Gå til innhold

Rock Band eller Guitar Hero 3 ?


Phantomwar

Anbefalte innlegg

Jepp, det er det! Nå har jeg bare prøvd expert-delen, men jeg synes den funker veldig bra. Passe stor utfordring, og så lenge du spiller høyt nok, føles det som om du spiller musikken du hører. Hvis du derimot ikke kan dra på noe særlig med volum, kan du fort bli lei av lyden som kommer når du slår på de. Stortromma er vel den som er vanskeligst å venne seg til, den slår ikke akkurat når de klemmer den helt ned, men litt før. Man blir i allefall sliten i foten :p Det er ganske stor forskjell på å spille en sang du kan, mot en sang du ikke kan. Det er helt klart morsommere å spille sanger du er kjent med trommesporet på, i allefall hvis du har erfaring med trommesett fra før. (Enter Sandman er veldig kul :p )

 

Soloene på gitardelen skal jeg hilse å si er vanskelig å få til. Jeg har spillt masse masse guitar hero i noen år nå, men får fortsatt ikke til soloen på de 3 metallica-sangene man alt kan laste ned. Greier ikke helt å sette fingeren på hva det er, men noe er anderledes. Kan hende det bare er det at timing-vinduet er mindre, som gjør at man må være mer presis. Man blir jo litt bortskjemt etter å ha spillt gh3, der man slipper unna med nesten hva som helst. Ellers er spillet utrolig underholdende, har spillt det i hele helga uten å bli det minste lei i allefall. Kan ikke snakke om de andre som bor i kåken, tipper de begynner å bli lei av trommebankinga :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
Rock band helt klart!

 

Ble så jeg handlet inn Rock Band til slutt. Har lyst til å boikotte Guitar Hero 3 inntil de gir Harmonix tillatelse til å release patchen som gjør det mulig å bruke GH3 gitaren til RockBand, slik de har gitt tillatelse til Xbox 360 å gjøre....

 

Uansett dritfett spill. Trommene er litt vanskelig i begynnelsen, blir fort slitsomt å bruke foten mye på stortromma. Vokal er også ganske artig. Synes Fender gitaren til Rockband er mer autentisk og presis å bruke enn Guitar Hero gitarene. Savner en bassgitar til Rockband så jeg venter spent til en ekstra Fender gitar blir å kjøpe løst.

Endret av Phantomwar
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Ja.. :)

Men, svaret på rock band eller gh3 er vel: Om du har noen å spille med Rock band.. om du ikke har det gh3.. enkelt og greit.. :)

Gitar delen av rock band er så som så, liker ikke helt gitaren, særlig strummen mulig fordi min ble ødelagt da.. anywhoo min favoritt er RB og det blir ett sikkert kjøp til min 360 når det kommer! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...