Gå til innhold

Arma = Overdrevent minnekrav til et ikke-fullt-så-bra-spill


Anbefalte innlegg

bak på koveret til Armed assault står kravene til spillet : Lowbie prossesor, 512 mb ram( 1gig recommended) og et crappy skjermkort. Ble forbauset over at jeg ikke kunne kjøre det på fullt første gangen jeg prøvde det på maskinen min; kunne ikke kjøre det på very high/ max, og regnet med at jeg hadde for treg ram (pc5400 667 mhz). Fikk idag rammen i signaturen min, og det ble forbedringer, men kunne ikke kjøre med anti-aliasinga på -.- for da ble det litt tregt. Lurer på om det er noen her som klarer det på fullt og hva slags minnebrikker dere har :p

 

Er bare nysjerrig i grunn, men syns det er for dårlig at et ikke fullt så kravstort spill skal kreve så mye ut av ram.

Endret av ÜBERMENSCH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og selvfølgelig en ganske fet CPU... Jeg kjører arma helt greit og har en AMD X2 3ghz clocket til 3.3, men har ikke den feteste grafikken. Synes heller ikke dette er det viktigste, gameplayen i spillet er jo genial!

 

Edit: Skjedde no galt, fikset...

Endret av Phreak^
Lenke til kommentar

Arma er av relativt tvilsomt kvalitet. Det er helt tilfeldig hvorvidt det kjører bra på en gitt maskin i det heletatt.

8800-brukere har blant annet opplevd å få dårligere ytelse enn personer med langt eldre skjermkort.

 

Men spillet er generelt sirup uansett hvilke system det kjører på, er ivertfall det intrykket jeg sitter igjen med.

Dette er sikkert et resultat av å prøve å resirkulere Operation Flashpoint-motoren men med nye effekter.

 

Områdene i Arma er ikke så vanvittig mye større enn de i Opflash: resistance, og OF kjørte jo søren meg på hva som helst.

Lenke til kommentar
Flashpoint kjørte ikke på hva som helst når det kom. Hvis det var mange units på skjermen trengte du en rimelig kraftig maskin.

 

Bohemia har selv sakt at de måtte gi ut ArmA tidlig fordi de gikk tom for penger. Litt synd egentlig. Får håpe ArmA 2 blir bedre.

 

Jeg håper også at Arma 2 blir bedre, men jeg tviler...

Når det gjelder den faktiske ytelsen så hadde jeg ikke noe problem å kjøre Opflash på en '99-modell IBM 500mhz. (opflash kom i 2001)

Men jeg er enig i at det er den forhastede lanseringen som er grunnen til at så mange, inkludert meg selv, får dårlig ytelse i spillet.

Lenke til kommentar

Litt trådkupping, beklager :p

 

Men hvor spiller dere?

Vi "voksne" gutta på www.partypuls.no har prøvd å komme sammen igjen etter BF2 tiden (som gikk fort over) til litt organisert ARMA.

Vi kjører en liten server der vi har noen stunder på, men med til tider labert oppmøte fra de som skulle være organisert til å møte :D

Stikk innom da vel, om dere er i traktene hehe. Fleste av oss er også gamle OFP spillere.

 

Edit: forøvrig var det noe med driverne til 8800 brukere som fokkelerte ArmA husker jeg såvidt tilbake for ikke så lenge siden. Skal høre med Oddworld på partypuls, han hadde visst noe trøbbel i den retningen tror jeg.

 

Edit2: samt at om du eksperimenterer med å slå av sidevekslingsfil i windows om du har mye RAM that is, så kan det til tider gjøre underverker.

For å lese fra virtuelt minne når hardware minne ennå er langt ifra oppbrukt er bare tull å tidkrevende for maskinen.

Endret av kroider911
Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

Tråden bryter også med tre-ords-regelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men ta gjerne og p_report.gif dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...