Gå til innhold

Amway, for godt til å være sant? Få synspunkter!


verwooks

Anbefalte innlegg

Noen som sitter med erfaringer eller synspunker angående dette nettverksfirmaet?

 

Eneste negative jeg kan se er følgende: (ingenting)

 

Positive: Tjene noen penger, spare noen penger. Pluss at man kan få egen org.nr.

 

 

Hvorfor jeg spør? Er skeptisk ...

 

Høres for godt ut til å være sant, selv om firmaet har holdt på drøye 50år nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://en.wikipedia.org/wiki/Amway

En grei tommelfingerregel er at hvis det meste av pengene du loves skal tjenes ved å verve folk er det svindel, mens hvis du tjener det meste på å selge ting er det ikke svindel. Noen er nødt til å tjene inn pengene, og hvis alle blir lovet at det skal være "de andre" vil det i praksis ikke være noen som gjør det.

Det er ikke svindel for det, men er forutsetning. Svindel er hvis man går inn for å lure noen f.eks. ved at man lover mer enn man holder. Slike nettverskgreier lever kun under den forutsetningen at det er en stadig vekst. Alle bør jo etterhvert vite at slikt stopper opp en gang, men spørsmålet er jo da om man sjanser på å kaste seg på det...

Lenke til kommentar
Slike nettverskgreier lever kun under den forutsetningen at det er en stadig vekst. Alle bør jo etterhvert vite at slikt stopper opp en gang, men spørsmålet er jo da om man sjanser på å kaste seg på det...

Det kommer an på hvor agressiv man er på nettverksdelen. Det kan være lurt å gjøre det attraktivt å skaffe flere selgere. I utgangspunktet ønsker jo ikke de som allerede selger produktet flere å konkurrere med, selv om det fra firmaets ståsted vil være lønnsomt. Gjør man det litt lønnsomt å verve flere selgere kan firmaet få større omsetning og dermed større inntjening.

 

I pyramider kommer derimot det meste av pengene fra selve vervingen, ved at de man verver må betale en sum for å bli med, som blir fordelt på de lenger oppe. Jeg ser at Amway har en "velkomstpakke" alle må kjøpe for å bli medlem, og det er sjelden noe godt tegn. Den virker temmelig dyr i forhold til innholdet, så jeg ville nok vært litt forsiktig.

 

Man må også spørre seg hvor lette produktene er å få solgt. Personlig kjøper jeg heller det jeg trenger i en butikk, de er lett tilgjengelig og har vanligvis ting som gjør det samme til en mye lavere pris.

Endret av Naranek
Lenke til kommentar

Lurer på hvordan regnestykket ser ut på produktene derfra. Må jo ta hensyn til at tingene man kjøper er veldig konsentrerte. F.eks. oppvaskpulver, vaskemaskinpulver, glass sprayer osv osv.

 

En venn av meg sa at det tok 8 måneder ca på en sånn pakke med vaskemaskinpulver. Og de er 2 mennesker.

 

Noe som vet NOE om prisene kontra konsentrasjon osv? Vil ikke ha svar fra folk som tror dem vet noe, men de som faktisk har det svart på hvitt.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

http://www.merchantsofdeception.com/purpose.html

 

Vil anbefale denne linken. Amway kan være en god forretningsmulighet, men det fordrer at du får en mengde mennesker til å bli med på "morroa" - det er litt pyramideaktig... Tankevekkende at de fleste Amway produkter selges til "distributørene" selv og at de aldri blir videresolgt.... Mange kommer til å tape penger på dette en eller annen gang tror jeg... Men noen kommer jo også til å tjene penger. Nei amway setter kapitalismen i tydelig lys for min del, er ikke verdens verste system, men noen skal tjene mer enn andre ja...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Jeg har vært med i et år og er kjempefornøyd med amway var veldig skeptisk men det er jo alle, kunne ikke tape noe på det så bare prøvde, bedre produkter som lønner seg til slutt. Bare +++ fra meg.

 

Er det slik at der er forbudt å drive dørsalg? Ser på siden deres at salget går til venner og bekjente, og at de ikke støtter dørsalg. Hvordan håndhever de dette?

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har lest litt om amway og det er jammen ikke mye positivt det er å finne.

 

Kort sagt så selger man varer som skal være "billigere" enn butikkpris til "nettverket" (dvs venner og familie). Varene er som regel ikke billigere, og konfronterer man amway-folk sier de da at varene er "bedre"... :roll:

 

Er man først inne så forventes det at man kjøper alt sitt personlige forbruk fra Amway. Deretter forventes det, og man "oppfordres" (presses) til å kontakte alle venner, kjente, familie, venner fra skoletid for å presse dem til å kjøpe, og bli selgere under deg igjen. Man har også jevnlige møter og konferanser for å holde "spiriten" (hjernevaskingen) i gang.

 

De som blir "rike" av å jobbe med Amway er bakmennene som selger motivasjonsbøker, lydbånd osv. Dette er noe som det forventes at alle medlemmene skal kjøpe jevnlig. Det er her de store pengene er, i hjernevaskingen. Vanlige selgere prøver derimot å desperat gi et inntrykk av at de har blitt rike, noe som linken til "Merchants of Deception i innlegget over viser.

 

Kort sagt, det er noe dritt, og de er IKKE hva de gir seg ut for. Styr langt unna!

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

hei,jeg er medlem i amway,og er kjeme fornøyd,har kjøpt produktene av en kompis i mange år,og hva kjemp fornøyd,er konsentrater,og ingen tilsetningstoffer,er reine produkter,og alle jeg har solg til er kjempe fornøyde,du blir ikke rik over natta,men med litt jobb,kan du tjene kanske mye,og du tjener ingen ting på ,og bare verve folk,det er din innsats,som selger,det blir penger av

Endret av Alastor
Rydda en smule opp i innlegget.
Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
Verdt å merke seg at de som skriver positivt om Amway er helt ferske medlemmer, med sitt første innlegg i denne tråden ;)

 

Da tror jeg nok at det er et tilfeldig utvalg som er her inne og legger igjen sine meninger. Har jobbet med Amway i over 5 år og må le litt av mye av det som skrives på denne siden.... Her er det ingen som lurer noen, ingen som presser noen og kvaliteten på produktene er meget bra. om man sjekker euromonitor som er uavhengig tester av produkter, så ser man at Amway sine produkter kommer meget bra ut både på kvalitet og pris.

Amway er blant annet verdenes ledende når det gjelder kosttilskudd og er over dobbelt så store som nr. 2 i verden. Fotballklubben AC Milan har f.eks funnet ut at Amways kosttilskudd (Nutrilite) er så bra at de har inført det som klubbens kosttilskudd og dette som et resultat etter langt tids forskning på kvalitet og nytteverdi.

 

Ellers blir mange av verdensstjernene man ser på TV stylet og sminket med Amways produkter, men dette kommer ikke fram i media da Amway ikke markedsføres på denne måten - men gjennom dirkete markedsføring.....

 

Jeg tror det kan være fornuftig at folk vet litt om hva de faktisk snakker om før de går ut å skriver noe (både positivt og negativt) om Amway. Det er fornuftig å være skeptisk til ting, men den beste måten å få riktig info på kan f.eks være å kontakte Amway å be om at noen som har drevet med Amway en stund i det området du bor kan komme å fortelle deg litt om forretningen. De kan svare på spørsmål og gi saklig informasjon.....

 

Vi har som sagt jobbet over 5 år med konseptet og vet at det fungerer veldig bra. Men det er ikke dermed sagt at det vil fungere like bra for alle. Men for at man skal finne ut om Amway er noe for seg eller ikke - så er den beste måten å finne det ut på at man faktisk prøver. Amway har 90 dagers 100% fornøydgaranti eller pengene tilbake - så man påløper ingen risiko overhodet.

 

Om man spør folk som ikke selv har erfart noe og har kunnskap om hva Amway og lignende selskaper er, men bare baserer seg på hva andre sier og mener så får man ikke kvalifiserte svar. Det blir litt som å gå til pølsemakeren når man har tannpine - i steden for å gå til tannlegen....

 

Jeg kan ikke uttale meg om hvordan de fleste andre selskaper gjør ting - fordi jeg bare har hørt rykter og de kan man ikke basere fakta på - men når det gjelder Amway så vet jeg at kvaliteten er meget bra, prisene er meget hyggelige og systemet er seriøst og rettferdig. og det er ingen risiko å prøve det. Det er umulig å tape penger (som en tidligere skrev at mange kom til å gjøre) da dette dreier seg om handle til eget bruk og anbefale forretningen til andre om man selv er fornøyd.....

 

Lykke til med å sjekke ut Amway - og husk: Blir du ikke fornøyd, så får du pengene dine tilbake om du ombestemmer deg innen 90 dager.....

Lenke til kommentar

Dette høres bare ut som Nature's Own og Herbalife om igjen.. Det er kanskje ikke bokstavelig talt svindel, men det er jammen ikke langt unna. Jeg vet av fenomenalt mange som var inne i denne typen opplegg sist det var populært, rundt 98-99 tipper jeg det var, og såvidt jeg har fått med meg så var det ingen som tjente nok til at det var verdt tiden de brukte på det.

 

Realiteten er også sånn at det er ingen som kjøper slike ukjente husholdningsprodukter. Det er ikke den største utgiftsposten hos noen, og når man skal ha seg en tannkrem/shampoo/vaskepulver eller hva det måtte være går folk på Rema og handler det produktet de pleier å handle.

Lenke til kommentar
Dette høres bare ut som Nature's Own og Herbalife om igjen.. Det er kanskje ikke bokstavelig talt svindel, men det er jammen ikke langt unna. Jeg vet av fenomenalt mange som var inne i denne typen opplegg sist det var populært, rundt 98-99 tipper jeg det var, og såvidt jeg har fått med meg så var det ingen som tjente nok til at det var verdt tiden de brukte på det.

 

Realiteten er også sånn at det er ingen som kjøper slike ukjente husholdningsprodukter. Det er ikke den største utgiftsposten hos noen, og når man skal ha seg en tannkrem/shampoo/vaskepulver eller hva det måtte være går folk på Rema og handler det produktet de pleier å handle.

 

 

Jeg har ingen problemer med å respektere at du har negative opplevelser med denne typen forretning - og det er ikke alt som er for alle vet du. Jeg vet jo ikke hvor mye du har jobbet med slike konsepter og hvor mye info du har innsiden - eller om du bare har hørt noe si at... Men alle mennesker fortjener å bli respektert for sine synspunkter...

 

Du har nok dessverre ikke fått med deg alt siden du skriver at ingen har tjent penger nok til at det er verdt tiden de brukte på det. Det er faktisk mange som lever godt og har dette som eneste inntektskilde - og spør du dem så tror jeg de vil si at det var verdt hver eneste time de la ned i konseptet... For i dag har de det veldig bra....

 

Du sier også at realiteten er at ingen kjøper slike ukjente husholdningsprodukter. Amway har en god omsetning på sine produkter og disse er nok langt fra ukjente. AC Milan benytter Amways kosttilskudd som sitt totalprodukt innenfor den sjangeren (Nutrilite), Amways Artistry som er hudpleie og sminke er blant de 4 største i verden på omsetning og kvalitet... Amway er faktisk det eneste private selskap som har fått FN´s miljøpris for sione produkter.

 

Men du er i din fulle rett til å ha din oppfatning av Amway og lignende konsepter. Men det er viktig at man holder seg til virkeligheten både når man skal gi god omtale og dårlig - for man bør jo ikke gi uriktige opplysninger til folk som søker informasjon :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...