Gå til innhold

Horisontale striper! (veldi interessant faktisk)


Anbefalte innlegg

Jeg har Gainward GeForce2 pro/450 skjermkort .. og en dritskjerm som kalles TVM TCO6S .. bruker win2k .. Når jeg kjører 1024x768 i 75hz, som er det høyeste skjermen angivelig støtter(skjul modi som denne skjermen ikke kan vise osv), ser jeg svakt noen vannrette striper som beveger seg opp og ned på skjermen.. ser nesten ut som bølger på en måte.. hvis jeg stiller ned hz'en til 72 blir de borte.. hvis jeg fjerner krysset i boksen "skjul modi som denne skjermen ikke kan vise" og kjører i 85hz, funker det og "bølgene" er borte .. men hvorfor vises de i 75hz?

 

Leste artikkelen nå nettopp om Gainward geforce2 ti/450 osv... Se her:

 

"Vi la merke til noen såvidt synlige horisontale striper som beveget seg opp og ned på skjermen samtidig som vi rørte på musen. Dette var kun synlig på hvit bakgrunn og med 85 Hz oppfriskningsfrekvens. Ved 75 Hz ble disse "stripene" borte, og de var heller ikke synlige i spill. Dette var svært irriterende og gjorde i våre øyne kortet ubrukelig ved 85 Hz oppfriskningsrate. Vi skynder oss å legge til at dette kan skyldes spesielle forhold ved testmaskinen, eller at det var noe spesielt med vårt eksemplar av testkortet."

 

Har dere noe å si dere som har peiling? Høres ut som det jeg har forklart .. kanskje Hardware.no veit noe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Disse stripene har jeg vært borti også, men da var på mitt voodoo3 kort. Måtte sende det inn til komplett 2 ganger for å få det byttet pga disse stripene. Må vel legge til at stripene var store, svarte horisontale striper som ble værre når jeg rørte på musen. På mitt nåværende MSI geforce2 MX400 kort har jeg ikke merket noe til dette problemet..

 

mvh

karl kristian

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...