Gå til innhold

EIZO FlexScan S2431W Optimalt kjøp!


DarkZun

Anbefalte innlegg

Denne skjermen er etter min mening det beste alternativet nå.

 

Oppløsning: 1920x1200

 

Respons: 6 ms

 

Panel: s-PVA som gir svært mye bedre innsyn fra dårlige vinkler. TN panelene er jo tragiske på dette området.

 

Design: I mine øyne perfekt. Sort, tynn ramme, liten pen EIZO logo, blå led ved "aktiv", små perfekte knapper, høy kvalitetsfølelse

 

Tilkoblinger: VGA, DVI, USB hub, Audio IN/OUT

 

Justering: Det meste..også Pivot...sjekk spec hos nettbutikkene

 

Denne får man nå under 6000 kr. Da men jeg det ikke er vits å vurdere Samsung 245B f.eks. EIZO er NOE mer profesjonellt.

 

Selv har jeg aldri hatt en bedre skjerm!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har du prøvd skjermen med 1080p input fra f.eks. PS3 eller xbox360? Hvordan blir eventuelt dette seende ut?

 

Har dessverre ikke fått prøvd skjermen mot noen spillkonsoller, da jeg bare spiller på PC-en. Har testet 1080 HD film på den fra pc, men dette blir jo ikke relevant iforhold til spørsmålet ditt.

Lenke til kommentar
Hvordan syns du skjermen er å spille på? :)

 

Opplever du noe ghosting eller andre ting som trekker ned?

 

 

På 1920x1080 ble det verken prikker eller svart stripe oppe og nede, derimot så passet ikke bildet til skjermen (bildet ble altså for stort). Jeg har jobbet mye de siste dagene, så har ikke fått satt meg inn i funksjonene til skjermen, og har heller ikke lagt inn "driveren/utility" til skjermen. Kjøpte ny skjerm fordi jeg skal ha ny stasjonær pc, men handler ikke hardware før begnnelsen av januar. I mellomtiden bruker jeg den bærbare PC-en jeg har i jobbsammenheng. Skal få lagt inn q1 el. for å teste om det er antydning til ghosting. EIZO er veldig ærlige på specs og de sier GTG er 6 ms...tipper det stemmer, og er isåfall veldig bra på en 24" s-PVA panel. Uansett skal vi nok få avslørt dette med litt hardcore spilling i gode gamle Q1;) Poster her iløpet av helgen om hele testen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...