Gå til innhold

Fremtidsrettet Byggepc - Gamer


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har tenkt til å bygge meg en ny pc. Men det er lenge siden jeg har oppdatert meg på skjermkort/prosessor/hovedkort- fronten.

 

Jeg har trenger deler som er fremtidsrettet, slik at jeg kan bytte deler.

 

Dette er noe jeg har hatt i tankene:

 

X48 - Hovedkort - Hørt dette skal være ganske bra for overklokking.

9800 - Skjermkort(Når dette kommer ut vet ikke jeg)

DDR3 RAM

QX9650 - CPU(Vet ikke så mye om hvordan AMD er på fronten, eller hvor bra Barcelona er. Har bare hørt at Intel er bedre nå)

 

Lurer på også hvor mye strøm jeg trenger til dette, 500W? Eller mer :S

 

Noter at jeg er i USA, så det kommer til å bli litt billigere(Skal bare kjøpe små deler, som prosessor og skjermkort).

Endret av Del1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

X48 kortene er ganske nye, og detr kommer til a komme en del bedre versjoner, men siden du skal ha 9800 gfx som ikke kommer for etter nyaret, vet jeg ikke helt nar du skal kjope denne pcn...

 

Nar det gjelder minne, sa er DDR3 VELDIG overpriset, noe minne alltid er nar det kommer ut, sa jeg vil anbefale deg a kjope et mobo som stotter bade ddr2 og ddr3, sa kan du heller oppgradere til ddr3 minne nar dette blir mere normalt, og prisene ikke er helt pa tryne..

 

Nar det gjelder psu, trenger du nok noe litt kraftigere enn en 500w for disse delen, vet ikke helt hvor mye du vil trenge med hensyn til gfx, men ville anbefalt minst 750, og hvis du tenker pa sli senere, kunne det hvert kjekt med 8-900. Psu koster ikke mye, og er kipt a matte bytte til en ny en om 3mnd...

Lenke til kommentar

Jeg har ikke tenkt så mye på SLI... Så vet ikke om det er så veldig viktig med så mye strøm. 900 W! Er ikke det litt mye? Jeg trodde 500-600 W var ganske passe...

Det beviser hvor lenge det er siden jeg har vært på datamarkedet.

 

BTW, skal ikke bare til gaming. Skal også brukes til foto/video-redigering.

 

Hmm, hvor mye vil DDR3 koste i April/Mai... Sånn ca?

Lenke til kommentar

Om du ikke tenker pa SLI i dag, vet man aldri hva som kan skje, men utenom dette, sa krever cpu og andre componenter en god del strom, sa ville anbefalt en 700-750w.

 

Nar det gjelder minne, sa har jeg ingen anelse hva prisene kommer til a ligge pa. Det kan hende de synker gradvis eller at prisene plutselig stuper. umulig a si noe om i dag.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...