Gå til innhold

Problemer med Transmission

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ettersom Azureus ikke funker særlig bra sammen med Leopard, så har jeg gått over til Transmission. Nå viser det seg at den ikke fungerer sammen med den torrentsiten jeg vanligvis bruker. Det er merkelig, for plutselig så fungerer det ikke lenger.

Hva er de beste klientene utenom Transmission (som jeg for øvrig ikke likte så lenge den fungerte heller)

Videoannonse
Annonse
Skrevet
XTorrent skal visstnok være bra.

er ikke det et betalingsprogram?

Det er drøyt å betale for en torrentklient når man vet at uTorrent utvikler for Mac?

Skrevet

uTorrent for mac er vel stoppet. Problemet du har med torrentsiten din, kan ha noe med at Transmission bygger på libtorrent-biblioteket, som noen trackere ikke liker, og dermed funker ikke torrentene dine. Irriterer meg også, da Transmission gjennom sin litt dårlige kommunikasjon med trackere kan risikere å nullstille uploaden din, noe som kan få uheldige konsekvenser på ratio, hvis det skulle være viktig.

Azureus kræsjer for ofte hos meg til at jeg gidder å bruke det før de kommer med en Leopard-update, noe som nå burde kommet for lengst.

Skrevet

Azureus har fremdeles ikke kræsjet hos meg i Leopard. Jeg seeder noen hundre torrenter. Eneste problemet er at Azureus er litt vel glad i minne ;)

Jeg bruker Azureus 2.5.0.4 og Java 1.5.0_13

Skrevet

Nå har jeg kjøpt xtorrent, og det virker som en oversiktlig og fin torrentklient.

Men tror du den fungerer på danishbits?

Nei...

Nå må jeg dessverre ta til takke med røkla med nedlastingshastigheter på 30 kb/sek :(

Dritt!!!

Skrevet

Det er vel ingen grunn for trackere å blokkere transmission v0.70 og nyere? Announce frekvensen trackeren setter skal bli respektert i de nyere versjonene, og transmission skal også rapportere riktig datamengder til trackeren. Disse to problemene ble fikset for lenge siden, og så vidt jeg husker var det de to som fikk flere trackere til å banne transmission.

XTorrent er forersten bygd på libtransmission, så i bunn og grunn er XTorrent og Transmission det samme (deler av libtransmission er nå GNU GPL istedet for BSD lisensiert nettopp på grunn av XTorrent).

Skrevet

pwnde: Dette stemmer ikke helt. Jeg fikk nå et problem med at Transmission måtte begynne å laste ned tre filer på nytt, på grunn av dårlig raportering til tracker. En sjekk på allerede fullførte filer fungerte heller ikke, så det virker som problemet fortsatt er der med noen trackere.

Skrevet (endret)

Hmm, ja, 0.95 er helt ødelagt :p

Det tryggeste er vel å bruke 0.82 for tiden, men tror 0.96 skal funke greit. Ikke at jeg kan teste det da powerbooken står til tørk etter et lite uhell med en vannflaske.

Edit:

Alle 0.9x har problemer med UPNP, og 0.95 skriver ikke til harddisken, den tror alt den laster ned er korrupt.

Endret av pwnde
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...