Gå til innhold

Hvilke typer programmer kan jeg ha på en egen partisjon og ikke på OS partisonen?


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg bare lurte på hvilke typer programmer som jeg kan legge på egen partisjon, og ikke på OS partisjonen? F.eks antivirus må vel være på samme sted som OSet, eller? Åssen fungere dette?

Jo mer jeg kan ha på en backup partisjon, jo mindre blir det å legge inn igjen etter en kommende formatering av OSet..

Endret av Logitech87
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dessverre ikke så enkelt. De fleste programmer legger filer inn i C:\Windows og andre steder som f.eks. c:\documents and settings\<user>\application data\ +++ og du vil derfor måtte installere de aller fleste programmer på ny etter formatering av windows-partisjonen. Det finnes derimot en del ting du kan ta backup av. Favoritter, adressebok m.m. Det du oppnår ved å ha programmer på en egen partisjon er at du ikke vil fylle opp windows-partisjonen så fort hvis du ikke har så mye plass på den i utgangspunktet. Alle data (dokumenter, bilder, filmer, musikk, nedlastede programmer osv.) kan være kjekt å ha lagret på en egen partisjon for å forenkle sikkerhetskopiering og formatering av Windows-partisjonen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...