Gå til innhold

Live-oppdatering dårlig nytt for sølvmedlemmer (X360)


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-NIoHlfL
Som å kunne spille mot hverandre, mener du? Jeg kaller det en kunstig sperre, når man gjør en tjeneste dårligere for å lokke folk over på en annen, jfr. flyselskaper som behandler billigkundene som dritt for å gjøre fullflex-billetter mer attraktive. MS kan gjøre hva pokker de vil med abonnementene sine for min del, og jeg gidder ikke hisse meg opp over dette, men dette fremstår ikke som noe lysende glupt trekk og vil trolig ergre flere enn det vil lokke. Hvorfor ikke gi gold-medlemmene enda mer i stedet for å frata silver-folket noe? Det ville blitt oppfattet som raust, og ingen med hodet på rett sted ville blitt sure.

 

For meg og sikkert mange andre er det ikke aktuelt å betale for gullabo så lenge linja ikke er bra nok til å spille, men demoer takker jeg fremdeles ja til. Er ikke så nøye om jeg får dem med en gang, demoer laster jeg uansett kun ned på spill jeg er i tvil om jeg skal ha, og da gjør ikke en uke fra eller til så all verdens.

 

Ideelt sett er jeg enig med deg, men i motsetning til billigbilettene på et fly, koster ikke Silver deg noe som helst, og dermed falle sammenlikninngen din litt sammen. Folk har stort sett forståelse at man får fordeler av å betale kontra ting som er gratis. Problemene oppstår om man får konkurrenter som tilbyr det samme billigere/gratis.

Men så lenge det bare er snakk om gratis innhold som demoer har jeg vansker å tro at folk lar seg irritere så mye over akkuratt denne saken. Du sier jo selv at du ikke bryr deg, men du er likevel nok engasjert til å kommentere saken.

 

Skjønner ikke at eksklusivt gold-innhold skulle gøre ting noe bedre for silver-kunden, det ville ihvertfall bare resultert i mindre innhold til selve silver-kunden, og det kan jo ikke være positivt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det slik at enhvert kan koble xboxen sin med tp(og da mener jeg ikke de vanlige og skamoverpriste tpène som ble(blir?) solgt i en eske med xbox logo) --> router og komme seg på nett? Finnes lovlige alternativer til denne "tjenesten"? Eller må boxen chippes osv?

Forresten er det ganske banalt av dere Gaz West og Mozze, å luke ut de minst relevante ting for diskusjonen, i isbilen sitt inlegg (9). Det er også det eneste dere tar for dere å "kommentere". Så sant en har klart å registrere en bruker her, og lagt til en avatar, postet over 1500 inlegg, burde en klare å holde seg god for slikt.


Selv hadde jeg ikke gått til innkjøp av noen av de spillboksene som er, så sant jeg ikke hadde bla. visst at det ble tilbudt en slik "tjeneste" helt gratis, og at den var av bra kvalitet ect. Folk som har kjøpt boksen har hatt full mulighet for å sjekke opp angående dette, dog er det litt problematisk når MS nå i ettertid reduserer gratis "tjenesten".

transistorbass sin post #16 oppsummerer mitt standpunkt. Det er svakt av MS å gjøre dette istedet for å utvide tjenesten til gullmedlemer.

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Er det slik at enhvert kan koble xboxen sin med tp(og da mener jeg ikke de vanlige og skamoverpriste tpène som ble(blir?) solgt i en eske med xbox logo) --> router og komme seg på nett? Finnes lovlige alternativer til denne "tjenesten"? Eller må boxen chippes osv?

 

Enhver TP-kabel og mer eller mindre alle routere er kompatible med Xbox, akkurat som en PC. Man har da mulighet til å laste ned demoer, filmer og bruke den medfølgende mikrofonen til å snakke med ett annet Live-medlem. Det man derimot ikke kan gjøre er å spille noen av spillene sine online, da må man ha et Gold-abonnement.

 

På denne måten får ikke Microsoft "røde tall" og de klarer å opprettholde serverne sine ganske bra. Jeg har sjeldent hatt noen som helst problemer med å finne andre spillere å spille med, noe som man kan takke de 50 kronene i måneden for.

 

Den strake motsetningen her er jo Sony's Playstation Network, som man kan spille gratis over, men de har slitt med problemer og at en del spill mister sin online-støtte etter 1 - 2 år.

 

Ellers enn det vet jeg ikke hva jeg skal si om demoer blir "lansert" senere for Sølv enn for Gull. Forhåpentligvis går det raskere å laste dem ned for Gull-brukerne, og det er kanskje også tanken...

Lenke til kommentar
trist at microsoft har kunnet strupe online-spilling, slik de har gjort med sin pay-to-play modell...viva le pc resistance!

 

Eneste problemet er vel at de kaprer noe av dette også med "Games For Windows Live" tjenesten.

 

Jeg ringte M$ nettopp for å avbryte gull medlemskapet mitt. Fant ut at jeg bruker veldig lite av gullfunksjonaliteten, og ut fra mitt lille bruk er tjenesten helt klart overpriset.

 

Demoer akter jeg som reklame. Så det betyr at jeg eventuelt må vente en uke ekstra på å laste ned reklame. Virker litt bakvent, da jeg ville tro disse demoene er i deres beste interesse. Kan vanskelig se at dette får meg til å beholde gull. Gir meg vel heller bare et enda dårligere intrykk av selskapet.

 

Synes også at det er latterlig at det er så enkelt å bli gull medlem, men så vanskelig å bli kvitt det igjen. Virker som om det er et håp om at folk ikke skal ta seg bryet med å avbryte medlemskapene.

Endret av kjakangund
Lenke til kommentar

Ja nei, liker ikke moralen i dette. Duckwings har et poeng, MS har valgt den enkleste, billigste og minst respektable utveien for å lokke folk til Gold. For tiden har jeg selv sølv, ettersom jeg ikke har tid til å spille online akkurat rundt disse tider, men straks jeg får anledning til å spille så vil jeg oppgradere tilbake til Gold. Nettopp, jeg betaler for Gold for muligheten til å spille. Demoer og trailere tar je for gitt skal være tilgjengelig for alle, akkurat som det er på PC. De lokker ingen til å betale for gold med dette tiltaket, for naivt. Håper de får en smekk på fingrene for dette, de har virkelig misforstått hele greia.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...