Gå til innhold

Lage filmrull til hjemmeside


Anbefalte innlegg

Nå har jeg en skikkelig utfordring til noen kreative photoshop sjeler der ute. Skal lage et design til min hjemmeside og har derfor tenkt å lage en filmrull som kan gå nedover på venstre side av siden. Med filmrull så mener jeg noe sånt som dette:

 

http://www.dickinson.edu/departments/susta...y/Film_Roll.jpg

Litt vanskelig å forklare hvordan jeg vil ha den, men tenker noe sånt som dette:

(fantastisk dårlige paint skils, men dere skjønner poenget. Rullen er det som er bølgete på bildet for de som ikke skjønner det ;))

 

post-87995-1196793162_thumb.jpg

 

Hvis det hadde vært muligheter for å sette inn bilder av diverse filmer i de forskjellige rutene på selve båndet hadde det vært topp. Men det er ikke noe krav.

 

Håper det er noen flinke folk der ute som kan dette bedre enn meg. Hvis det er noe som er uklart så er det bare å spørre.

 

Stor heder og ære til den som klarer å lage noe sånt! :thumbup:

 

EDIT: Hvis det finnes en tutorial til dette der ute, motar jeg denne med stor takk!

 

#EDIT av moderator - Fjernet IMG tagger på bildet, da det sprenger forumrammene totalt ved lasting, samtidig som det tar laaang tid å laste på tregere tilkoblinger.#

Endret av Super8
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja. Nesten. Jeg tenker at den stripen skal fortsette oppover og inn på en slik rull som vi ser på første bildet i posten. Selve stripen har jeg klart å lage selv. Fant et bilde på google og holder nå på å sette inn bilder fra diverse filmer i de forskjellige rutene i stripen.

 

Sånn ser det ut så langt:

 

post-87995-1196875979_thumb.jpg

 

(beklager stort bilde, men liker å ha de store når jeg arbeider med de så jeg slipper at kvaliteten blir så dårlig)

 

Når jeg er ferdig med denne skal jeg kanskje legge på en refleksjon under og rotere den 90 grader så den står vertikalt. Så skal jeg da få satt denne sammen med et bilde av en slik rull som stripen er rullet rundt. Det er selve rullen jeg trenger hjelp til og få festet stripen til rullen.

Lenke til kommentar

Har et ;)

 

Hadde sykt lyst til å putte inn det bullet time bildet, men det ble for brett. :(

 

Hvis du har en link til et bilde av det hadde det vært supert!

 

Mottar gjerne tips til andre filmer jeg kan ha inn. Mangler et bilde. Foreløpig har jeg:

The Shawshank Redemption

The Matrix

Forrest Gump

The Godfather

The Green Mile

Saving Private Ryan

Pulp Fiction

Memento

A Clockwork Orange

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Jepp. Men det beste ville ha vært å hatt et bilde av bullet timen. Men det er absolutt et bra bilde du postet! Kommer til å bruke det med mindre jeg finner et bra bullet time bilde.

 

EDIT: En liten oppdatering av filmstripen. Mangler fortsatt et bilde og må mekke litt på kantene slik at de blir rette. Er en del hvite kanter som ikke skal være der osv.

 

EDIT2: La til det ferdige resultatet istedet. Er det noen som klarer å henge dette bildet sammen med en filmrull så det ser ut som om stripen kommer ut fra filmrullen? Blir evig taknemlig hvis det er noen som klarer det!

 

post-87995-1196885988_thumb.jpg

 

Hva synes dere?

Endret av Movieheart
Lenke til kommentar

Okei

 

En liten oppdatering over hva oppgaven dreier seg om. Har funnet et bilde jeg vil bruke som rull.

 

post-87995-1196889883_thumb.jpg

 

Så hvis noen har klart å smelte bildet i forrige post med dette bildet hadde det vært helt genialt. Tror og håper det ble litt enklere nå. Jeg vet ikke om det er mulig, men hvis det hadde vært mulig å skifte ut de bildene som ligger i stripen på det siste bildet jeg postet med bilder som jeg har brukt på min så hadde det vært supert!

 

Hvis det er behov for .psd filen så bare kontakt meg på PM så sender jeg den over der.

Lenke til kommentar

Da har jeg mekket litt på de to bildene og kommet frem til et resultat jeg er ganske stolt av faktisk. :D

(Jeg blir bare mer og mer overrasket over hvor mye jeg klarer i photoshop :hmm:)

 

Resultatet ser slik ut:

 

post-87995-1196979606_thumb.jpg

 

Er ikke sikker på hvor langt bortover jeg skal ha det enda. Kommer an på hvor bred siden skal være.

Så hva synes dere?

Lenke til kommentar

Hvis effekten på bilde du lager er at den krøller seg bak over i dybden har du bommet, det ser ut som den vaier opp og ned. :) Altså du har ingen dybde.

 

Når det gjelder bilde i post #14 vil jeg tenke at letteste måten det er laget på er ved hjelp av ett 3d program. Det er ikke akkurat veldig avansert å lage noe sånn som det i ett 3d program. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...