Gå til innhold

TES: Trenger hjelp på oblivion

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du selger til kjøpmenn som du finner i alle byene i Oblivion. Noen kjøpmenn kjøper kun det de selv selger. Dvs. Kjøpmenn som selger rustninger og våpen vil ikke kjøpe trylledrikker (potions) eller bøker av deg f.eks.

Derimot har alle byene ofte sånne generelle kjøpmenn som kjøper alt de kommer over.

Hvor mye du kan få av penger når du selger ting avgjøres av hvor mye penger kjøpmannen har, og hvor god både han/hun og du er i Mercantile. Du kan alltids prute på prisene ved å velge "Haggle" når du skal kjøpe/selge. Har du høy Mercantile, og kjøpmannen du selger til lav Mercantile, så kan du får litt ekstra penger.

Her kan du lese litt mer om hvordan dette systemet fungerer. I tillegg er det en oversikt på hvor god de ulike kjøpmennene er på Mercantile. Finn en med lav erfaring, og prøv så godt du kan å prute, da vil du bli bedre :)

Lykke til!

Skrevet
Du selger til kjøpmenn som du finner i alle byene i Oblivion. Noen kjøpmenn kjøper kun det de selv selger. Dvs. Kjøpmenn som selger rustninger og våpen vil ikke kjøpe trylledrikker (potions) eller bøker av deg f.eks.

Derimot har alle byene ofte sånne generelle kjøpmenn som kjøper alt de kommer over.

Hvor mye du kan få av penger når du selger ting avgjøres av hvor mye penger kjøpmannen har, og hvor god både han/hun og du er i Mercantile. Du kan alltids prute på prisene ved å velge "Haggle" når du skal kjøpe/selge. Har du høy Mercantile, og kjøpmannen du selger til lav Mercantile, så kan du får litt ekstra penger.

Her kan du lese litt mer om hvordan dette systemet fungerer. I tillegg er det en oversikt på hvor god de ulike kjøpmennene er på Mercantile. Finn en med lav erfaring, og prøv så godt du kan å prute, da vil du bli bedre :)

Lykke til!

ja, men det der viste jeg jo...

men er det ikke noen på spille somm har mer enn 1500kr så di kan kjøpe tingene mine for??

noen av tingene jeg har er jo vert 4-5 tusen.. hvor kan jeg selge demm??

på Morrowind var det jo en krabbe du kunne selge tingene dine til, og han jidde jo 10tusen for noen ting...

Skrevet (endret)

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

Lykke til!

ja, men det der viste jeg jo...

men er det ikke noen på spille somm har mer enn 1500kr så di kan kjøpe tingene mine for??

noen av tingene jeg har er jo vert 4-5 tusen.. hvor kan jeg selge demm??

på Morrowind var det jo en krabbe du kunne selge tingene dine til, og han jidde jo 10tusen for noen ting...

Om du viste alt det jeg skrev og i tillegg tok en titt på linken jeg la inn, så vet du også at ingen kjøpmenn i Oblivion har mer enn 1500 gull. Derfor vil du aldri kunne få solgt varer for mer enn 1500 gull pr. vare.

Offisielle modifikasjoner (plugins) gir kjøpmenn med 2000 gull som maks. Noe som også forøvrig du får vite om du titter på linken jeg ga deg.

Så for å svare direkte. Nei, varer som er verdt mer enn 1500 (evt. 2000 om du har offisielle plugins) får du kun solgt maks for kjøpmannens totale gullkapasitet. Ingen mudcrab eller Creeper i Oblivion som kjøper for 10000 eller 5000 gull. Eneste måten er som sagt å legge inn plugins for å få økt til 2000 gull, evt. mods for enda høyere summer.

Jeg kan anbefale å sjekke ut Living Economy modden. Selger du ting til en kjøpmann for 800 gull, vil han faktisk miste 800 gull. Kjøpmenn vil kjøpe av hverandre og derfor kan noen ha 3-4000 gulll f.eks.

Living Economy er forøvrig inkludert i den heftige modden Oscuros Oblivion Overhaul.

I tillegg finnes det ørten modifikasjoner som gir kjøpmenn mer penger, og legger til andre kjøpmenn osv. Sjekk Mods i Oblivion, en oversikt!-tråden for hjelp med mods.

Endret av Shicca
Skrevet

Veldig godt poeng. Dessuten slutter penger å bli et problem når du kommer litt opp i level, jeg mener, hva F skal man med en halv million septims?

Tips for problemfri looting: Nonwyl cavern nord for Chorrol. Du kommer dit under et fighters guild quest men du kan besøke den både før og etter questet. Det fine med den hulen er at slemmingene *ikke* dukker opp igjen(med unntak av ei rotte eller to men det er til å leve med) men alle kister blir fylt igjen etter tre dager. Ikke engang fort nikel har enklere tilgjengelig loot. :)

• 3 uker senere...
Skrevet

Litt off-topic:

Er det noen som vet hvordan man kvitter seg med 'spells' som etter hvert blir gamle og ikke god nok videre i spillet? (hvis det går ann)

Skrevet
Litt off-topic:

Er det noen som vet hvordan man kvitter seg med 'spells' som etter hvert blir gamle og ikke god nok videre i spillet? (hvis det går ann)

Les om det HER.

Skrevet

Dra til leiren utenfor kvatch. Dra dit med hest. Equip ett våpen som er verdt masse cash. Fra hesteryggen prater du med orc-merchanten som bor i leiren. Selg det våpenet du har equippa. Det vil stå at du ikke kan selge equippa våpen, men du får penger uansett, og våpenet forsvinner ikke. Gjenta dette til du har nok penger til å tilfredstille grådigheten din.

Btw, juksing er for tapere :)

Skrevet
Dra til leiren utenfor kvatch. Dra dit med hest. Equip ett våpen som er verdt masse cash. Fra hesteryggen prater du med orc-merchanten som bor i leiren. Selg det våpenet du har equippa. Det vil stå at du ikke kan selge equippa våpen, men du får penger uansett, og våpenet forsvinner ikke. Gjenta dette til du har nok penger til å tilfredstille grådigheten din.

Btw, juksing er for tapere :)

Det der er vel sannsynligvis fjerna i en patch? Uff, spill blir så kjedelige av sånne glipper.

Skrevet
Det der er vel sannsynligvis fjerna i en patch? Uff, spill blir så kjedelige av sånne glipper.

Spiller på konsoll. Har faktisk aldri giddi og brukt buggen, har bare testa den ut. Juksing gjør spill kjedelig

Skrevet
player.additem 0000000F 99999999

Det må da bare være mye lettere hvis man først skal jukse.

Det spørs om man spiller på pc eller på konsoll :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...