Gå til innhold

Handlelisteforslag: Q6600 oppsett for moderat OC?


Anbefalte innlegg

Tja, så var det "that time of year" igjen. Den gamle traveren skal leve ut pensjonistalderen som filtjener og ungt blod skal inn for å ta inn slacket.

Her er oppsettet jeg har så langt: Handlevogn

 

Jeg står litt i tvil på om jeg skal ha E6850, Q6700 eller Q6600 og bare klokke litt, så her må jeg ha litt hjelp.

Ellers har jeg det meste av det som ikke er med i lista. Er litt usikker på om en 500w MIST skal dekke behovet, men jeg tror det?

Hvis jeg blir rådet til Q6600+clock, hva av RAM burde jeg ha? Jeg skal ikke, IKKE blodklokke, men kanskje bare ta inn ytelsestapet kontra en Q6700 f.eks.

 

Jeg trenger også tips til en GOD luftkjøler. Tror ikke jeg er rede til å tre inn i vannkjølingsalderen enda. Evt. kan dette komme senere når kjølere til GFX kort og slikt også skal på plass. Fokus er kjøleevne og ikke minst lydnivå. Jeg har ett CM Stacker kabinett, så plassen er det ikke problem med. Den kommer heller ikke til å flyttes på.

 

Jeg skal drive 2x 1280x1024 skjermer og en FullHD skjerm. Så jeg trenger ett nr2 skjermkort som er godt til å vise HD video uten at CPU må jobbe for hardt. (Gjere vifteløst!) Har sett på ett vifteløst 8600 kort, men jeg vet ikke helt m.t.p. strømforbruk. Kanskje ett 8400 gjør jobben? Jeg vil jo helst ha HD 2400, men tanken på 2 sett med drivere i samme PC er ikke gøy. Noe med HDCP i alle fall.

 

Tips mottas med takk :)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til generell bruk og litt spilling ser oppsettet ditt helt greit ut.

En Mist 500W klarer fint å drive oppsettet ditt, også når det er mildt overklokket.

 

Selv kjører jeg min Quad på 2700Mhz uten problemer. Jeg var også ute etter et lydløst oppsett, og det fikk jeg da jeg valgte Big Typhoon som kjøler.

 

Av skjermkort kan du vel kjøpe et 8800GT eller vente på et av de nye 8800GTS-kortene.

Lenke til kommentar

52 visninger og ingen forslag til CPU kjøler? hvordan er Big Typhoon egentlig? Den er passe stor? Noen som har erfaring med den på GIGABYTE GA-X38-DQ6 DDR2 Silent Pipe ? Evt forslag til andre løsninger? ZALMAN CNPS9700 feks.? eller scyte ninja?

 

Vurderer også en custom kjøler til skjermkortet, men er usikker på om dagens 8800 kjølere passer på 8800GT? F.eks: https://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=55282 ?

 

Foreløpig handleliste på netshop ser slik ut...

post-10531-1196721801_thumb.jpg

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Ser at du planlegger 2 Nvidia kort på et X38 hovedkort. Jeg er ganske noob på dette feltet, men jeg lurer på om hvordan det vil fungere?

 

For å kjøre SLI må en jo ha et hovedkort som eks nforce 680i SLI. X38 har etter som jeg har forstått mulighet til å kjøre crossfire oppsett med Amd/ATI kort ettersom det er to PCI express 2.0 porter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...