Gå til innhold

Kreatin monohydrat, start og stopp!


Anbefalte innlegg

Jeg tenker på å begynne med kreatin monohydrat. La meg si at jeg bruker det i 4 uker(Inklusive 10 dager oppbyggingsfase)..der jeg får større muskler. Hvis jeg da stopper helt opp med kreatin monohydrat, vil jeg musklene bli mindre, altså at musklene mister evnen til å oppta så mye mann. Med andre ord, gjør jeg meg avhenig av kreatin monohydrat hvis jeg ønsker å opprettholde. Har trent i 2år btw:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det er blitt påstått at om en tilfører kroppen kreatin for lenge, vil kroppen selv slutte å produsere like mye kreatin som før en begynte. Kroppen produserer ca. 2g daglig. Jeg vet ikke hvor mye sant som ligger i førstnevnte, har også hørt dette bli avvist som en myte.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Det er blitt påstått at om en tilfører kroppen kreatin for lenge, vil kroppen selv slutte å produsere like mye kreatin som før en begynte.

 

Det har jeg også hørt.. Man skal visstnok bli veldig trøtt og slapp om det skjer. Vanskelig å vite hva man skal tro på når det gjelder kosttilskudd.

Lenke til kommentar
Det er blitt påstått at om en tilfører kroppen kreatin for lenge, vil kroppen selv slutte å produsere like mye kreatin som før en begynte. Kroppen produserer ca. 2g daglig. Jeg vet ikke hvor mye sant som ligger i førstnevnte, har også hørt dette bli avvist som en myte.

 

 

Det er nok en myte. Det finnes så vidt jeg vet ingen vitenskapelig definert grense for hvor lenge du kan bruke kreatin. Kreatin kan bortimot doble fremgangen din, ihvertfall i en fase som varer noen få måneder, og det dreier seg _ikke_ om vannretensjon inni musklene, siden dette gjelder styrke også.

 

CoolDuckie

Lenke til kommentar

Det er nok en myte ja, kroppen får jo tilført kreatin igjennom maten også, særlig rødt kjøtt. Kreatin lader opp kroppens ATP-molekyler som bl.a gir energi til musklene. For at musklene skal utføre et arbeid må hvert ATP-molekyl frigjøre fosfor. Da blir det ADP, som har to fosfor i forhold til ATP som har tre. Kreatin gir fosfor til å "lade opp" ADP til ATP. Dette skjer i hovedsak i den oksidative fosforyleringen som foregår i mitrokondriene i alle typer celler. Nå skal det sies at ATP også brukes til aktiv transport over membraner. Blandt annet til å transportere NADH-molekyler (som er startmolekylet i den oksidative fosforyleringen) inn i mitrokondriene.

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...