Gå til innhold

Fremtiden til dSLR med crop-format


Anbefalte innlegg

Jeg husker kranglene med alle de som mente at 720 linjer, ja, egentlig 576, var mer enn øynene klarer å skille fra hverandre, så nei, 1080 linjer, det var ihvertfall bortkastet og tullete. Særlig siden de akkurat hadde betalt 28000 for en blass 40" med den kjekke oppløsningen 1366x768.

Stor forskjell på om man skal se stillbilder eller film, da - til å se stillbilder vil jeg ha høyere oppløsning enn jeg trenger til film. Nettopp fordi øyet og synssansen kan interpolere og hente ut mer detaljer fra levende bilder. Skal du ha skjermen kun til film er 768p (eller 720p for den del) en glimrende oppløsning til en 40" - skal du også bruke den som dataskjerm - helt klart heller velge en med 1080p.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

...

Jeg husker kranglene med alle de som mente at 720 linjer, ja, egentlig 576, var mer enn øynene klarer å skille fra hverandre, så nei, 1080 linjer, det var ihvertfall bortkastet og tullete. Særlig siden de akkurat hadde betalt 28000 for en blass 40" med den kjekke oppløsningen 1366x768.

Det er et spørsmål om skjermstørrelse, sitteavstand, materiale, og øynene som ser.

 

Jeg har faktisk en 40" med 1366x768, men jeg betalte ikke så mye for den. Det er mange begrensninger ved den tv-en som er verre enn maks oppløsning, f.eks utvalget framerater og muligheten til å disable overscan.

 

-k

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...