Gå til innhold

Visma Services Eiendomsoppgjør AS gikk i konkurs, jeg er berørt av konkursen, hva gjør jeg? (LØST)


akkapakka

Anbefalte innlegg

Jeg solgte min leilighet i Juni i år (2007), og da jeg fikk oppgjør igjen fra Megleren (Aktiv Eiendomsmegling) på konto var det kun 900k. Jeg skulle egentlig få ca 1.1mill.

 

Jeg brydde meg ikke om det så mye siden det var mye styr og jeg hadde mye annet å gjøre. Idag ringer Aktiv meg for å "følge meg opp", hyggelig. Men da jeg snakket om saken min, sa Aktiv at firmaet (Visma) som tok oppgjør har gått i konkurs.

 

Og da vet jeg nok at jeg er berørt av dette. Søkte litt på Internett og det stemmer at Visma Services Eiendomsoppgjør AS er gått i konkurs.

 

Men er det noe jeg kan gjøre for å få tilbake pengene mine? eller kan det hende at Aktiv bare har skyldt på Visma? Hva gjør jeg?

Endret av Exatic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom Visma Services Eiendomsoppgjør AS er ett meglerforetak, er de forsikret for slike hendelser. Dette er krav fra kredittilsynet sin side. Du burde dermed ikke ha noe problem med å få ut dine penger. Du burde imidlertid følge opp saken kjapt, og melde dine krav til boent, evt få Aktiv til å ordne dette for deg (det burde de gjøre...).

Endret av learntofly
Lenke til kommentar

Ok, Takk for det. Jeg skal kontakte Aktiv, skal oppdatere deg(dere) når jeg har fått noe svar.

 

Edit: Snakket med en Leder der i Aktiv, og dem sier at det er ikke Visma som står bak dette. De hadde allerede byttet oppgjørsfirma før de gikk konkurs eller at jeg kom som kunde hos dem ETTER at visma ble konk. Så ba om å sende megleroppgjør en gang til, så jeg ser helt detaljert hva som har skjedd.

 

Banken visste heller ikke noe om hvorfor det bare ble betalt 900k fra Aktiv.

 

Han Megleren har sluttet så han får jeg heller ikke snakke med. [Lukter det noe her?]

Endret av Exatic
Lenke til kommentar

No offence altså, men jeg lurer på hvordan du kan ha latt det gå både 1, 2 og 3 måneder før du tar fingeren ut av rompa. Vi snakker om 200 000 kroner her, det er da ikke noe man lar ligge.

 

Edit: Hadde det vært meg hadde jeg tatt med sovepose til meglerkontoret inntil alt hadde vært avklart.

Endret av gorber
Lenke til kommentar

Kontakt informasjon til bobestyrer:

 

891 678 452

Navn/foretaksnavn: VISMA SERVICES EIENDOMSOPPGJØR AS

KONKURSBO

Organisasjonsform: Konkursbo

Forretningsadresse: Billingstadsletta 19 B

1375 BILLINGSTAD

Kommune: ASKER

Postadresse: Postboks 400

v/Adv Andreas S Christensen

1302 SANDVIKA

E-postadresse: [email protected]

Internettadresse: -

Telefon: 67 52 23 23

Mobil: -

Telefaks: 67 52 23 20

 

Info hos brreg.no:

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=891678452

 

Om du har noe rett som følge av passivitet blir et annet spørsmål.

Lenke til kommentar
Kontakt informasjon til bobestyrer:

 

891 678 452

Navn/foretaksnavn: VISMA SERVICES EIENDOMSOPPGJØR AS

KONKURSBO

Organisasjonsform: Konkursbo

Forretningsadresse: Billingstadsletta 19 B

1375 BILLINGSTAD

Kommune: ASKER

Postadresse: Postboks 400

v/Adv Andreas S Christensen

1302 SANDVIKA

E-postadresse: [email protected]

Internettadresse: -

Telefon: 67 52 23 23

Mobil: -

Telefaks: 67 52 23 20

 

Info hos brreg.no:

 

http://w2.brreg.no/enhet/sok/detalj.jsp?orgnr=891678452

 

Om du har noe rett som følge av passivitet blir et annet spørsmål.

 

Visma har ikke noe med det å gjøre, les post over.

Lenke til kommentar

At jeg var nok dum at jeg ventet så lenge, jeg husker ikke hva jeg ble avtalt med megler om hvor mye han skulle ha osv.

 

Hadde mellomfinansiering, jeg skulle få tilbake 1mill, men fikk tilbake 900k, så det har blitt noe trukket fra banken, innfridd 2 lån. Orker ikke å tenke på dette mer nå.

 

Første gang jeg var involvert i å kjøpe bolig, skal passe meg godt neste gang. Har med meg erfaring.

 

:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...