Gå til innhold

ny pc Q6600 vs Q9450?


hah90

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uansett.. Noen som vet om det er verdt for meg å vente på den siden jeg uansett skal bruke rundt 27k på en pc og skal vente på et tilbud når 8800GTX skal "fases ut" og lure til meg et røverkjøp.. Håper på svar

 

Om du skal punge ut 27'000kroner, hvorfor skaffet et så "utdatert" kort som 8800GTX?

Det er faktisk nyere teknologi i 8800GT og 8800GTS Rev2, så da ville jeg heller valgt en av de og gått for SLi eller noe i den duren, eller ventet på nVidia sitt nye toppkort i 9xxx serien, som skal komme i Q1 2008.

Lenke til kommentar

Utdatert? Vel.. greit nok at det er gammelt.. Men jeg foreslår du titter litt på denne tråden. Dessuten.. Har skiftet til 8800 ultra og jeg får grei nok rabatt ( betaler 6k5 for begge ultraene )

 

Nyere teknologi? Som PCI-EX(2.0)? Vel.. Gir ikke meg noe siden 780i brikkesettet ikke har kommet. og utenom det så er jo liten forskjell siden jeg får alt sammen får 21k.

Lenke til kommentar
Noen som vet eller kan tippe ytelsesforskjellene på Q6600 og Q9450?

Vel, her er det noen kjente og noen ukjente faktorer:

- Klokkefrekvensen økes med 11%

- FSB økes med 25%

- Arkitekturen (inkludert L2) forbedrer ytelsen på flere punkter

 

Her er en test av QX9650 vs. Q6600. Det er riktignok ikke helt sammenlignbart med ditt spørsmål siden klokkefrekvensen med hele 25% og FSB med 25% men det bør gi en viss pekepinn. Hvis du deler den prosentvise økningen på to så får du antageligvis noe i nærheten av ytelseøkningen mellom Q6600 og QX9450.

 

En annen test.

overall.png

 

Og hvordan vil dere tro overklokkingsegenskapene vil være sett opp mot hverandre?

Jeg tipper Yorkfield klokker en god del bedre. Ikke fullt så bra som de ES vi har sett men antageligvis 300 - 500 MHz bedre med tilsvarende kjøletiltak og spenningsøkninger.

 

EDIT: Forresten, tror dere på en hard launch 20. januar?

Ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...