Jo Are Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Hei lurer på hvordan jeg kan convertere en harddisk fra FAT32 til NTFS, trenger jeg noe spesielt program? Lurer også på hvor lang tid denne converteringe mulignes vil ta. Takker for svar
Cerb89 Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg er ikke sikker på om du kan konvertere uten å formatere harddisken. Men i hvert fall kan du gjøre slik: Høyere-klikk på harddisken som skal formateres > formater > så kan du velge NTFS. Husk backup! Dette er på Windows, det er kanskje det du bruker? Tiden på formateringen avhenger av størrelsen på harddisken. Edit: Jeg fant denne, kanskje noe relevant? Kun Windows. Dette gjøres på eget ansvar. Endret 26. november 2007 av Cerb89
Jo Are Skrevet 26. november 2007 Forfatter Skrevet 26. november 2007 Jeg er ikke sikker på om du kan konvertere uten å formatere harddisken. Men i hvert fall kan du gjøre slik: Høyere-klikk på harddisken som skal formateres > formater > så kan du velge NTFS. Husk backup!Dette er på Windows, det er kanskje det du bruker? Tiden på formateringen avhenger av størrelsen på harddisken. Edit: Jeg fant denne, kanskje noe relevant? Kun Windows. Dette gjøres på eget ansvar. Takk har windows xp så skal prøve det du sier. Har en harddisk på 300 gb så håper det ikke tar mer enn 1 time, husker det tok 6 timer og convertere til FAT32
hernil Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 (endret) du kan jo bare gjøre det i cmd hvis du bruker windows (xp?). her ser det ut som det er en brukbar guide. google søket på convert from fat32 to ntfs in cmd. dette tar ikke så lang tid tror jeg. Endret 26. november 2007 av hernil
Thlom Skrevet 26. november 2007 Skrevet 26. november 2007 Du bør uansett ta backup før du konverterer filsystemet. Convert funker stort sett, men jeg har opplevd at partisjonen ble korrupt etter konvertering.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå