Gå til innhold

Trenger jeg ny CPU vifte?


RaZeR91

Anbefalte innlegg

Bestillte akkurat AMD Athlon 64 X2 6400+ Black Edition 3.2GHz Socket AM2, 2MB som det ikke følger vifte med. Har AMD Athlon 64 X2 4200+ 2.2GHz Socket AM2 1MB som det var med vifte på fra før av, men det jeg lurte på var om jeg trengte en ny vifte for den nye CPUen eller om jeg kan bruke den gammle?

 

Viss jeg trenger ny tenkte jeg på denne: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=322250.... Er den bra? Passer den?

 

Å ettersom jeg skal kjøpe nytt skjermkort til jul, XFX Geforce 8800 Ultra så lurte jeg på om jeg trengte ny strømforsyning og. Har Hiper Type-R 580W fra før av, men trenger jeg en sterkere da? Har også 4 GB ram og Vista Ultimate 64 Bit....

 

Takker for svar ;)

Endret av RaZeR91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil helt klart anbefale deg og kjøpe ny kjøler, den du henviste til har jeg hørt mye godt om så jeg tror ikke det er et dårlig valg. Og hvis jeg var deg så ville jeg gått for et annet skjermkort, mtp at det kommer mye nytt nå. vil anbefale 2x 8800GT i SLI eller vente til det nye GTS kortet kommer. dette blir da billigere en Ultra og med enda høyere ytelse.

 

btw, er du sikker på at du har socket AM2? isåfall bør du oppdatere signaturen din :)

Lenke til kommentar
Jeg vil helt klart anbefale deg og kjøpe ny kjøler, den du henviste til har jeg hørt mye godt om så jeg tror ikke det er et dårlig valg. Og hvis jeg var deg så ville jeg gått for et annet skjermkort, mtp at det kommer mye nytt nå. vil anbefale 2x 8800GT i SLI eller vente til det nye GTS kortet kommer. dette blir da billigere en Ultra og med enda høyere ytelse.

 

btw, er du sikker på at du har socket AM2? isåfall bør du oppdatere signaturen din :)

 

Men jeg bruker jo den AMD 4200+ 2.2GHz CPUen som det står at du må ha AM2 socket på nå.

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=340184

 

Og jeg bruker hovedkortet: MSI K8N SLI-FI, nForce4 SLI, Socket-939 nå, så det burde vel passe med den nye CPUen jeg skal ha nå og?

Det står også på pakken som hovedkortet var i at "Designed for AMD Athlon 64/FX/X2 Dual-Core Processors" viss det har noe og si da....

 

 

Og når kommer de nye GTS kortene ut?

Endret av RaZeR91
Lenke til kommentar

Nye GTS skal vel etter planen komme 11. Desember. Om du skal ha nytt kort "til jul" vil jeg nok anbefale deg å vente til det kommer, så får du se ann situasjonen da.

 

Om hovedkortet ditt er socket 939 så vil ikke en AM2-prosessor passe. Du må nok ha nytt hovedkort også dessverre.

 

Så lenge du ikke kjører SLI/Crossfire så vil nok PSU-en din holde i lange baner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...