Bruktbilen Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Skal inn i heimevernet 22. januar, så jeg får ikke prøvd ut AoC, derfor det er så god timing med WAR, siden det blir gitt ut når jeg nærmer meg slutten av tjenesten. Nei, det er Skirmishes i WAR, er noe som at hvert map har en pvp og en pve del eller noe slikt, så kan man farme players istedenfor å queste/grinde hvis man vil, siden de dropper loot og gir xp.
Christeven Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Tror også det RvR opplegget er world pvp (?) Siden det ikke er instanced, så det blir små oppdrag(som du sa Skirmishes), som at over det tårnet osv i et opent ommråde.
oophus_3do Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 (endret) World PvP vil vell bety at man kan gjøre PvP stort sett overalt? Så i WAR så vil det vell ikke være det, heller soner som er åpent for PvP som blir større og større etterhvert som man levler. EDIT: Kom til å tenke på en ting angående WAR. Der får man XP når man dreper folk i PvP sant, men mister man også XP om man dør? Gjør man ikke det så er det jo lett å "exploit'e" det systemet. Endret 16. januar 2008 av o(O)phus
Bruktbilen Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 (endret) Hvis din side taper et siege i WAR for eksempel så hva gjør vell det for noe? Byen din vil jo bli "restartet" uansett om noen dager og alt vil være som før hvor vi starter på 0 igjen, så hvorfor egentlig bry seg når dette har skjedd utallige ganger? Synes det er topp at siege resettes etter en stund, holder oppe nivået på fightingen, hvis den aldri hadde blitt resatt hadde heller ikke de fått noen flere rewards, og det hele fører til at den ene siden bare gir opp fordi det de sjangseløst. Nå derimot får man en ny sjangse hver gang, og hvis den er tatt av uansett faction når man logger inn så kan man gjøre quests, stikke for å pvpe noen i samme sone eller kanskje få med folk for å utforske lairs mens man venter til den resettes. Synes det er høres deilig ut, hindrer hvertfall at en "supermakt" har kontrollen, og gir folk lik sjangse til å sloss seg fram. Når det gjelder hvorfor man skal bry seg, så får man de beste rewardene ved å ta over fienden sin by, og fordi man liker pvp, og alle er e-peen folk, så det går ikke tomt for folk som prøver seg. EDIT: Kom til å tenke på en ting angående WAR.Der får man XP når man dreper folk i PvP sant, men mister man også XP om man dør? Gjør man ikke det så er det jo lett å "exploit'e" det systemet. Mener å farme hverandre? De har sikkerten innført et eller annen system som hindrer det, enkleste hadde vært at du får en reduksjon av xpen hvis du dreper samme person X ganger innen et tidsrom. Endret 16. januar 2008 av Bruktbilen
oophus_3do Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Synes det er topp at siege resettes etter en stund, holder oppe nivået på fightingen, hvis den aldri hadde blitt resatt hadde heller ikke de fått noen flere rewards, og det hele fører til at den ene siden bare gir opp fordi det de sjangseløst. Nå derimot får man en ny sjangse hver gang, og hvis den er tatt av uansett faction når man logger inn så kan man gjøre quests, stikke for å pvpe noen i samme sone eller kanskje få med folk for å utforske lairs mens man venter til den resettes. Synes det er høres deilig ut, hindrer hvertfall at en "supermakt" har kontrollen, og gir folk lik sjangse til å sloss seg fram. Når det gjelder hvorfor man skal bry seg, så får man de beste rewardene ved å ta over fienden sin by, og fordi man liker pvp, og alle er e-peen folk, så det går ikke tomt for folk som prøver seg. Det som var hele poenget med mitt spørsmål var jo hva en skal gjøre når man først har klart å ta over fienden sin by slik at man allerede har max gear o.l. Vil man da bry seg nok til å gidde å forsvare sin egen by til neste "runde" hvis man allerede har de godene det vil tilby? Man vil jo ikke miste noe sant? Eller mister man noe? For hvis det hadde vært tilfellet så hadde man hvertall vært tvunget til å delta, slik at man ikke vil ende opp med et end-game med alt for mange "slackers" som ikke bryr seg pga de allerede har det de trenger og kun venter på neste expansion for neste "batch of gear". Jeg vil jo tru at når en har kommet opp i situasjonen hvor man må forsvare sin by, at veien over til der hvor DU hadde angrepet er så lang at det er raskere å heller tape den runden for å vente på en "restart" for å starte på "scratch"? Mener å farme hverandre? De har sikkerten innført et eller annen system som hindrer det, enkleste hadde vært at du får en reduksjon av xpen hvis du dreper samme person X ganger innen et tidsrom. Ja men hjelper det da? Si du har en kamerat gjeng på 30-40 stykk som gjør dette om og om igjen hverdag så får man jo lett 40-80-120 kills (spørs jo hvor mange ganger man kan drepe hverandre før man ikke får noe) hver time/dag eller hvor lenge denne "ikke få xp fra samme fyr" greiene fungerer. Uansett, når man ikke mister noe når man dør så lenge det er en form for reward for PvP så vil det da alltids være en måte å "exploite" systemet.
Bruktbilen Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 De har nok satt opp en god del ting man kan få, som sikkert ikke er lett å skaffe for alle. De som har "alt i spillet" får vel lage en alt, eller fortsette å eie folk i PvP med gruppen sin. Det er også klart at enkelte vil gi opp når de holder på å bli slått(logisk nok), men det vil nok alltid være mer enn nok folk klar til litt pvp mot dem, siden du fortsatt får poeng og hva enn. Etter det jeg har forstått så blir det ikke å skje raskt at man plutselig taper en kamp, blir som en tug-of-war, men klart at folk ikke orker mer hvis fienden er alt for god, og de allierte rett og slett suger. Når det gjelder farming av folk så vet ikke jeg, det er sikkert slik at det er fint mulig å utnytte det hvis 2 svære guilder på hver side går sammen om det.
oophus_3do Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Når man aldri kan miste noe som helst i PvP så er det alltid slik at alle kan få det. Det eneste forskjellen er at noen vil få det før andre. Det jeg da vil tru skje etter endel måneder i end-game er at de som allerede har hatt maks gear ikke vil bry seg så mye om denne "tug-of-war" kampen ettersom det ikke gir noe fra eller til for dem. Så hva ligger man igjen med da som end-game? Må man vente til neste expansion kun for å gjøre det samme om igjen for bedre gear? Jeg syns dette fort kan bli like meningsløst som PvE raiding, og den formulaen der. For meg personlig så er det dette en av hovedgrunnene til at jeg vil velge AoC fremfor WAR. End-game PvP'en i det spillet ser ut til å være mye mer spillerbasert. Ting har konsekvenser og man vil kjapt få "heroes" og "villains" i det spillet i en mye større grad, slik at det hele blir mer morsomt. I den ene uken så er det en "snill" guild som eier et område i resource playfield stedet, slik at grinding av ressurser går greit, mens neste uke så er det Kill-on-sight av alle som ferdes der inne pga en nådesløs guild har tatt over det Keepet. Som igjen resulterer kanskje i dyrere items fra deres Vendor o.l. Jeg ser en mye mer "sandbox" end-game i AoC enn i WAR der PvP omtrent er bygd opp på samme måte som Battlegrounds PvP i WoW.
Bruktbilen Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Når man aldri kan miste noe som helst i PvP så er det alltid slik at alle kan få det. Det eneste forskjellen er at noen vil få det før andre. Vel, selvsagt, hva du vil fram til? Selv i Final Fantasy Online kan man få hva som helst bare man bruker nok tid, har det noe å si? Nei. Hva med engamet til AoC? Det skulle bli 24 man instancer for å raide etter gear, når man har alt gearet så må man vente til noe nytt kommer på PvE-fronten. Forstår at det er finnes en god del forskjellige keeps som kan bli tatt av guilds, og siden det ikke er nok keeps til guilds så blir det fighter over de, men har det noe å si? Du kan lett bare dra fra området hvis du ikke liker X guild, AoC er et stort spill, så det er ikke noe problem med det. Skjønner du hva jeg sier, når man gjør alt så enkelt vil alle spill bli rar, endgame i MMORPG utvikles, det er ikke noe engame i PvP, verken i WAR eller AoC. Når man har gjort "alt" så har du enda det å drepe folk for hva enn grunn, bare fordi du liker det.
oophus_3do Skrevet 16. januar 2008 Skrevet 16. januar 2008 Når man aldri kan miste noe som helst i PvP så er det alltid slik at alle kan få det. Det eneste forskjellen er at noen vil få det før andre. Vel, selvsagt, hva du vil fram til? Selv i Final Fantasy Online kan man få hva som helst bare man bruker nok tid, har det noe å si? Nei. Jo det har noe å si. Når end-game kun handler om gear så vil det hele bli repetativt til slutt. Gjør PvP for gear -> vent på expansion og gjør det samme om igjen. Det er dette jeg helst vil unngå og det ser også ut til at jeg vil se lite av dette i AoC ettersom gear kun vil utjøre 10% av din "toons" stats. Da vil ikke spillet handle om gear, men heller spillerbasert sandbox PvP der det er spillerne som former og forandrer på det som skjer i verden hele tiden. Hva med engamet til AoC? Det skulle bli 24 man instancer for å raide etter gear, når man har alt gearet så må man vente til noe nytt kommer på PvE-fronten. Ja, og jeg syns PvE for det meste skal handle om å overgå vansklige oppgaver, ikke det å grinde til seg gear. Og dette har FunCom skjønt iogmed at gear "grindet" fra PvE ikke vil være "brukandes" i PvP stort sett sånn i forhold til gear man vil få gjennom å samle ting i playfield områdene hvor det vil være PvP. På den måten skaper man en grunn til å ferdes der ute slik at man vil oppleve World PvP som hvertfall for meg er den morsomste PvP måten. Man må kjempe over Resource Nods, og Forts for å tjene til livets opphold, slik at man faktisk alltid vil ha en grunn til å angripe og/eller forsvare dine interesser. På toppen av kaka så har man jo episke slag om faktiske Battle Keeps, der hvor guildene setter masse på spill slik at det faktisk blir nervepirrende å spennende. Dette syns jeg er manglende etter hva jeg har lest om WAR. Forstår at det er finnes en god del forskjellige keeps som kan bli tatt av guilds, og siden det ikke er nok keeps til guilds så blir det fighter over de, men har det noe å si? Du kan lett bare dra fra området hvis du ikke liker X guild, AoC er et stort spill, så det er ikke noe problem med det. Trur du missforsto det jeg ville frem til. Det er jo det som er meningen. Siden man faktisk har ting man setter på spill i spillet, så skaper det relasjoner og bånd mellom spillerne, slik at man skaper litt drama på serveren. Folk vil få rykter på seg, og man vil få store krangler som til slutt vil resultere i ordentlige slagsmål. Gøy, gøy, gøy Skjønner du hva jeg sier, når man gjør alt så enkelt vil alle spill bli rar, endgame i MMORPG utvikles, det er ikke noe engame i PvP, verken i WAR eller AoC. Når man har gjort "alt" så har du enda det å drepe folk for hva enn grunn, bare fordi du liker det. Tingen er at man aldri får gjort "alt" i AoC. End-game spillet i AoC slutter aldri slik som det vil gjøre i WAR i perioder mellom de forskjellige ekspansjonene. Man vil aldri miste interessen i å forsvare sin Battle Keep, Fort eller Resource Nod nettopp pga man selv gagner av å eie disse områdene. Man kan rett og slett ikke gi F slik man kan i WAR pga man eier "alt". For "alt" i AoC kan man miste, det kan man ikke i WAR.
Bruktbilen Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Du antar derimot at folk ikke vil komme til å forsvare hjembyen sin i WAR, på samme måte som at du antar at alle kommer til å bry seg om andre sine keeps. Vi vet ikke noe egentlig, personlig tror jeg det blir kjempespennende. I WoW så var bg utrolig spennende, engasjerende og hektisk så lenge man hadde de rette folkene, det å dytte styrkene litt tilbake, ta litt område for så å bli omringet, miste området, ta det tilbake med litt sammarbeid. Mange brydde seg og gjorde alt de kunne og samtidig hadde det kjempegøy, andre whinet om at X faction bare måtte tape fordi ingen kom til å vinne dette og lignende. Her gikk det også i kamper på 80 folk, i WAR blir det enda større. Taper man byen så puster man ut, tar seg en pause og samler sammen guilden/raidgruppa før man prøver igjen. Det skal heller ikke være noen lett jobb å komme seg forbi alt til fienden, så det blir ikke bare "gi opp, la den resette seg". Endret 17. januar 2008 av Bruktbilen
oophus_3do Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Du antar derimot at folk ikke vil komme til å forsvare hjembyen sin i WAR, på samme måte som at du antar at alle kommer til å bry seg om andre sine keeps. Vi vet ikke noe egentlig, personlig tror jeg det blir kjempespennende. Ja nå snakker jeg jo om end-end-game da.. Altså en stund etter at man har dinget siste level i spillet og har spilt end-game porsjonen av spillet en stund, det er altså da jeg har mine tvil om WAR sin måte å "holde på" spillerne på, ettersom det ser ut som om det kun handler om å få gear. Det er nesten som om WAR er et eneste stort AV i WoW bare satt i en større setting. Man pusher fiendene tilbake for så å bli pushet tilbake for så å pushe fiendene igjen selv helt til man kommer til "kongen" som i WAR er denne byen. Etter endt AV så starter man på nytt helt til man har fått de tingene man trenger fra de honor pointsene, og det er da jeg tviler litt på hva en skal gjøre for noe i WAR når man har kommet såpass langt. Er den eneste muligheten å starte en alt for å vente på en ny ekpansjon så vil jeg si at det ikke helt faller i min smak på hva end-game skal være, da ser det ut til at spillet handler om "veien opp" og ikke end-game spillet i seg selv. Jeg får liksom ikke helt følelsen av hva en skal gjøre med end-game spillet i WAR når man ikke trenger bry seg så mye av hva som skjer etterhvert. Dette blir som på samme måte som i WoW. Man "bruker" en guild kun for å skaffe seg gear, altså utviklingen av sin egen toon fremfor lojalitet og samfølelse man kan få i en guild som virkelig er avhengig av hverandre. I AoC MÅ man jo stole på og man er virkelig avhengig av sine venner for å holde seg på sitt nivå. Og på den måten skaper man virkelige relasjoner seg i mellom, hvor din venneflokk (guild) vil måtte kjempe sammen for å holde seg "oppe". Veien "opp" vil også skape drama mellom andre venneflokker som vil det samme, slik at man vil få klare motstandere, eller rivaler opp igjennom hele spillet som jo da vil resultere i at man kommer til å angripe hverandre for å prøve å holde hverandre "nede", iogmed at ting koster ressurser.
Kultom Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 For meg høres WAR måten man gjør det med playercitys ut som å spille poker for leke penger. Kan være greit det, men når du satser alt du har og eier så blir det liksom litt mer spennende.
Bruktbilen Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Ja nå snakker jeg jo om end-end-game da.. Altså en stund etter at man har dinget siste level i spillet og har spilt end-game porsjonen av spillet en stund, det er altså da jeg har mine tvil om WAR sin måte å "holde på" spillerne på, ettersom det ser ut som om det kun handler om å få gear. Derfor det er pvp, når du har "alt" så kan du dra å vise at ingen kan drepe deg. Derimot skal ikke gear være det samme som skill imotsetning til wow, i WAR handler det om hvor god du er til å bruke charen din og å bedømme sitasjonene, fordi det ikke en cookiecutter som er god mot alt. Hvis spillet handler om å bare skaffe gear for deg, så vil det være et endgame, men hvis det å skaffe gear bare et et pluss, og du liker å pvpe så er det ikke noe endgame. Er den eneste muligheten å starte en alt for å vente på en ny ekpansjon så vil jeg si at det ikke helt faller i min smak på hva end-game skal være, da ser det ut til at spillet handler om "veien opp" og ikke end-game spillet i seg selv. Det skal visst ta 2-3 mnder for å lvle en char til 40 for en normal person, andre langt raskere, andre langt tregere. Alt bygger seg opp mot tier4, i tier1 er 90% pve med 10% pve, i tier2 er det kanskje 60% pve med 40% pvp og slik fortsetter det. Gjennom tier 1-3 blir det større og større keeps å ta over, mer beskyttelse og flere folk, til du kommer til tier 4 der det samme skjer bare på et langt større plan. Kan ikke si at jeg synes spillet handler om veien opp, synes heller at alt leder til tier4, alt man gjør i en lavere tier hjelper også den i en høyere, slik at alt det noen gjør i selv tier 1 har en betydning for resten. Når man er ferdig med tier 1-3 så er det den evige krige mellom Order/Destruction sin hovedby som gjelder. Når det gjelder resettingen så er det slik at npcs/guards vil komme og ta seg av inntrengerne hvis de blir for lenge. Jeg får liksom ikke helt følelsen av hva en skal gjøre med end-game spillet i WAR når man ikke trenger bry seg så mye av hva som skjer etterhvert. Hvis man ikke bryr seg så bryr man seg ikke, da får den personen gjøre hva han bryr seg om. Man KAN bry seg om byen og man KAN la være, kommer an på hva personen vil. Dette blir som på samme måte som i WoW. Man "bruker" en guild kun for å skaffe seg gear, altså utviklingen av sin egen toon fremfor lojalitet og samfølelse man kan få i en guild som virkelig er avhengig av hverandre. I AoC MÅ man jo stole på og man er virkelig avhengig av sine venner for å holde seg på sitt nivå. Og på den måten skaper man virkelige relasjoner seg i mellom, hvor din venneflokk (guild) vil måtte kjempe sammen for å holde seg "oppe". Veien "opp" vil også skape drama mellom andre venneflokker som vil det samme, slik at man vil få klare motstandere, eller rivaler opp igjennom hele spillet som jo da vil resultere i at man kommer til å angripe hverandre for å prøve å holde hverandre "nede", iogmed at ting koster ressurser. En person bestemmer selv om han vil bry seg om guilden eller om han bare vil skaffe X gear og stikke etter 5-6 mnder. Pvp er en genial måte å få guilden til å bry seg, man må sammarbeide for å få noe, akkurat som i raids og man bli engasjert svært lett. Det er ikke sant at i WAR så trenger man ikke å bry seg noe mer om guilden, den guilden jeg hadde i WoW var noen epix-grådige-kåte folk, men de var en topp gjeng, selv om alt sirkulerte rundt gear og å gjøre horde sitt liv surt, ble kjent med de fleste og har truffet et par av de tardsa irl. Varierer selvsagt, men det kommer bare an på hva en person vil, du kan ikke si at man bare bruker en guild for å få gear, det er mange som gjør det i alle spill, men det er også de som faktisk sammarbeider og bryr seg om guilden. Endret 17. januar 2008 av Bruktbilen
oophus_3do Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Ja nå snakker jeg jo om end-end-game da.. Altså en stund etter at man har dinget siste level i spillet og har spilt end-game porsjonen av spillet en stund, det er altså da jeg har mine tvil om WAR sin måte å "holde på" spillerne på, ettersom det ser ut som om det kun handler om å få gear. Derfor det er pvp, når du har "alt" så kan du dra å vise at ingen kan drepe deg. Derimot skal ikke gear være det samme som skill imotsetning til wow, i WAR handler det om hvor god du er til å bruke charen din og å bedømme sitasjonene, fordi det ikke en cookiecutter som er god mot alt. Hvis spillet handler om å bare skaffe gear for deg, så vil det være et endgame, men hvis det å skaffe gear bare et et pluss, og du liker å pvpe så er det ikke noe endgame. Som i alle andre spill så blir man lei av visse ellementer, selv PvP. Det jeg prøver å si er at uten noenform for en "gullerot" som gir deg en mening for å fortsette med det du gjør, som jo MMOs stort sett handler om enten det er å få bedre gear, eller å bli best, så kan det fort bli kjederlig. For når jeg snakker om "End-Game" så snakker jeg ikke om at spillet tar slutt, heller det man gjør når man er maks level. Det er her jeg ser forskjellen i WAR vs AoC. I WAR så fins det kun det som du sier. Hva gjør man? Jo bare PvP og vent til neste expansjon som kommer med nytt content som gjør det morro igjen mens i AoC så gjør man PvP for en grunn. Det har en mening bak seg. Og det er denne tingen jeg syns gjør PvP'en mer viktig, samt mer morsomt nettopp pga man "bryr" seg. En annen ting er at end-game PvP'en i AoC alltid vil forandre seg og gi deg nye mål, hindringer og utfordringer, mens i WAR så blir hele greiene det samme som å gjøre AV et par ganger. Etter de første gangene så forsvinner litt av meningen. Man vet hva en skal gjøre, hvordan en skal gjøre det å det hele kan bli litt repetativt(sp?). Er den eneste muligheten å starte en alt for å vente på en ny ekpansjon så vil jeg si at det ikke helt faller i min smak på hva end-game skal være, da ser det ut til at spillet handler om "veien opp" og ikke end-game spillet i seg selv. Det skal visst ta 2-3 mnder for å lvle en char til 40 for en normal person, andre langt raskere, andre langt tregere. Alt bygger seg opp mot tier4, i tier1 er 90% pve med 10% pve, i tier2 er det kanskje 60% pve med 40% pvp og slik fortsetter det. Gjennom tier 1-3 blir det større og større keeps å ta over, mer beskyttelse og flere folk, til du kommer til tier 4 der det samme skjer bare på et langt større plan. Kan ikke si at jeg synes spillet handler om veien opp, synes heller at alt leder til tier4, alt man gjør i en lavere tier hjelper også den i en høyere, slik at alt det noen gjør i selv tier 1 har en betydning for resten. Når man er ferdig med tier 1-3 så er det den evige krige mellom Order/Destruction sin hovedby som gjelder. Når det gjelder resettingen så er det slik at npcs/guards vil komme og ta seg av inntrengerne hvis de blir for lenge. Det er jo det jeg sier. Alt ser ut til å handle om "veien opp" altså at alt leder til tier 4. Og det er det jeg prøver å diskutere om, "End-Game" spill. Altså det du vil gjøre når du har kommet forbi tier1,2,3 osv. 2-3 måneder i et MMO spill er jo null,nada. Så det at spillet kun handler om at alt skal lede til tier 4 forteller jo meg akkurat det jeg er "redd" for når det gjelder WAR. Det mangler et "end-game" spill. Hva er det som får deg til å ha lyst til å fortsette å spille når du allerede har alt av utstyr o.l? Hvis svaret ditt kunn er å fortsette å PVP'e for "morro" skyld, så har jeg nok rett. Ingenting er "morro" for alltid. Og som sakt, uten en "gullerot" som gir deg en mening i PvP'en så kan man somregel få en tendes til å gi F etterhvert. Hvorfor orke å kjempe imot hvis jeg ikke taper noe? Hvorfor orke å forsvare min by hvis jeg ikke vil miste noe på det å tape? Jeg får liksom ikke helt følelsen av hva en skal gjøre med end-game spillet i WAR når man ikke trenger bry seg så mye av hva som skjer etterhvert. Hvis man ikke bryr seg så bryr man seg ikke, da får den personen gjøre hva han bryr seg om. Man KAN bry seg om byen og man KAN la være, kommer an på hva personen vil. Akkurat, og det er av denne grunn jeg trur folk flest i WAR vil komme til å gi mer eller mindre F når man spiller og har spilt i "End-game" porsjonen av spillet en stund. Men har allerede masse penger, man har allerede sitt "epix" gear, så da faller litt av meningen bort med det å måtte forsvare en by for ingen grunn. Taper man så får man jo byen tilbake alikavell, så "ehh.. care" (for å bruke et sykt irriterendes Counter Strike uttrykk. ) En person bestemmer selv om han vil bry seg om guilden eller om han bare vil skaffe X gear og stikke etter 5-6 mnder. Pvp er en genial måte å få guilden til å bry seg, man må sammarbeide for å få noe, akkurat som i raids og man bli engasjert svært lett. Det er ikke sant at i WAR så trenger man ikke å bry seg noe mer om guilden, den guilden jeg hadde i WoW var noen epix-grådige-kåte folk, men de var en topp gjeng, selv om alt sirkulerte rundt gear og å gjøre horde sitt liv surt, ble kjent med de fleste og har truffet et par av de tardsa irl. Akkurat, PvP er en glimrende måte for å få folk til å bry seg, for å få folk til å få ville gjøre noe for sitt folk (guild) og kamerater. Men i WAR så syns jeg dette mangler. En Guild i WAR er der kun på samme måte som en guild i WoW er der. Det blir brukt for å gjøre sin toon bedre. Etter dette så trenger man virkelig ikke en guild lengre, og eneste grunnen til at folk flest blir, er fordi de har møtt nye venner. En guild i AoC blir mere ditt hjem. En guild i AoC vil vinne sammen og tape sammen, og pga dette så vil de også skape et tettere bånd. I AoC så vil man få en mye klarere linje på hvem som er dine fiender og hvem som er dine venner. Noen vil kanskje være din fiende som tilslutt blir din venn, mens andre kan backstabbe deg for så å bli din verste fiende. Og det er dette jeg vil komme til å like i AoC. Det skaper drama, og det skaper liv i serverens "community". Du kan virkelig hate noen, og det kan gi konsekvenser for de du hater om du velger å ødelegge alt for dem, eller om du blir stadig angrepet av de samme hele tiden. Det er ingenting som kan "ende". Og det er dette jeg mener om "end-game" spill. Ting vil forandre seg hele tiden i AoC mens i WAR så vil man stort sett gå lei av "end-game" spillet nettopp pga det ikke vil gi deg så mye etter en stund. Varierer selvsagt, men det kommer bare an på hva en person vil, du kan ikke si at man bare bruker en guild for å få gear, det er mange som gjør det i alle spill, men det er også de som faktisk sammarbeider og bryr seg om guilden. Tingen er at man sammarbeider pga at man vil få bedre gear. Man sammarbeider ikke pga at man skal overleve, men kun fordi man tenker på $$$.
Bruktbilen Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 (endret) Som i alle andre spill så blir man lei av visse ellementer, selv PvP.Det jeg prøver å si er at uten noenform for en "gullerot" som gir deg en mening for å fortsette med det du gjør, som jo MMOs stort sett handler om enten det er å få bedre gear, eller å bli best, så kan det fort bli kjederlig. For når jeg snakker om "End-Game" så snakker jeg ikke om at spillet tar slutt, heller det man gjør når man er maks level. Vel, jeg overlevde i 2 år med komplett meningsløs raiding, så for min del ser jeg mer enn nok grunn til å spille WAR, som sagt er det subjektivt. Det ingen vits å diskutere det, folk blir lei når de ikke ser at spillet har noe mer å gi dem, dette gjelder også i AoC, til slutt blir folk også lei av å raide keeps 24/7 når de har blitt ferdig med 24 man instancer, de slutter, nye folk starter spillet... Det er her jeg ser forskjellen i WAR vs AoC. I WAR så fins det kun det som du sier.Hva gjør man? Jo bare PvP og vent til neste expansjon som kommer med nytt content som gjør det morro igjen mens i AoC så gjør man PvP for en grunn. Det har en mening bak seg. Og det er denne tingen jeg syns gjør PvP'en mer viktig, samt mer morsomt nettopp pga man "bryr" seg. En annen ting er at end-game PvP'en i AoC alltid vil forandre seg og gi deg nye mål, hindringer og utfordringer, mens i WAR så blir hele greiene det samme som å gjøre AV et par ganger. Etter de første gangene så forsvinner litt av meningen. Man vet hva en skal gjøre, hvordan en skal gjøre det å det hele kan bli litt repetativt(sp?). Greit nok at det er en mening i pvping, men hvor lenge bryr man seg om det? Ting blir kjedelig uansett hvor lenge man holder på. Ja, WAR blir det samme som å raide AV et par ganger, du har virkelig slått pikeren på hodet der Det er jo det jeg sier. Alt ser ut til å handle om "veien opp" altså at alt leder til tier 4. Og det er det jeg prøver å diskutere om, "End-Game" spill. Altså det du vil gjøre når du har kommet forbi tier1,2,3 osv. 2-3 måneder i et MMO spill er jo null,nada. Så det at spillet kun handler om at alt skal lede til tier 4 forteller jo meg akkurat det jeg er "redd" for når det gjelder WAR. Det mangler et "end-game" spill. Sigh, ok skal gjøre det veldig enkelt for deg: AoC: Levle opp, joine guild, gjøre pve content ferdig/fighte om keeps i evig tid. WAR: Levle opp, joine guild, gjøre pve content ferdig/fighte om keeps i evig tid. Vi kan ignorere pve i begge spillene egentlig, da de ikke er fokusert på det, men det er fortsatt en mulighet for de som vil kjøre bare pve. Kan også ta vekk alle andre bgs og fokusere på det som gir mest belønning. Nå, la oss ta WAR først, her fighter du mot Order/Destruction, der hver side har hver sin store by i endgame, du har en nøytral by som alle sloss om. Alle sloss om å ta over byen for å få loot og hva enn med guilden og resten av folkene, når man har "alt" av items i spillet og det ikke er noe mer å hente, samt at det ikke er noen exper som blir gitt ut, hva kan man gjøre? Fortsette med pvping hvis man føler for det, ta en pause for å vente til exper eller lvle opp en alt for å sjekke ut helt andre områder, personlig blir jeg å gjøre det, WAR er et ufatterlig pent spill basert på Warhammer, ingen tvil om at jeg blir å ha alts i hver rase. Så nå kan vi ta AoC, forstått det slik at ren fighting mellom guilds(+randoms) om et keep er det store, så da kan man gjøre dette i all tid før man blir lei, det finnes garantert en grense hvor lenge man orker å gjøre dette før man blir lei, man kan rolle alts, men man ender uansett opp med fighting mellom guilds(+randoms), dette blir man også lei selv med alten. Selv om man sloss for guilden og alt slikt patriotisk så blir man rett og slett lei. Hva er det som får deg til å ha lyst til å fortsette å spille når du allerede har alt av utstyr o.l? Hvis svaret ditt kunn er å fortsette å PVP'e for "morro" skyld, så har jeg nok rett. Ingenting er "morro" for alltid. Og som sakt, uten en "gullerot" som gir deg en mening i PvP'en så kan man somregel få en tendes til å gi F etterhvert. Hvorfor orke å kjempe imot hvis jeg ikke taper noe? Hvorfor orke å forsvare min by hvis jeg ikke vil miste noe på det å tape? Helt enig, ingenting er morro for alltid. 1. spørsmålet: Hvis du vil så sloss du for å forsvare byen din mot fienden, eller du kan gå i carebear stilling og stå å se på alle andre som sloss. Nye folk vil alltid komme og erstatte de som slutter fordi de er lei, det skjer i alle spill. 2. spørsmålet: Heder og ære, men nei hvis du ikke føler for å pvpe eller å forsvare byen din så behøver du ikke det, andre gjør det for deg, de som vil. Akkurat, og det er av denne grunn jeg trur folk flest i WAR vil komme til å gi mer eller mindre F når man spiller og har spilt i "End-game" porsjonen av spillet en stund. Men har allerede masse penger, man har allerede sitt "epix" gear, så da faller litt av meningen bort med det å måtte forsvare en by for ingen grunn. Taper man så får man jo byen tilbake alikavell, så "ehh.. care" (for å bruke et sykt irriterendes Counter Strike uttrykk. ) Som sagt, ingen vits å diskutere det, enkelte vil ikke orke å forsvare byen sin, men det vil alltid være nye folk som tar over for de som blir lei. Akkurat, PvP er en glimrende måte for å få folk til å bry seg, for å få folk til å få ville gjøre noe for sitt folk (guild) og kamerater. Men i WAR så syns jeg dette mangler. En Guild i WAR er der kun på samme måte som en guild i WoW er der. Det blir brukt for å gjøre sin toon bedre. Etter dette så trenger man virkelig ikke en guild lengre, og eneste grunnen til at folk flest blir, er fordi de har møtt nye venner. En guild i AoC blir mere ditt hjem. En guild i AoC vil vinne sammen og tape sammen, og pga dette så vil de også skape et tettere bånd. I AoC så vil man få en mye klarere linje på hvem som er dine fiender og hvem som er dine venner. Noen vil kanskje være din fiende som tilslutt blir din venn, mens andre kan backstabbe deg for så å bli din verste fiende. Og det er dette jeg vil komme til å like i AoC. Det skaper drama, og det skaper liv i serverens "community". Tingen er at man sammarbeider pga at man vil få bedre gear. Man sammarbeider ikke pga at man skal overleve, men kun fordi man tenker på $$$. Hvis du er overbevist om at det ikke kommer til å bli noe bra forhold i guilds i WAR, og at alle kommer til å gå etter gear så får det være så, det er nok den første tanken de fleste randoms har når de joiner en ukjent guild, men som tiden går blir man bedre kjent med guilden, og man starter å bry seg, det skjer i alle spill, og dette er intet unntak. Du har hvertfall det du mener om guilds, andre mener noe annet. Du kan virkelig hate noen, og det kan gi konsekvenser for de du hater om du velger å ødelegge alt for dem, eller om du blir stadig angrepet av de samme hele tiden. Det er ingenting som kan "ende". Og det er dette jeg mener om "end-game" spill. Ting vil forandre seg hele tiden i AoC mens i WAR så vil man stort sett gå lei av "end-game" spillet nettopp pga det ikke vil gi deg så mye etter en stund. Joda, kan love deg at folk bli lei av å fighte guilds i AoC, men det er ikke noe man kan gjøre med det, folk slutter og blir erstattet av nye. Endgame i MMORPG er å gjøre noe som aldri slutter, det betyr ikke at det vil være gøy å gjøre i flere år, det er bare noe du kan gjøre og aldri bli ferdig med, siden spill utvides. Det er nativt å tro at et spill blir morsomt for alltid. Endret 17. januar 2008 av Bruktbilen
oophus_3do Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Vel, jeg overlevde i 2 år med komplett meningsløs raiding, så for min del ser jeg mer enn nok grunn til å spille WAR, som sagt er det subjektivt. Det ingen vits å diskutere det, folk blir lei når de ikke ser at spillet har noe mer å gi dem, dette gjelder også i AoC, til slutt blir folk også lei av å raide keeps 24/7 når de har blitt ferdig med 24 man instancer, de slutter, nye folk starter spillet... Selvfølgelig blir man lei, men det jeg prøver å si, som også er en av hovedgrunnene til at jeg velger AoC over WAR som jo er diskusjonen i tråden, er at det ser ut til at AoC vil gi meg mer i form av "content" når man er kommet inn i slutt-fasen av en MMO spill, nemlig "end-game" spillet. Og nei, jeg trur ikke man kan bli lei av å gjøre Siegeing i AoC i motsatt til WAR. AoC: Man spiller mot forskjellige guilds hver gang som har forskjellige taktikker og strategier. Byen man angriper vil være forskjellig satt opp med forskjellige "strength and weaknesses", slik at det ikke blir en "grind" hvis du skjønner hva jeg mener. Man vil alltid møte nye utfordringer. WAR: Man spiller mot en fastsatt by, slik at en by er lik hver gang, med de samme NPC'ene som har de samme taktikkene hvergang. Uansett, når man har kommet så langt til at man holder på å tape, som er tilfellet når fienden har kommet til din siste borg, så er det nok lettere å la de vinne for å resette hele greia for en ny sjans, der man kan få nytt "epix". Greit nok at det er en mening i pvping, men hvor lenge bryr man seg om det? Ting blir kjedelig uansett hvor lenge man holder på. Ja, WAR blir det samme som å raide AV et par ganger, du har virkelig slått pikeren på hodet der Regner med at du er enig? Siden det ikke var mye til "motsvar" her. For hva er egentlig forskjellen mellom AV i WoW og WAR bortsett fra størrelsen på det hele? Ser man på hovedmålene i begge de to spillene så er det jo stort sett like. -Gjør noen quests for å få større og sterkere NPC'er for å kjempe for deg. -Press fienden tilbake så langt at du kan ta kongen/borgen. -"Rinse and repeat" helt til man har max gear, slik at man må vente på neste expansion som gir deg mer av det samme gamle. Grind, heter det. Og for å svare på spørsmålet. Man bryr seg hvertfall lengre med PvP som har en mening bak seg enn med PvP som ikke betyr noe som helst. Sigh, ok skal gjøre det veldig enkelt for deg: AoC: Levle opp, joine guild, gjøre pve content ferdig/fighte om keeps i evig tid. WAR: Levle opp, joine guild, gjøre pve content ferdig/fighte om keeps i evig tid. Ja, hvis vi snakker om PvE innhold i begge spillene så er de like, og stort sett like kjederlige hvertfall sett fra mine øyne som er en PvP kar først og fremst. Men når det er snakk om PvP, så inneholder "fighte over keeps i evig tid" mye mer innhold i AoC enn i WAR. Og det er liksom det som er mitt mot argument til at jeg vil spille AoC mer enn WAR. Vi kan ignorere pve i begge spillene egentlig, da de ikke er fokusert på det, men det er fortsatt en mulighet for de som vil kjøre bare pve. Kan også ta vekk alle andre bgs og fokusere på det som gir mest belønning. Ja, jeg snakker ikke om PvE, eller BGs her nå jeg heller. Nå, la oss ta WAR først, her fighter du mot Order/Destruction, der hver side har hver sin store by i endgame, du har en nøytral by som alle sloss om. Alle sloss om å ta over byen for å få loot og hva enn med guilden og resten av folkene, når man har "alt" av items i spillet og det ikke er noe mer å hente, samt at det ikke er noen exper som blir gitt ut, hva kan man gjøre? Fortsette med pvping hvis man føler for det, ta en pause for å vente til exper eller lvle opp en alt for å sjekke ut helt andre områder, personlig blir jeg å gjøre det, WAR er et ufatterlig pent spill basert på Warhammer, ingen tvil om at jeg blir å ha alts i hver rase. Nettopp, WAR mangler innhold for folk som meg som liker "end-game" spill mer enn "veien opp". Så nå kan vi ta AoC, forstått det slik at ren fighting mellom guilds(+randoms) om et keep er det store, så da kan man gjøre dette i all tid før man blir lei, det finnes garantert en grense hvor lenge man orker å gjøre dette før man blir lei, man kan rolle alts, men man ender uansett opp med fighting mellom guilds(+randoms), dette blir man også lei selv med alten. Selv om man sloss for guilden og alt slikt patriotisk så blir man rett og slett lei. Hele poenget er at det vil gi deg MYE, MYE mer å sloss over områder, eiendomer som du selv eier. Vi snakker om ditt eget hjem her nå, så det å gi F vil ikke være et mulighet hvis du vil fortsette å kunne forskyne dine allierte med det beste gearet f.eks. Joa, for de største guildene så vil det å sloss over Battle Keeps være det store av det store. Og det som skiller AoC fra WAR er at man vil få et mye større bånd til hva en sloss over siden at man faktisk kan miste det, mens i WAR så mister man absolutt ingenting som dermed gjør det hele meningsløst etter en stund. For de mindre guildene og/eller vennegjenger, så har man mindre områder å forsvare. Disse kalles Resource Nods eller Forts. Små ting som vil gi deg, eller dine en fordel i form av crafting bonuser o.l. for de som eier disse områdene. Så på samme måte, man vil og burde kjempe å forsvare om man vil fortsette å ha disse bonusene. Man har altså en grunn for å kjempe i AoC sånn i motsetning til WAR. Når man setter ting på spill så blir det litt mer spennendes også, slik som en sa her istad. End-game i AoC blir som å spille Poker med ordentlige penger. Man blir nærvøs, man lever seg mer inn i spillet og alt blir mer alvorlig som jo gjør det hele mye mer spennende. Mens i WAR så spiller man poker med monopol penger. Du gir litt F i hva du gjør egentlig og trenger ikke følge med på hva du gjør. Gå litt AFK, lag en BOT for å grinde litt XP o.l Der kom vi jo også inn på en annen positiv ting med AoC. Man vil ikke se Bots, hvertfall ikke på FFA serverne som jeg har tenkt meg på. Ettersom man mister penger når man dør, da er det lite å hente for farmers fra asia på dette punktet, det vil være lite lønnsomt. Helt enig, ingenting er morro for alltid. 1. spørsmålet: Hvis du vil så sloss du for å forsvare byen din mot fienden, eller du kan gå i carebear stilling og stå å se på alle andre som sloss. Nye folk vil alltid komme og erstatte de som slutter fordi de er lei, det skjer i alle spill. 2. spørsmålet: Heder og ære, men nei hvis du ikke føler for å pvpe eller å forsvare byen din så behøver du ikke det, andre gjør det for deg, de som vil. 1.Ja, men hva er det som skal få meg til å ville sloss? Det er jo det jeg sier, det finnes ingen "gullrot". Den eneste grunnen for å forsvare meg, er fordi PvP er gøy, men hvor lenge varer dette? I AoC så blir PvP automatisk spennende og gøy fordi man har ting på spill. 2. Heder og ære er nok noe en vil få i større og mindre grad i AoC enn i WAR. Eier man et Battle Keep så har man virkelig kjempet for det som en liten gruppe, mens i WAR så vil man ikke legge stort merke til om man vinner engang eller to ettersom det er en hel server som hjelper en. Som sagt, ingen vits å diskutere det, enkelte vil ikke orke å forsvare byen sin, men det vil alltid være nye folk som tar over for de som blir lei. Det vil jo ikke alltid komme nye folk hvis spillet mangler "end-game" content? Det er jo det som er hele greia, spillet mangler den delen som virkelig vil holde på "subscribtions". Jeg syns det er alt for mye snakk om "veien opp" til tier 4 og det endelige Siege greiene i WAR, som jo egentlig for meg er helt meningsløst. Det blir jo som å sloss over tomt rom. Man får ingenting, man taper ingenting. Hvis du er overbevist om at det ikke kommer til å bli noe bra forhold i guilds i WAR, og at alle kommer til å gå etter gear så får det være så, det er nok den første tanken de fleste randoms har når de joiner en ukjent guild, men som tiden går blir man bedre kjent med guilden, og man starter å bry seg, det skjer i alle spill, og dette er intet unntak. Du har hvertfall det du mener om guilds, andre mener noe annet. Ja kan du overbevise meg om noe annet? Jeg sier jo ikke at man ikke får venner o.l. gjennom guilds, jeg sier bare at guilds i det store og det hele i WAR ikke har annet formål enn å komme seg til end-game. Etter dette så er det ikke stort sett mer å gjøre enn å bruke det som et chatte program. Hva skjer da? Jo du tar med deg guilden og hopper til neste spill som faktisk vil tilby noe. Joda, kan love deg at folk bli lei av å fighte guilds i AoC, men det er ikke noe man kan gjøre med det, folk slutter og blir erstattet av nye. Endgame i MMORPG er å gjøre noe som aldri slutter, det betyr ikke at det vil være gøy å gjøre i flere år, det er bare noe du kan gjøre og aldri bli ferdig med, siden spill utvides. Det er nativt å tro at et spill blir morsomt for alltid. Har aldri sakt at man ikke blir lei, jeg sier bare at det ligger et større potensiale for å bli lei av end-game spillet i WAR enn i AoC som jo også er grunnen for at jeg personlig valgte AoC fremfor WAR.
maanemann Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 [klipp], slik at man ikke vil ende opp med et end-game med alt for mange "slackers" som ikke bryr seg pga de allerede har det de trenger og kun venter på neste expansion for neste "batch of gear". Spilt WoW i det siste eller? Høres ut som en god karakteristikk av det spillets status.
oophus_3do Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 [klipp], slik at man ikke vil ende opp med et end-game med alt for mange "slackers" som ikke bryr seg pga de allerede har det de trenger og kun venter på neste expansion for neste "batch of gear". Spilt WoW i det siste eller? Høres ut som en god karakteristikk av det spillets status. Hehe, er det jeg ikke har gjort.. Og noe jeg helst vil unngå å gøre.. ^^
Bruktbilen Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 (endret) AoC: Man spiller mot forskjellige guilds hver gang som har forskjellige taktikker og strategier. Byen man angriper vil være forskjellig satt opp med forskjellige "strength and weaknesses", slik at det ikke blir en "grind" hvis du skjønner hva jeg mener.Man vil alltid møte nye utfordringer. WAR: Man spiller mot en fastsatt by, slik at en by er lik hver gang, med de samme NPC'ene som har de samme taktikkene hvergang. En liten feil folk gjør når de tenker på WAR er å sammenligne det med WoW pvp, det er akkurat som du beskrev AoC. De satser på å ikke la ting være til tilfeldighetene, som 50% crit og masse CC, du må tilpasse deg til hva du møter, ta for eksempel Chaos melee dps classen Marauder, den kan forandre armen sin til det den møter, dette må folk passe seg for, slik at ikke de blir tatt i melee når Marauder har en knivlignende arm som er sterk mot svake folk, men heller holde seg unna, og komme når fyren har byttet til ei klo, som er sterk mot armored folk. Det samme gjelder for eksempel Dark elf sorc, den bruker magi som også bygger seg opp med henne som kan skade henne, hvis folk ser at sorcen ikke har noe dark magic bygd opp så er sorcen utrolig farlig, men hvis den har masse dark magic på seg så kan ikke sorcen kjøre på med magi, og dermed er den et svakt mål. Slik går det gjennom classene, enkelte tanker kan disarme, andre aoe debuff, andre er voldelig, dette må man lære seg før man fighter den classen. Så har man også builden til folkene, som gjør dem enda mer forskjellig, noe som gjør at du ikke kan være forberedt på alt du møter. Uansett, når man har kommet så langt til at man holder på å tape, som er tilfellet når fienden har kommet til din siste borg, så er det nok lettere å la de vinne for å resette hele greia for en ny sjans, der man kan få nytt "epix". Det mener kanskje du nå, men spørsmålet er om du mener det etter dere har sloss lenge og det er en jevn kamp, så det kommer an på sitasjonen, hvis Order blir helt overlegent eid av Destruction så er moralen ganske lav, men hvis det er ganske jevnt så blir det en god kamp. Regner med at du er enig? Siden det ikke var mye til "motsvar" her.For hva er egentlig forskjellen mellom AV i WoW og WAR bortsett fra størrelsen på det hele? Ser man på hovedmålene i begge de to spillene så er det jo stort sett like. -Gjør noen quests for å få større og sterkere NPC'er for å kjempe for deg. -Press fienden tilbake så langt at du kan ta kongen/borgen. -"Rinse and repeat" helt til man har max gear, slik at man må vente på neste expansion som gir deg mer av det samme gamle. Grind, heter det. Og for å svare på spørsmålet. Man bryr seg hvertfall lengre med PvP som har en mening bak seg enn med PvP som ikke betyr noe som helst. Var egentlig sarkasme, men fail der tydeligvis... Først skal man ta over en nøytral by for så å pushe seg fram til fienden, greit nok AV, WAR og andre slike konsepter. Derimot er det fiendene som er varierende, taktikker, og det at du sammenligner tier 4 med "AV et par ganger" blir bare for enkelt, det er som at AoC bare består av å ta over en borg, tape den, ta over en bord, tape den, zzzz. Det er i grunnen det AoC er hvis du ser på det slik, du jobber deg sakte, men sikkert inn i borgen før du til slutt tar over den, så en liten stund senere kommer enda en guild(+ randoms) og trenger seg sakte men sikkert inn i borgen før de tar den. nettopp, WAR mangler innhold for folk som meg som liker "end-game" spill mer enn "veien opp". Det er jo nettopp det ikke er, spillet er ikke bare "veien opp", skal det være negativt at selve lvlingen ikke består av bare questing og grinding? "Oh nei, de gjorde lvling spennende, samt spennende endgame". Hele poenget er at det vil gi deg MYE, MYE mer å sloss over områder, eiendomer som du selv eier. Vi snakker om ditt eget hjem her nå, så det å gi F vil ikke være et mulighet hvis du vil fortsette å kunne forskyne dine allierte med det beste gearet f.eks. Joa, for de største guildene så vil det å sloss over Battle Keeps være det store av det store. Og det som skiller AoC fra WAR er at man vil få et mye større bånd til hva en sloss over siden at man faktisk kan miste det, mens i WAR så mister man absolutt ingenting som dermed gjør det hele meningsløst etter en stund. For de mindre guildene og/eller vennegjenger, så har man mindre områder å forsvare. Disse kalles Resource Nods eller Forts. Små ting som vil gi deg, eller dine en fordel i form av crafting bonuser o.l. for de som eier disse områdene. Så på samme måte, man vil og burde kjempe å forsvare om man vil fortsette å ha disse bonusene. Man har altså en grunn for å kjempe i AoC sånn i motsetning til WAR. Ja, det er fint at man "eier" et sted i AoC, og forsvarer det til noen sterkere tar det over og "eier" det, men du tror visst at bare fordi man ikke eier noe så er det bare en carebear stilling overalt i WAR, hva så om man ikke mister byen sin til fienden i all evig tid? Har ikke peiling hva som skjer når de har tatt den over, lurer litt på hvor den faction som tapte skal være . Det jeg mener at jeg man ikke trenger å eie noe for å bry seg, svært så realistisk vi skulle være, klart at man kjemper så godt man kan mot fienden hvis de stormer på, det er jo gøy! 1.Ja, men hva er det som skal få meg til å ville sloss? Det er jo det jeg sier, det finnes ingen "gullrot". Den eneste grunnen for å forsvare meg, er fordi PvP er gøy, men hvor lenge varer dette? Kommer an på hvem som svarer, på samme måte som hvor gøy er det å sitte å ta over den samme hjembyen din for hundrede gang? Wooho! I AoC så blir PvP automatisk spennende og gøy fordi man har ting på spill. I WAR har man det å tape hjembyen sin, heder og ære, points eller rett og slett fordi det er kjipt å tape. 2. Heder og ære er nok noe en vil få i større og mindre grad i AoC enn i WAR.Eier man et Battle Keep så har man virkelig kjempet for det som en liten gruppe, mens i WAR så vil man ikke legge stort merke til om man vinner engang eller to ettersom det er en hel server som hjelper en. Skeptisk til den, det er ofte de gruppene som kan koordinere resten som gjør at de vinner, de som bare vil fighte kan for eksempel følge med på hvor de skal dra, alle er med på å gjøre noe. Uten "bondene" hadde ingen klart å vinne, og de som slet med å lede alle til seier bli kjent fort. Ikke noe annet enn å komme seg til endgame? Hva med å faktisk bli kjent, eie alle? Vise at man har en godt koordinasjon innen guilden og kan lede folk til seier. Har aldri sakt at man ikke blir lei, jeg sier bare at det ligger et større potensiale for å bli lei av end-game spillet i WAR enn i AoC som jo også er grunnen for at jeg personlig valgte AoC fremfor WAR. Greit det, personlig valgte jeg WAR fordi konseptet ser mer spennende ut, jeg blir sikkert å gå lei WAR om 1-2 år, da selger jeg bare charen og kjører på et nytt spill, men jeg kan se at jeg ikke vil bli lei det spillet før om 1-2 år, det er greit nok for meg, blir nok en spennende periode, og jeg kjører etter det spillet som passer meg best. Edit: Bah, det er visst en grense på hvor mange quotes man kan ha i en post, måtte fjerne noe :| Endret 17. januar 2008 av Bruktbilen
Christeven Skrevet 17. januar 2008 Skrevet 17. januar 2008 Greit det, personlig valgte jeg WAR fordi konseptet ser mer spennende ut, jeg blir sikkert å gå lei WAR om 1-2 år, da selger jeg bare charen og kjører på et nytt spill, men jeg kan se at jeg ikke vil bli lei det spillet før om 1-2 år, det er greit nok for meg, blir nok en spennende periode, og jeg kjører etter det spillet som passer meg best. er vel umulig å si når du blir lei. kansje du blir lei etter 2 uker, kansje du ikke blir lei før 3 år. Jeg tror heller ikke jeg blir lei av et spill med det første når jeg kjøper det, men er jo ingen garantier for det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå