Gå til innhold

Eizo FlexScan S2431W


Tobruk

Anbefalte innlegg

Her er et bilde av 1080 wmv fil. 2 striper med svart oppe og nede.

 

1080 wmv

 

Ellers veldig godt fornøyd med skjermen.

 

Hvordan fungerer skjermen med spill?

 

Kommer ikke til å spille allverdens mye men når jeg først gjør det ønsker jeg å være sikker på at jeg ikke skal irritere meg på lag og ghosting...

 

Forresten holder hvordan er det med foten på skjermen din? Prad.de opplevde at foten på deres skjerm gikk litt opp i liminga

 

Kjekt å endelig høre fra noen som har skjermen!

 

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

kjekt å høre :)

 

har du ellers opplevd noe på at foten har gått opp i liming i front på beina og hvordan syns du skjermen er på lavest mulig høyde? tenker da sånn ergonomisk sett :)

 

opplevde du forresten noe ghosting når du så film?

 

skulle gjerne likt å hatt linken til den tråden du snakka om :)

 

ble kanskje litt mye på engang nå men er så keen på få vite mer...har drevet å tenkt på ny skjerm nå i flere uker og ønsker bare å bli sikker nok til å smekke inn en bestilling :)

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=874305 tenkte jeg på.

 

Foten min har ikke gått opp i liminga nei. Får ikke senket den for å sjekke, har en forsterker stikkende under der.

 

Har ikke opplevd noe ghosting i film, er nok ikke den mest sensitive mot det heller kanskje da. Er nok ikke noe problem å fremprovosere ghosting på den, men ved normal spilling og fimbruk tror jeg ikke det er noe problem for noen. Alternativet er jo å gå for en TN-basert skjerm, men jeg ofrer ikke så mye bildekvalitet for den lille ghostingen man evt. kan fremprovosere.

 

Du har jo angrefrist om det skulle blitt for ille, men jeg er ganske sikker på at du blir fornøyd!

Lenke til kommentar

Ok...har nå fått testa skjermen et døgns tid.Her er mine meninger:

Førsteinntrykket var veldig bra!Meget pen å se på,innsynsvinkel er bra,lett å regulere vinkelen på skjermen..MEN syntes den hadde altfor lyst bilde og så for meg et het...te med å stille den inn.Dengang ei!!!Menyen er kjempeenkel og valgte en egen innstilling som dempa lyset...kanonbilde!!!

 

Har selvsagt spilt på den og mitt kjære Civ fikk en ny dimensjon!Fyrte også opp COD 4 igjen....herregud....er som et nytt spill!!Må bare spille det rundt en gang til ja!

 

Som sagt kan jeg bare sammenligne med en eldre Samsung 19",men er virkelig fornøyd.Har sikla etter Eizo-skjerm lenge,men syntes de var for dyre,før denne kom!

 

Tja...har dere spm kan jeg jo prøve å svare,evt legge ut noen bilder....

Lenke til kommentar

Tobruk: Siden du oppfordrer til spm, så spør jeg gjerne :)

Har du andre spill du får testet på denne skjermen? Noe fra HL serien kanskje...

Har du testet å kjøre "u-optimale" oppløsninger i spill, for eks 1680x1050... her skiller det ofte veeeldig mye fra skjerm til skjerm...

 

mvh

Lenke til kommentar

Har ikke lagt merke til noe ghosting nei,men nå spiller jo jeg mest strategispill ala Civ4 og Hol2 da..... :dribble:

Men spilte igjennom COD 4 igjen og merka ikke noe der nei....eneste var at det var helt rått å spille på 24"!!

 

Har vært på leting etter skjerm selv i et par mnd tid men fant ingen som bare fikk bra karakter..og det som betydde mest for meg var akkurat "gaming" delen,ghosting osv....Er så langt SVÆRT fornøyd med Eizo!

 

Har en kompis som har Samsung Syncmaster 245B og han mener at farger og lys er bedre på Eizo......

Lenke til kommentar

Er selv på jakt etter 24", men ikke enkelt med et stramt budsjett og høye krav. Har en Eizo 17" idag, og har bruk for mer "arbeidsplass" pga økende tid til bilderedigering. Så jeg har bruk for noe som gir et best mulig bilde. Har tilgang til kaliberingsutstyr, men den kan nok neppe få en samsung 245B til å tangere eizo S2431W.... I think!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...