Gå til innhold

Handle kamerautstyr fra USA


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
B&H skal være meget seriøse. Du får saker billigere, men B&H skal være dønn solide og pålitelige.

 

Stemmer. Har selv handlet direkte i butikken deres. Fantastiske greier. Et av NYC viktigste must-sees :)

 

Om du sparer mer enn 3000kr på å handle der kontra hjemme, ta deg en tur davel. Koster kun 3000kr tur/retur til New York.

Lenke til kommentar

Hei, jeg har en kompis som er i New York i dag og har 3 spørsmål jeg håper noen kan svare på:

 

1. Hvis man skal handle direkte i butikk i New York, er det da fortsatt BH som gjelder, eller vil det lønne seg å gå andre steder for å få best mulig pris. Noen som isåfall har noen anbefalinger (i første rekke på Manhattan).

 

2. Hvilken garanti/rettigheter har man dersom det skulle vise seg å være noe galt med objektiv kjøpt i butikk i USA?

 

3. Oppnår en dårligere pris på bruktmarkedet for objektiver kjøpt i USA?

 

Beklager dersom dette har blitt spurt om tidligere. Jeg søkte litt, men fant ingenting i farten. Setter pris på link dersom det allerede finnes en god tråd på dette.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har en kompis som er i New York i dag og har 3 spørsmål jeg håper noen kan svare på:

 

1. Hvis man skal handle direkte i butikk i New York, er det da fortsatt BH som gjelder, eller vil det lønne seg å gå andre steder for å få best mulig pris. Noen som isåfall har noen anbefalinger (i første rekke på Manhattan).

 

2. Hvilken garanti/rettigheter har man dersom det skulle vise seg å være noe galt med objektiv kjøpt i butikk i USA?

 

3. Oppnår en dårligere pris på bruktmarkedet for objektiver kjøpt i USA?

 

Beklager dersom dette har blitt spurt om tidligere. Jeg søkte litt, men fant ingenting i farten. Setter pris på link dersom det allerede finnes en god tråd på dette.

 

1) Hvis du er i New York, så må du ta en tur innom B&H, enten du skal kjøpe noe eller ikke. det er en opplevelse i seg selv. Utvalget, varehåndteringen og alle de ortodokse jødene med rare krøller som jobber der :-). De er faktisk så ortodokse at de stenger nettbutikken på sabatten (fredag ettermiddag og lørdag).

 

2) Noe utstyr har ett års verdensomspennende garanti, så det kan fikses i Norge, selv om jeg har blitt fortalt at mange serviceverksteder ikke akkurat prioriterer det høyest. Andre ting må sendes til butikken i USA. Men husk at du ikke får beskyttelse fra norsk kjøpslov, så etter det første året står du på egne ben.

 

3) På grunn av 2), oppnår du normalt dårligere bruktpris i Norge, særlig dersom utstyret er mindre enn 5 år.

Lenke til kommentar

Hmm. ok. Takk for svar.

 

Det med sabatten betyr vel at BH er stengt i dag uansett, så da er det uansett uaktuelt å handle der. Kompisen min drar fra New York i morgen. Er litt i tvil på om jeg skal tørre å gå for et kjøp i utlandet eller om jeg skal betale 2k mer i Norge. Får bestemme meg i løpet av kvelden. Objektivet er julegave til konen min sammen med en 40D, og hun er litt redd for at det skal bli for tungt.

Hun mente det kunne være vel verdt å prøve et såpass tungt objektiv dersom vi kan selge det uten tap etter en måneds tid dersom det viser seg at hun ikke venner seg til vekten, men da må jeg få igjen 5k for det på bruktmarkedet. Tipper vi ikke kommer til å bytte det inn når hun først får prøvd det, men man vet jo aldri.

Lenke til kommentar
Det viser seg at BHPhoto har søndagsåpent...

 

Prøvde å finne 50 mm 1.4 der også, men det ser ikke ut til at BH har noe fastopptikk fra Canon. Kan dette stemme?

Jeg trodde de hadde et kjempeutvalg. Er det bare jeg som ser på feil sted?

 

Jada, jeg var der på søndag da jeg var i NY.

 

De har masse fastoptikk, men om du ser på optikk for digitale kameraer så får du kun opp EF-S objektiver.

 

Om du ser på film OG vanlig så får du denne:

 

Digital Film SLR Lenses

Lenke til kommentar

Supert.

Takk for link. Ser ut til at jeg vil spare ca 1000 kr på en 50 mm 1.4. (med kurs 5,5 og 10% tillegg for sales tax og valutagebyr)

Vet du (crazysteps) om instant rebate gjelder ved kjøp i butikken? Altså om jeg vil få cashback? Frykter at dette kun gjelder for USA residents.

Lenke til kommentar
Supert.

Takk for link. Ser ut til at jeg vil spare ca 1000 kr på en 50 mm 1.4. (med kurs 5,5 og 10% tillegg for sales tax og valutagebyr)

Vet du (crazysteps) om instant rebate gjelder ved kjøp i butikken? Altså om jeg vil få cashback? Frykter at dette kun gjelder for USA residents.

 

Tror du har rett i det siste her, at det kun er for amerikanere.

Lenke til kommentar

Jeg var redd for det. Ikke det at det utgjør så veldig mye, men jeg føler forskjellen i pris må være størst mulig for å rettferdigjøre tapet av norsk kjøpslov.

Vurderer å kun kjøpe blitsen og 50 mm i USA og 17-55 i norsk nettbutikk. Skal oppdatere med hva jeg kjøpte i USA til slutt og hva den endelige besparelsen ble, i tilfelle andre er interessert.

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte nettopp 85mm f1.2L, 16-35mm f2.8L og 70-200mm f2.8L IS, og fikk instant rebate på alle tre. Ved å kjøpe dette, pluss Hoya S-HMC-filtre for alle tre, samt 1,4x telekonverter og noen batterier, sparte jeg ca 17500,- på i forhold til beste norske pris. Og da er MVA og frakt regnet med.

 

EDIT: Da kan jeg altså kjøpe ett av objektivere på nytt her i Norge, om uhellet skulle være ute, og fremdeles ha spart penger på det. Leveringstiden fra New York til Oslo var 40 timer og 20 minutter med billigste fraktalternativ ($115).

Endret av Aetius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...