Gå til innhold

Activision og Vivendi slår seg saman til Activision Blizzard

Gjest Slettet+987123897

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Det slår meg som litt negativt. Activision var allerede det firmaet som tjente mest det året her om jeg husker rett og spyr ut generiske og middelmådige filmlisensierte spill i ett sett.

Kommer det til å bli slik at alle firmaene slår seg sammen slik at det blir to rivaler som slåss helt til en går under og så får et enormt selskap monopol på markedet?

Endret av Skagen
Skrevet

Dette er IKKE bra for spillindustrien. Det samme skjer med EA Games. Snart sitter vi bare igjen med dette Activision Blizzard og EA Games, og da blir det umulige for uavhengige spillstudier å lage spill :/

Gjest medlem-105082
Skrevet (endret)

Nå er jo Blizzard eid av Vivendi, så da betyr jo det at de også vil ligge under Activision sitt styre. Håper ikke dette ødelegger noe.

Men vi har fortsatt mange store selskaper som EA Games, Activision, Vivendi/sierra, THQ, Take-Two (2K Games), Microsoft, Midway.

Får håpe ikke disse forsvinner også.

Endret av medlem-105082
Skrevet

Hm... vet ikke om jeg liker dette jeg... Activision Blizzard... vil de fjerne datterselskapet "Blizzard" og slå det sammen og da?

Jeg er ikke så kjent med Activision og Vivendi, men jeg kjenner Blizzard og vet de har meget høye krav til spillene sine. Selv etter å ha brukt mange år på å lage et spill kan de skrape det fordi de mener det ikke kommer til å bli godt nok, i motsetning til andre spill produsenter...

Vil de i så fall fortsette å gjøre dette? Det håper jeg..

Skrevet

Activision har vært rundt i industrien siden 80-tallet og sitter på en del erfaring og kontakter, og har en god del gode produksjoner i stallen. Vivendi driver med masse rart, og rart nok så sørger nok Blizzard for inntekter som gjør at dem ikke gå i minus, fordi jeg mener å ha lest at de tjener nok ikke så bra på alle sine datterselskap.

Blizzard sluttet å være Blizzard for en stund siden i manges øyne, om det er en bra eller dårlig ting er opp til hver enkelt å konkludere. De fleste som startet opp i Blizzard med 90-talls spillene som skapte mye av berømmelsen og senere WC3 er nå enten sluttet, eller gått videre flere av dem. Mange jeg kjenner mener dem bare lever på lisensene og berømmelsen og vil selge uansett hva de slipper pga ryktet deres.

Skrevet

Uff, fikk sjokk når jeg leste Shacknews for litt siden. Dette liker jeg IKKE.

Det er ikke det at de slår seg sammen jeg misliker, men navnet.

Blizzard har bygd seg opp et enormt bra merkenavn med at de ALDRI har gitt ut et spill som ikke var fantastisk bra. Jeg kan faktisk ikke tenke meg et eneste annet selskap som har gjort det samme. At de kaller selskapet for Activision Blizzard lukter melking lang vei. Etter hvert som selskapet gir ut flere og flere dårlige spill (noe som vil skje), vil Blizzards gode navn bli vannet ut og lite verdt som merkenavn.

Det er bare to selskap jeg har stolt på at alltid skal gi ut bra spill, det ene er Blizzard og det andre var Lucas Arts.

For lenge lenge siden var Lucas Arts forbundet med utrolig bra adventure spill (Day of the Tentacle, Sam & Max, Monkey Island, Full Throttle, Grim Fandango osv). Etter hvert så ble de mer opptatt av å melke Star Wars-navnet enn å lage gode spill. Det samme kan også sies om Sierra. Nå er Sierra og Lucas Arts to navn som bare old school gamere husker med glede. I dag er ikke navnene verdt en dritt. Jeg frykter at Blizzard går samme vei nå.

Jeg tviler ikke på at dagens Blizzard kommer til å fortsette å lage bra spill, men for hvert geniale spill de gir ut (og de spyr ikke akkurat ut spill), kommer Activision Blizzard til å gi ut 30 dårlige eller middels spill. De kan selvfølgelig gi ut noen bra spill inn i mellom også, men ikke stabilt på Blizzard-nivå.

Noe av det bra med dagens Blizzard, er at du vet at spillene de gir ut er bra. Når de ga ut WoW, WarCraft III og Diablo II trengte jeg ikke lese noen anmeldelser av spillene før jeg kjøpte de. Jeg viste at de var bra, fordi de hadde Blizzards navn stemplet på esken. Dette blir ikke tilfellet lengre.

Skrevet

Nå er det stor mulighet for at Blizzard vil beholde navn og logo på interne produksjoner innad i Blizzard, mens Activsion Blizzard vil bli stemplet på resten, men jeg vet ikke sikkert, kan hende at det nye navnet er for å "sikre" salgstall av de andre og da kan en del av avtalen være at ALLE spill må ha samme navn som produsent.

Skrevet (endret)

Blizzard har jo blitt et veldig populært datterselskap for Vivendi (som er et mer ukjent merkenavn), så ikke så rart de bruker det navnet.

Spillindustrien blir mer og mer lik musikkindustrien hvor fire gigantselskaper styrer alt og de uavhengige kjemper om smulene...

Endret av kilik
Skrevet (endret)

AB skulle ikke gjøre noe med deadlines og slikt ble det postet i en FAQ på forumet, det er ingen negative ting som kommer fra dette som jeg la merke til. Har dessverre ikke linken til forumet, så google!

Blizzard kommer fremdeles til å ha "When it's ready" deadlines osv, hadde de ikke hatt det så ville spillene blitt som HGL.

Endret av Bruktbilen
Skrevet
Blizzard har jo blitt et veldig populært datterselskap for Vivendi (som er et mer ukjent merkenavn), så ikke så rart de bruker det navnet.

Spillindustrien blir mer og mer lik musikkindustrien hvor fire gigantselskaper styrer alt og de uavhengige kjemper om smulene...

Skjønner godt hvorfor de slår seg sammen. Jeg skjønner også hvorfor de velger å kalle seg Activision Blizzard i stedet for Activision Vivendi. De håper at Blizzards gode navn skal hjelpe salget av spill. Problemet er bare at jeg tror de nå ødelegger det gode ryktet Blizzard har jobbet i mange mange år for å oppnå. Grøsser når jeg tenker på at Blizzards navn skal bli knyttet opp mot Activisions Tony Hawk, Spider-Man og X-Men og Shrek-serier.

Skrevet (endret)

Hm, lurer på hva som blir det ledende selskapet framover?:

EA:

Need for Speed

Medal of Honor

The Sims

SimCity

Command & Conquer

Spore

Crysis

Burnout

Mass Effect

Baldur's Gate

Neverwinter Nights

Mercenairies

FIFA

Tiger Woods

NFL

SSX

Ultima

Syndicate

Battlefield

Activision Blizzard:

World of Warcraft

Starcraft

Warcraft

Diablo

Tony Hawk's

Doom

Quake

Guitar Hero

James Bond

Spiderman

Soldier of Fortune

World In Conflict

X-Men

Crash Bandicoot

Spyro

Leisure Suit Larry

F.E.A.R.

Scarface

Ny racingserie (fra folka bak Project Gotham Racing)

Call of Duty

Endret av kilik
Skrevet (endret)
Står Sierra entertainment på min World in Conflict boks.

Og Mass Effect gis vel ut av Microsoft?

Vivendi eier Sierra.

Mass Effect gis ut av Microsoft, men Bioware har blitt kjøpt opp av EA så framtidige titler blir utgitt av det nye selskapet.

Endret av kilik
Skrevet
Står Sierra entertainment på min World in Conflict boks.

Og Mass Effect gis vel ut av Microsoft?

Vivendi eier Sierra.

Mass Effect gis ut av Microsoft, men Bioware har blitt kjøpt opp av EA.

Men hvordan blir det da med Mass Effect 2 og 3(etter det eg har forstått er det en triologi)? Blir det forsatt utgitt av Microsoft eller tar EA over?

Skrevet (endret)

Synd, går ut i fra at Microsoft er ute etter gode spill til konsollen sin mens EA bare er ute etter penger.

Edit: Microsoft er vel ute etter penger de også men de vil selge kosoller og tilbehør.

Endret av tineyoghurt
Skrevet (endret)

Slutt å rop bekymringer om at blizzard blir som EA. Blizzard Entertainment vil fortsatt hete Blizzard Entertainment og vil fortsatt bestemme sine egne utgivelsesdatoer og filosofi, som før. For all del les dette: http://blizzard.com/press/activision-faq.shtml

Det er altså Activision og Vivendi som merger og skifter navn til Activision Blizzard, men Blizzard Entertainment kommer til å bli en egen avdeling der nøyaktig som det var i Vivendi.

edit:

Skjønner godt hvorfor de slår seg sammen. Jeg skjønner også hvorfor de velger å kalle seg Activision Blizzard i stedet for Activision Vivendi. De håper at Blizzards gode navn skal hjelpe salget av spill. Problemet er bare at jeg tror de nå ødelegger det gode ryktet Blizzard har jobbet i mange mange år for å oppnå. Grøsser når jeg tenker på at Blizzards navn skal bli knyttet opp mot Activisions Tony Hawk, Spider-Man og X-Men og Shrek-serier.

Ja enig.. Folk vil bli forvirret der.. Noe vi ser allerede med reaksjonene på nyheten :)

Endret av Crossfire

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...