Gå til innhold

Hvilket burde jeg kjøpe: 8600gt eller HD2600XT? [HD3850 bestillt]


foffle

Anbefalte innlegg

Jau. Har et x1950pro i maskinen nå, men jeg mistenker at lageret i vifta er slapt. Bråker som f...

 

Så jeg må ha backup i i tilfelle jeg skulle krølle det til under feilsøking og ev. reperasjon.

 

Tenker jo dx10 når jeg først skal ha noe nytt, så valget står egentlig mellom 8600gt og hd2600xt. Så jeg trenger en pekepinn på hvilket jeg burde velge.

 

Støy er ganske viktig, så om dere har konkrete anbefalinger i forhold til produsent er det fint og.

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jau. Har et x1950pro i maskinen nå, men jeg mistenker at lageret i vifta er slapt. Bråker som f...

 

Så jeg må ha backup i i tilfelle jeg skulle krølle det til under feilsøking og ev. reperasjon.

 

Tenker jo dx10 når jeg først skal ha noe nytt, så valget står egentlig mellom 8600gt og hd2600xt. Så jeg trenger en pekepinn på hvilket jeg burde velge.

 

Støy er ganske viktig, så om dere har konkrete anbefalinger i forhold til produsent er det fint og.

 

 

 

Ingen !, ATI HD 3850, slår 8600 GTS, du gir ett par hundre lapper mer, og du slepper å måtte oppgradere igjen på ei lita stønn også da :p

 

8600 gts koster ikke minst mer enn 3850, og ja, den blir eid for å si det mildt, ett 8600 GTS i beste lyse, kan rett og slett ikke måle seg med 3850, prisen er lavere på ett 3850, grunnet dens produksjons metode @ 55 NM. som er laveste innen skjermkort per i dag.

 

så 3850 er min anbefaling, eller 8800 GT Vifteløse versionen =)

 

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=342813

3850 til 1200 kr ;)

Endret av iLoVecF
Lenke til kommentar
Er det så vanskelig å forstå? Jeg har ~800kr å bruke, så enkelt er det... For enkelte mennesker er 400kr mye penger.

 

 

hvis jeg skal gi en anbefaling ? ett 8600 og 2600 XT gir ikke nor ytelse i nye spill, du kan ikke en gang kjøre DX10 spill på de, så mer bortkasta 800 kr da.

 

1200 kr for ett skjermkort er ikke mye penger, det er så og si noe av det billigste vi hadde for noen år sia.

 

Mens 3850 er ett kort som gir mye ytelse. det gir faktisk mer ytelse for penga enn noe annet skjermkort.

Lenke til kommentar

Men X1950-kortet ditt fungerer greit om man ser bort i fra den bråkete vifta? Men skjønner at du vil helgardere deg om noe skjer under bytte av kjøling selvfølgelig.

 

Her er en test av 2600XT mot bl.a 8600GT og X1950 Pro. Avhengig av spillet som kjøres, så er det varierende hvilket av kortene som kommer best ut.

 

http://xbitlabs.com/articles/video/display...6h_6.html#sect0

Lenke til kommentar

Endelig noen som har noe fornuftig å komme med ja :)

 

Bytte kjøling kommer ikke til å skje foreløpig. Gidder ikke bruke penger på kortet nå. Da er det greit å kjøpe reserven først, og heller få tak i en ok kjøler etter jul. Men joda kortet funker fett nok nå, men det er j#"¤%&/ irriterende....

 

Tror jeg går for et 8600gt. En smule dyrere, men... Æsj. Nå ble jeg usikker igjen. Jaja. Får bare velge ett i kveld og leve med det. Noe heftig spilling blir det vel ikke uansett hvilket jeg tar.

 

PowerColor Radeon HD 2600 XT 256 MB GDDR4 blir nok kjøpt i kveld hvis ingen har noen bedre forslag innenfor prisen!!

 

Glemte forresten å si at jeg kjører 1680x1050 oppløsning.

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Endelig noen som har noe fornuftig å komme med ja :)

 

Bytte kjøling kommer ikke til å skje foreløpig. Gidder ikke bruke penger på kortet nå. Da er det greit å kjøpe reserven først, og heller få tak i en ok kjøler etter jul. Men joda kortet funker fett nok nå, men det er j#"¤%&/ irriterende....

 

Tror jeg går for et 8600gt. En smule dyrere, men... Æsj. Nå ble jeg usikker igjen. Jaja. Får bare velge ett i kveld og leve med det. Noe heftig spilling blir det vel ikke uansett hvilket jeg tar.

 

PowerColor Radeon HD 2600 XT 256 MB GDDR4 blir nok kjøpt i kveld hvis ingen har noen bedre forslag innenfor prisen!!

 

Glemte forresten å si at jeg kjører 1680x1050 oppløsning.

 

 

 

1680x1050 er vanskelig med lowend, har ikke bedre forslag enn 2600 XT gddr4, enn at ett 3850 gir bedre ytelse og kan dra 95% av dagens spill @ den oppløsninga. @ medium så klart.

Bare info, ett 3850 kan enkelt bli kjørt i CF når man trenger mer ytelse, og Crossfire gir mye ytelse.

2x 3850 = 8800 GTX.

 

Men, ja skal ikke si noe annet enn ett 2600 XT GDDR4 kjører sikkert bedre enn 8600 GT, husk at de fps'ne du ser i bench er som regel med ett sykt hk, syk cpu og minne, du vil ganske sikkert få serdeles lavere fps.

har du AM2 5000+ eller høyere, core 2 6400 eller høyere er du ganske så sikra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...