart.

2. 0-100 på ca 10-14 sekunder

3. KOmmer an på kropp. for meg er rs bedre uansett lengde på turer. hvor høy er du?

4. individuelt. tar du vare på sykkelen og klarer å smøre og vaske og ellers vanlig vedlikehold, holder de begge lenge. problemet er at mange ungdommer kjører veldig hardt uten vedlikehold, og da holder visst nsr lengre enn rs fordi det er tatt ut mer hk av nsr-en enn rs-en. originalt holder de veldig like lenge.

5. effektanlegg, cdi-sperre taes sjøl, fp-eksosventilstyring. kan også fyre på større sylinder og forgasser, men dette er unødvendig ettersom sykkelen da vil sluke bensin og ikke gi veldig mange hk til. rs er best om du skal trimme. mye lettere å trimme også.

6. stempel er anbefalt å byttes mellom 16000-20000. dette kan jo også ha vært gjort før. spør etter historie. jeg kjørte btw 24000km på rs-en uten å ha bytta stempel. sykkeln går den dag i dag. en måte å sjekke om stempelet bør byttes, er å ta en kompresjonstest.

Lenke til kommentar
  • 5 år senere...

RS går bedre uansett. Spesielt fulleffekt! Mye bedre sittestilling om du er over 1.80. Rått utseende (min mening), mye mer racinginspirert og er en DRØM i svinger og i stor fart. Den mest perfekte sykkelen for en 16-åring i mine øyne. Samme med Cagiva Mito.

 

Spørsmålene, er de retta til NSR?

1. 110-120 ekte fart.

2. 0-100 på ca 10-14 sekunder

3. KOmmer an på kropp. for meg er rs bedre uansett lengde på turer. hvor høy er du?

4. individuelt. tar du vare på sykkelen og klarer å smøre og vaske og ellers vanlig vedlikehold, holder de begge lenge. problemet er at mange ungdommer kjører veldig hardt uten vedlikehold, og da holder visst nsr lengre enn rs fordi det er tatt ut mer hk av nsr-en enn rs-en. originalt holder de veldig like lenge.

5. effektanlegg, cdi-sperre taes sjøl, fp-eksosventilstyring. kan også fyre på større sylinder og forgasser, men dette er unødvendig ettersom sykkelen da vil sluke bensin og ikke gi veldig mange hk til. rs er best om du skal trimme. mye lettere å trimme også.

6. stempel er anbefalt å byttes mellom 16000-20000. dette kan jo også ha vært gjort før. spør etter historie. jeg kjørte btw 24000km på rs-en uten å ha bytta stempel. sykkeln går den dag i dag. en måte å sjekke om stempelet bør byttes, er å ta en kompresjonstest.

 

 

Feil! NSR'n min gjør litt over 145 (utrimmet og ingen plomber) du må også notere deg at Toppfart osv kommer an på motoren. hvor slitt er den? hvor stort er ditt bakdrev? (tagger) :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...