Gå til innhold

Lage filmrull til hjemmeside


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...

Svarer i tråden din, selv om det er en gammel tråd.

 

 

For å få bildet til å passe i filmrullen din, trenger du ikke crope bildene.

 

I PS trykker du på bildet, trykk så ctrl+T Da får du prikkete linje rundt bilde med små firkanter på. Hold ned Shift tasten samtidig som du drar det ene hjørnet innover i bildet.

Hvis du ikke holder shift tasten ned, vil meneskene på bildet bli strekt ol.

Så lager du bildet litt for stort enn rammen.

Legg bildet i rammen. Nå ser du at du får litt av bildet utenfor rammen. Pass på at bildet ser pent ut. Det som blir igjen utenfor kan du viske ut.

 

Hvis du har lyst til å lære en måte å viske ut uten at du visker bort ting som ikke skal bort så gi meg en beskjed.

 

 

SÅ ang skyggelegging.

Trykk på rammelaget ditt, så du vet at det er der du arbeider.

Så trykker du på fx Nederst i den ene boksen du har på venstre side.

Da kommer det opp en boks. Så kan du leke deg frem til best mulig resultat. Hvis du vrir på hjulet ser du at skyggen kommer på forskjellige steder på rammen din.

På distance stiller du inn avstanden på skyggen, og size stiller du inn at skyggen ikke blir så hard.

Sett opacity til ca 75%.

Lenke til kommentar
Svarer i tråden din, selv om det er en gammel tråd.

 

 

For å få bildet til å passe i filmrullen din, trenger du ikke crope bildene.

 

I PS trykker du på bildet, trykk så ctrl+T Da får du prikkete linje rundt bilde med små firkanter på. Hold ned Shift tasten samtidig som du drar det ene hjørnet innover i bildet.

Hvis du ikke holder shift tasten ned, vil meneskene på bildet bli strekt ol.

Så lager du bildet litt for stort enn rammen.

Legg bildet i rammen. Nå ser du at du får litt av bildet utenfor rammen. Pass på at bildet ser pent ut. Det som blir igjen utenfor kan du viske ut.

 

Hvis du har lyst til å lære en måte å viske ut uten at du visker bort ting som ikke skal bort så gi meg en beskjed.

 

 

SÅ ang skyggelegging.

Trykk på rammelaget ditt, så du vet at det er der du arbeider.

Så trykker du på fx Nederst i den ene boksen du har på venstre side.

Da kommer det opp en boks. Så kan du leke deg frem til best mulig resultat. Hvis du vrir på hjulet ser du at skyggen kommer på forskjellige steder på rammen din.

På distance stiller du inn avstanden på skyggen, og size stiller du inn at skyggen ikke blir så hard.

Sett opacity til ca 75%.

 

Alt det du listet opp og forklarte der er ting jeg har lært meg for årevis siden. Har foresten gjort ferdig banneret også og siden er ferdig for lenge siden. :)

Lenke til kommentar
Svarer i tråden din, selv om det er en gammel tråd.

 

 

For å få bildet til å passe i filmrullen din, trenger du ikke crope bildene.

 

I PS trykker du på bildet, trykk så ctrl+T Da får du prikkete linje rundt bilde med små firkanter på. Hold ned Shift tasten samtidig som du drar det ene hjørnet innover i bildet.

Hvis du ikke holder shift tasten ned, vil meneskene på bildet bli strekt ol.

Så lager du bildet litt for stort enn rammen.

Legg bildet i rammen. Nå ser du at du får litt av bildet utenfor rammen. Pass på at bildet ser pent ut. Det som blir igjen utenfor kan du viske ut.

 

Hvis du har lyst til å lære en måte å viske ut uten at du visker bort ting som ikke skal bort så gi meg en beskjed.

 

 

SÅ ang skyggelegging.

Trykk på rammelaget ditt, så du vet at det er der du arbeider.

Så trykker du på fx Nederst i den ene boksen du har på venstre side.

Da kommer det opp en boks. Så kan du leke deg frem til best mulig resultat. Hvis du vrir på hjulet ser du at skyggen kommer på forskjellige steder på rammen din.

På distance stiller du inn avstanden på skyggen, og size stiller du inn at skyggen ikke blir så hard.

Sett opacity til ca 75%.

 

Alt det du listet opp og forklarte der er ting jeg har lært meg for årevis siden. Har foresten gjort ferdig banneret også og siden er ferdig for lenge siden. :)

 

 

Da er det ikke noe problem.

Men da skjønner jeg ikke problemet med innlegg 11 og 20.

 

Hadde vært morsomt å se det ferdige resultatet.

Lenke til kommentar

Problemet med innlegg 11 var at bildet var for smalt til at det skulle passe til de rutene. Hvis jeg skulle ha klippet de slik at det fikk plass måtte jeg ha klippet mannen på bildet i to hvis du skjønner hva jeg mener.

 

I innlegg 20 var problemet hvordan jeg skulle skape dybde slik at det så ut som om rullen flagret frem og tilbake. Det var noen som sa at det så ut som om rullen bare for opp og ned, men jeg syntes den ble bra likevell.

 

Det ferdige resultatet kan du se her:

 

http://filmbloggen.freehostia.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...