Gå til innhold

Beste jobb-telefon til rundt 5k?


vinzenT

Anbefalte innlegg

Hei

 

Faren min skal ha ny telefon nå. Vennene hans har fått nye og dyre mobiler, så han vil ikke henge etter ;) en annen grunn til at han vil skifte er at den han har nå (Nokia N80) er altfor lite brukervennlig når du sikkert skriver 100 sms daglig.

 

Så jeg trenger litt hjelp til å finne en brukervennlig OG råkul mobil som han kan brife med :p Penger er egentlig ikke noe stort hinder, bare han får noe skikkelig som han blir fornøyd med.

 

Takker for alle svar :)

 

 

-vinzenT

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke la deg lure av utseende!

 

Nokia e90 er den eneste smarttelefonen som har en 4" skjerm med en oppløsning

på 800x352 pixel! med andre ord kan kjøre vanlige internett sider rett på skjermen uten og måtte skrolle frem og tilbake på skjermen!

Den har alt av teknologi: wlan, 3g,super 3g, gprs, edge, gps, musikkspiller, radio,3,2mpixel kamera, videokamera som filmer 30 fps! og du får plass i lommen med den!

 

Telefonen ble testet i juni/juli av Amobil så den kom vell til salgs litt etter det! vil jeg tro!

 

Så klart du kan få HTC shift.. men etter min mening ett veldig dårlig valg..

jeg mener når den blir så stor at du ikke kan få den i lommen

så kan du like godt kjøpe en Dell XPS 13" som knuser denne HTCen på alle

områder og en Nokia e51 slik at du kan koble mobilen til dell'en.

for og få 3g og super 3g internett når er vekke fra wlan soner!

 

Du kan selvsagt få en eller annen nokia design telefon til mange mange tusen..

men vist det er snakk om jobb telefon så er jo de ett dårlig valg!

 

Jeg mener forsatt nokia e90 jeg!

 

EDIT: Etter nyttår vil det komme noen nye modeller i fra

I-Mate.. Rimelige fete telefoner.. De kommer med window mobile.. Det som er så tøft med dem er at de har Video ut kontakt.. så du kan koble mobilen rett til en prosjektor og vise powerpoint fremvisning..

Kobler du telefonen til en 42" Flat TV f eks så har du en oppløsning på 1024x768! og det er rett og slett litt sykt!

 

Du kjøpe mus og tasteratur til denne også! så du kan bruke FlatTV som skjerm og mobil som data.. så du kan skrive ett word dokument, surfe på nett eller hva som helst! pris vet jeg ikke.. mente tenkte den var grei og nevne hvertfall!

Endret av Cenariuz
Lenke til kommentar
Ikke la deg lure av utseende!

 

Nokia e90 er den eneste smarttelefonen som har en 4" skjerm med en oppløsning

på 800x352 pixel! med andre ord kan kjøre vanlige internett sider rett på skjermen uten og måtte skrolle frem og tilbake på skjermen!

Den har alt av teknologi: wlan, 3g,super 3g, gprs, edge, gps, musikkspiller, radio,3,2mpixel kamera, videokamera som filmer 30 fps! og du får plass i lommen med den!

 

Telefonen ble testet i juni/juli av Amobil så den kom vell til salgs litt etter det! vil jeg tro!

 

Så klart du kan få HTC shift.. men etter min mening ett veldig dårlig valg..

jeg mener når den blir så stor at du ikke kan få den i lommen

så kan du like godt kjøpe en Dell XPS 13" som knuser denne HTCen på alle

områder og en Nokia e51 slik at du kan koble mobilen til dell'en.

for og få 3g og super 3g internett når er vekke fra wlan soner!

 

Du kan selvsagt få en eller annen nokia design telefon til mange mange tusen..

men vist det er snakk om jobb telefon så er jo de ett dårlig valg!

 

Jeg mener forsatt nokia e90 jeg!

 

At du på den ene siden anbefaler e90 på det varmeste, for deretter å fraskrive htc shift pga. størrelsen, vitner om at du er en fanatisk fanboy, og dine anbefalinger burde taes med en stor klype salt. At du foretrekker e90 er forsåvidt et ærlig valg, men måten amobil har hauset opp denne klumpen, kontra andre vel så smarte telefoner, vil alltid være en skamplett for denne nettsiden. Og mange med meg har helt sluttet å ta testene her seriøst, ettersom de er så til de grader farget av personlige foretrukne mobilmerker. :nei:

Lenke til kommentar

At du på den ene siden anbefaler e90 på det varmeste, for deretter å fraskrive htc shift pga. størrelsen, vitner om at du er en fanatisk fanboy, og dine anbefalinger burde taes med en stor klype salt. At du foretrekker e90 er forsåvidt et ærlig valg, men måten amobil har hauset opp denne klumpen, kontra andre vel så smarte telefoner, vil alltid være en skamplett for denne nettsiden. Og mange med meg har helt sluttet å ta testene her seriøst, ettersom de er så til de grader farget av personlige foretrukne mobilmerker. :nei:

 

Tull og tøys!

Jeg er ikke noe Nokia e90 fanboy! men når de lager det beste produktet i lommestørrelse

så er det klart jeg liker det best!

HTC Shift = 207 mm (L) x 129 mm (W) x 25 mm (T)

Nokia e90 = 132 x 57 x 20 mm

 

HTC sin er jo gigantisk! jeg tror ikke det går ann og få denne inn i lommen!

Og når man ikke kan få den i lommen og trenger kanskje en koffert og ha den i.

Da blir det straks like greit og bruke de 10 500 kronen på noe annet!

For mobilen må man nesten alltid ha med seg, og vist man ikke kan ha den i lommen kan

man like godt gå for en liten mobil med 3g og super 3g og en bærbar.. siden

man får samme effekten ut av det... bare bedre mener jeg..

 

Men så lenge man kan få telefonen i lommen så mener jeg at Nokia e90 er det beste alternativet

til dags dato! HTC tytn 2 er også ett bra alternativ.. men såpass lav oppløsning som den har

trekker kratig ned.. Jeg lagde en post om Asus m930 på rykter tråden..

og den vil jeg valgt når som helst forran nokia e90.. men det ser ut som den er bare rykter..

og Imate ultimate kunne jeg også godt vurdert opp mot nokia e90.. pga 640x480 oppløsning

som de har på Imate ultimate og video UT med høy oppløsning...

Men denne kommer heller ikke før etter jul en gang!

 

Så da ender jeg opp med nokia e90 som beste alternativ..

 

Og just det med lommevennlig størrelse.. så går jeg ut i fra mine egne bukser.. og for meg

går nokia e90 flott ned i lommen!

Lenke til kommentar

Nokia E90 føler jeg blir litt for klumpete og ømfintelig. husk at den får sikkert litt røff behandling og det tviler jeg at denne tåler. De nye fra I-Mate var veldig interressange. noen som vet hvor lang tid over jul, sånn ca, før de kommer på det norske markedet?

som sagt før - Husk også at denne må være brukervennlig.

 

PS. sikkert 1000 skrivefeil. nettop våknet :p

 

EDIT: Har TyTn2 kommet til norge?

Endret av vinzenT
Lenke til kommentar

"At du foretrekker e90 er forsåvidt et ærlig valg, men måten amobil har hauset opp denne klumpen, kontra andre vel så smarte telefoner, vil alltid være en skamplett for denne nettsiden."

 

Hvis du søker på Google i Norge, Sverige, England, USA osv. vil du se at det ikke er bare amobil som skryter av denne telefonen. Eller du kan bare sjekke linken her.

 

http://www.konsumentguiden.se/Telefoni/Mob...45BC81A8AD.html

 

De aller fleste gir E90 veldig bra karakter.

 

Har også lest flere sammenligninger mellom E90 og TytnII og de fleste gir E90 en knepen seier. Fordelen med TytnII er størrelsen og WindowsMobile (hvis du liker det). Fordelene med E90 er kvalitetsfølelse, skjerm og bedre telefondel. Til syvende og sist er de så like at det meste blir smak og behag konkluderer noen av testerne med.

Lenke til kommentar
Nokia E90 føler jeg blir litt for klumpete og ømfintelig. husk at den får sikkert litt røff behandling og det tviler jeg at denne tåler. De nye fra I-Mate var veldig interressange. noen som vet hvor lang tid over jul, sånn ca, før de kommer på det norske markedet?

som sagt før - Husk også at denne må være brukervennlig.

 

PS. sikkert 1000 skrivefeil. nettop våknet :p

 

EDIT: Har TyTn2 kommet til norge?

 

jeg vet ikke når I-mate Ultimate serien kommer.. tipper måned byttet fra januar

til februar.. men telefonene fra imate har visst blitt utsatt en god del ganger nå..

Tytn2 er kommet ja.. kjempe telefon dette også... fordelen

men vindovs mobile er jo at det er flere programmer tilgjengelig og

det er jo ikke noe som passer bedre til og koble til en PC med vindovs

som en mobil med vindovs..

https://prisguiden.no/product.php?productId=78503

Jeg har ikke testet noen mobiler med vindovs enda, men ut i fra hva jeg har

lest så er Symbian som er på nokia/samsung/noen SE mer brukervennlig

en det vindovs mobile er.. men når man først kommer seg inn i

VM så er dette sikkert vell så bra som symbian.. sikkert bare vanesak det..

Jeg ville valgt en I-mate telefon jeg..

Lykke til med valget..

 

Jeg har ikke dobbel v tasten, hehe.. bare så det er sagt!

Lenke til kommentar
"At du foretrekker e90 er forsåvidt et ærlig valg, men måten amobil har hauset opp denne klumpen, kontra andre vel så smarte telefoner, vil alltid være en skamplett for denne nettsiden."

 

Hvis du søker på Google i Norge, Sverige, England, USA osv. vil du se at det ikke er bare amobil som skryter av denne telefonen. Eller du kan bare sjekke linken her.

 

http://www.konsumentguiden.se/Telefoni/Mob...45BC81A8AD.html

 

De aller fleste gir E90 veldig bra karakter.

 

Har også lest flere sammenligninger mellom E90 og TytnII og de fleste gir E90 en knepen seier. Fordelen med TytnII er størrelsen og WindowsMobile (hvis du liker det). Fordelene med E90 er kvalitetsfølelse, skjerm og bedre telefondel. Til syvende og sist er de så like at det meste blir smak og behag konkluderer noen av testerne med.

 

Sammenligningene mellom TyTn2 og E90 ville jeg gjerne hatt en link til ;)

Samtidig kan du sjekke andre smarte telefoner på de nettstedene som gir e90 gode skussmål. Der er forskjellene til f.eks p1i marginale, og til TyTn2 så og si ikke målbare. Men her på amobil er e90 OVERLEGEN alle andre smarte telefoner. Flaut!

Lenke til kommentar

Sammenligningene mellom TyTn2 og E90 ville jeg gjerne hatt en link til ;)

Samtidig kan du sjekke andre smarte telefoner på de nettstedene som gir e90 gode skussmål. Der er forskjellene til f.eks p1i marginale, og til TyTn2 så og si ikke målbare. Men her på amobil er e90 OVERLEGEN alle andre smarte telefoner. Flaut!

 

 

sammenligning av Tytn2 og E90..

Han karen her har værtfall peiling! og han fortrekker e90 over tytn2!

 

satt og leste i HTC tytn2 tråden her på forumet:http: //www.diskusjon.no/index.php?showtopic=824040

og det er overaskende mange som har returnert sin tytn 2..

Har ikke hørt en eneste negativ ting om Nokia e90 her jeg.. blandt brukerene..

Ikke lest en plass at de har blitt skuffet eller returnert telefon av en eller annen grunn..

Eneste jeg har lest er noen som ikke har vært fornøyd med kalender funskjonen og

har valgt og gått tilbake til en eldre communicator modell fra nokia!

 

På diverse steder har tytn2 fått knall poeng sum.. f eks phonearena har tytn2 9.8/10 og e90 har 9.1/10 så ut i fra poeng sum så burde tytn2 være en bedre telefon..

Men tilbake melding fra folk som har testet begge telefonene så er e90 favoritten..

Tytn2 har kjappere prosessor og like mye ram som e90.. men allikavel så skal e90 være en

kjappere telefon!

 

Så jeg har ikke noen problemer med og se at nokia e90 fikk en knall god omtale og fikk 6 på amobil.

Tror jeg har sett alle youtube filmene som er om e90.. og folk er utrolig imponert over telefonen!

 

Tytn2 er det også en drøss filmer om på youtube, jeg har sett en del der også.. og høytaleren, litt træg og skjermen på telefonen er det veldig mange som kommeterer! men de mener jo at telefonen forsatt er fantastisk..

 

Skal være enig i det du sier om karakter setting, det er litt rart at e90 ikke har fått bedre poeng sum på forskjellige andre nett-teste-sider.. og fått toppkarakter på amobil!

 

Men jeg vil allikvel påståd og si at brukererfaringen blandt folk er at Nokia e90 fortjener toppkarakter, og at tytn2 ikke gjør helt det.. det er jaffal det bilde jeg sitter igjen med!

Så på en annen måte så virker det som amobil har vurdert telefonen helt rett!

Lenke til kommentar
Men jeg vil allikvel påståd og si at brukererfaringen blandt folk er at Nokia e90 fortjener toppkarakter, og at tytn2 ikke gjør helt det.. det er jaffal det bilde jeg sitter igjen med!

Så på en annen måte så virker det som amobil har vurdert telefonen helt rett!

 

Hvis man skal vurdere en telefon ut fra personlige preferanser så er det ingenting galt i at man ender opp med å foretrekke e90. Men skal man vurdere ut fra helt like kriterier, er det meg helt uforståelig at e90 skulle være overlegen TyTn2, eller P1i for den saks skyld. På de områder der e90 er mindre bra, er f.eks P1i totalt overlegen. Og når man sammenligner TyTn2 direkte med e90, så ser jo tilogmed du at det er en bedre telefon. At du foretrekker e90 gjør ikke TyTn2 til noen dårligere telefon. Skulle man gi e90 en 6-er, så kommer man rett og slett ikke fra det faktum at TyTn2 også må få en 6-er. Alt annet ville være favorisering av et OS/merkenavn fremfor et annet. Alle med litt edruelig forhold til smarttelefoner ser dette. Og for å fortsette litt. Da amobil testet SEM600i var de strålende fornøyd med den, og ga den en 5-er. De trakk blant annet pga. at den manglet wlan og kamera. Tror de skrev noe sånt som; "hadde denne hatt kamera og wlan hadde det vært den perfekte telefonen." Kort tid etter kom P990i på markedet. Den hadde det M600i manglet, pluss mye mer. Amobil presterte å gi den en 3-er. Da er det ganske innlysende at det er snakk om personlige favoritter...

 

 

er litt drøyt å anbefale shift siden han spør konkret etter mobil

bør vel kunne ringes med en mobil?

Og hva får deg til å tro at man ikke kan ringe med Shift?

Lenke til kommentar

Vi vil understreke at terningkastene kun er et uttrykk for testerens subjektive mening om telefonene vi tester, og derfor ikke bør vies alt for mye oppmerksomhet. Vi anbefaler deg heller å lese gjennom det vi har skrevet om mobiltelefonen, og selv ta stilling til hvor bra telefonen stiller i forhold til de ønsker og krav du måtte ha.

tatt ut i fra amobil sin test side..

 

For eksempel kan dårlig dekning og talekvalitet alene være nok til å trekke ned en telefon ett terningkast. Vi vil ikke anbefale en telefon som ikke leverer på alle punkter, og sparer femmerene og sekserene våre til telefoner der du ikke må gjøre noen kompromisser.

 

http://www.amobil.no/artikler/amobil_no/sl...i_mobiler/27629

 

 

Hentet fra tytn 2 test: salgspakken til Tytn finner du ingen minnekort, noe som er skikkelig skuffende

Av de tingene vi begynner å bli lei av i Windows-mobiler er det evindelige kabal-spillet og Bubble Breaker.

 

To ting som jeg fant i testen til tytn2 som kanskje er de to grunnen til den fikk 4.

Det er bare og laste ned ett par spill og kjøpe ett minnekort til 100 kroner så er de to

"feilene" rettet opp men ikke sikkert det skal mer til før femmeren og sekseren ryker..

Ikke vet jeg!

 

Du skrev: Og når man sammenligner TyTn2 direkte med e90, så ser jo tilogmed du at det er en bedre telefon

 

Ikke helt enig!

Nokia e90

3,2 mpixel kamera(filmer 30 fps)

332 mhz prosessor

128 mb ram

Stereo høytalere

800x352 oppløsning på indreskjerm!

 

 

HTC tytn2

3.15mpixel kamera(filmer 15 fps)

400 mhz Prosessor

128 mb ram

Mono høyttaler

240x320 oppløsning!

 

To forskjellige operativsytemer.. smak og behag.. Er vell strengt tatt større potensial med HTC..

To forksjellige størrelser: her må man også se litt hvor stor mobil man kan tenke seg og ha

i lommen! Stor mobil, stor skjerm.. mindre mobil, mindre skjerm!

Jeg ser ikke at tytn2 er en bedre telefon ut i fra den lille listen der! Men veldig like telefoner!

Jeg syntes nok tytn burde fått en litt bedre karakter som var mer på lik linje som e90.

Men har fakisk aldri lest igjennom "slik tester vi mobiler" artikkelen før nå.

 

Men samma søren! Kanskje det er snakk om favorittisering som du sier.. Jeg tror ikke det..

men kan godt henne du har rett! bare meg som ikke vil se det for jeg liker amobil sin

internett side litt for godt..

 

Ikke lest gjennom testen til p990 på lenge og gidder ikke gjøre det nå heller..

Men det eksemplet med p990i og m600i ser jo jeg også at det er noe som skurrer litt ja!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...